ChrisJ01

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

ChrisJ01's trofeeën

  1. Goede gedachte, maar terugsturen was hierbij geen optie. Ik had een leveringsverplichting naar mijn klant. Die heeft een korting van 35% bedongen vanwege de kwaliteit.
  2. Het gaat hier niet om het ethische. Ik ga de fabrikant netjes behandelen en gewoon betalen, maar ik wil graag eerst het dispuut opgelost zien. Uiteraard is de zending niet conform sample, ik doe al veel zaken met China en zorg dan ook dat het traject met samples e.d. goed verloopt. Het probleem is dat de fabrikant de ernst van de klacht niet erkent en daarom slechts een korting van ongeveer 6% wil geven. M.a.w. hij erkent dus wel een probleem en wil daarvoor korting geven, maar hij denkt dat het allemaal wel meevalt. Maar daar ben ik niet mee geholpen, mijn schade is veel groter. Normaal heb je dan als klant een probleem omdat je alles al betaald hebt voor ontvangst. Maar door dit rare toeval zijn de rollen nu omgekeerd en ben ik benieuwd wat er gebeurt als ik vol blijf houden en mijn schade (ongeveer 25%) van de betaling aftrek. Ik kan dat natuurlijk sowieso wel doen, om de fabrikant niet teveel te benadelen zolang het dispuut loopt, maar ik ben gewoon benieuwd of iemand ooit in dezelfde situatie heeft gezeten en daar ervaringen mee heeft. @Hans. Bedankt voor de tip, maar daar heb ik inderdaad nu niets aan.
  3. Ik heb een nogal uitzonderlijke vraag; Recentelijk heb ik een container producten besteld vanuit China. Volgens afspraak heb ik 30% aanbetaald en de rest voor vrijgave documenten. Bij aankomst was ik niet tevreden over de kwaliteit en heb ik de fabrikant daarop aangesproken. Ik heb een voorstel van schadevergoeding van $ 6000 gedaan (realistisch tov mijn schade) en de fabrikant wil niet meer dan $ 1300 betalen. Nu wil het toeval dat er een foutje in de betaling van mij was geslopen (werkelijk onopzettelijk) waardoor mijn bank mijn 70% restbetaling aan mij heeft teruggestort. Dit maakt mijn positie sterker, maar toch wil de fabrikant niet meer toegeven. Wat kan ik nu het beste doen? Wat zijn de juridische mogelijkheden van de fabrikant? Ik reis ook regelmatig naar China, dus kan een opgelopen dispuut uiteindelijk ook gevolgen voor mijn visum hebben? Is er iemand die me daarover kan adviseren? Bedankt alvast voor de hulp.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.