Het gaat hier niet om het ethische. Ik ga de fabrikant netjes behandelen en gewoon betalen, maar ik wil graag eerst het dispuut opgelost zien. Uiteraard is de zending niet conform sample, ik doe al veel zaken met China en zorg dan ook dat het traject met samples e.d. goed verloopt.
Het probleem is dat de fabrikant de ernst van de klacht niet erkent en daarom slechts een korting van ongeveer 6% wil geven.
M.a.w. hij erkent dus wel een probleem en wil daarvoor korting geven, maar hij denkt dat het allemaal wel meevalt.
Maar daar ben ik niet mee geholpen, mijn schade is veel groter.
Normaal heb je dan als klant een probleem omdat je alles al betaald hebt voor ontvangst. Maar door dit rare toeval zijn de rollen nu omgekeerd en ben ik benieuwd wat er gebeurt als ik vol blijf houden en mijn schade (ongeveer 25%) van de betaling aftrek.
Ik kan dat natuurlijk sowieso wel doen, om de fabrikant niet teveel te benadelen zolang het dispuut loopt, maar ik ben gewoon benieuwd of iemand ooit in dezelfde situatie heeft gezeten en daar ervaringen mee heeft.
@Hans. Bedankt voor de tip, maar daar heb ik inderdaad nu niets aan.