Jump to content

cowbell

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    eigenlijk geen
  1. Ha Joost, JIJ BENT EEN REUS ;) Bedankt voor je advies. Ik heb er veel aan! Thanks, Erick
  2. Hoi Joost, Ik heb nog even een vraag. Op de site van de belastingdienst staat dit: Werknemers die wonen en werken in het buitenland Als uw werknemer in het buitenland woont en werkt, geldt als hoofdregel dat u geen loonbelasting hoeft in te houden. Dit geldt niet voor de volgende werknemers: bestuurders of commissarissen van in Nederland gevestigde lichamen Betekent dit dat als mijn Limited een factuur stuurt aan de Hollandse werkmaatschappij dat de werkmaatschappij of ikzelf loonbelasting moet afdragen? Of geldt dat juist niet omdat het via de Hollandse werkmaatschappij naar de Hollandse Beheer Beholding naar de LIMITED in Canada gaat?
  3. Hoi Joost, Ik kijk naar wat er in Canada en Nederland gebeurt en daar moet ik dan mijn beste keus in maken. Wbt prive persoon, is dat ik overweeg (zie allereerste bericht) als prive persoon (dus zonder LTD of BV) deel te nemen in de Holding die boven (of is het nou 'onder') de werkmij. staat. Als LTD heeft het uiteraard voordelen zoals oa mbt risicoafbakening en zoals nu voor mij bekend het in rekening kunnen brengen van managementfee, maar daartegenover staat dan weer wel (in CA) hogere jaarlijkse kosten plus blijkt bovendien dat de corporate tax hier in CA behoorlijk hoog (38%) is en dat het voor mij voordeliger is om zoveel als mogelijk mijn inkomsten direct als loon uit te betalen. Dus als ik al als prive persoon een factuur vanuit CA kan sturen (man.fee of advies ofzo) dan zou dat mijn voorkeur kunnen hebben, maar alleen als ik er niet in NL loonbelasting ofzo over moet betalen. Waar het mij eigenlijk om gaat is dat ik woon en werk in Canada voor een Nederlandse werkmij. (detachering actuarieel personeel) en ik wil dus graag uitsluitend in mijn woonland belasting afrekenen (=bovendien gunstiger). Mvrgr, Eric
  4. Beste Joost, mag ik je nog een keer lastig vallen? En wat zou de fiscus in NL doen als ik als Canadese Natuurlijke Persoon (factuur uit prive dus) naar de werkmij. waarin ik dus ook vernnoot/bestuurder ben, zou sturen als fee? Wil de fiscus dan wel iets van belasting (LB ofzo) krijgen? Mvrgr, Eric
  5. Misschien moet ik mijn vraag wat korter en simpeler stellen: Kan ik als Canadees met mijn LIMITED (verdere details, zie oorspronkelijke/eerste/bovenste bericht) gewoon een managementfee factureren aan mijn Hollandse werkmij. zonder dat de Hollandse fiscus om een of andere soort belasting komt vragen?
  6. Optie C zou prima zijn als ik gewoon kan facturen vanuit de LTD naar Holland voor mijn werkzaamheden die ik hier in CA verricht voor de BV, zonder dat daar belasting in NL over zou moeten wroden betaald. Je zou denken dat het toch gewoon een factuur is ivm verricht werk. Een Canadese webdesigner zou immers ook gewoon een factuur sturen (zonder btw uiteraard). Maar omdat ik ook vennoot ben (of tenminste de LTD), ligt dit mogelijk anders. Anyways, alle goede adviezen zijn van harte welkom! thanks!
  7. Bedankt voor je reactie. Ja, ik bedoelde en vermelde ook inkomsten/winsten. Weet iemand misschien een goede internationale belastingspecialist. Ik heb al wat antwoorden van een Hollandse accountant gekregen, maar die wist er eerlijk geegd niet zoveel van. Dus, als jullie een kenner weten of als een kenner dit leest en denkt me te kunnen adviseren, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt.
  8. Goedemorgen allen, Ik had een vraag. Ik zoek me een ongeluk op het internet, maar kan het niet vinden. Ik ben een geboren Hollander en ben sinds okt'09 officieel Canadees. Ben in feb'05 geemigreerd, nadat ik in Sept'04 mijn detacheringsbureau in NL had verkocht. Ik ben nu voornemens om per 1-1-11 samen met 2 NL's een nieuwe BV en Holding BV op te richten. Mijn vraag is: We hebben de werkmaatschappij. Daarboven (of onder) komt de Holdingmaatschappij. In die Holdingmaatschappij zitten we dan met z'n 3-en; te weten 2 Beheermaatschappijen (van mijn medevennoten) en dan ik dus. Het Canadese belastinggebeuren is gunstiger, dus ik zou graag mijn inkomsten/winsten in CA laten belasten. Wat kan ik het beste doen: a. Als prive persoon een factuurtje "managementfee" naar de werkmaatschappij (ik ben ook aandeelhouder). b. Als prive persoon een factuurtje "consultancy" naar de werkmaatschappij (ben dus aandeelhouder van de BV) c. Een LIMITED COMPANY oprichten in CA en een factuur naar de werkmaatschappij. d. Een ander goed plan?... En (geloof het of niet) ik doe al mijn werkzaamheden (beetje ideeen, planning, etc) allemaal vanuit Canada. Ik zal hooguit een dag of 4 per jaar in NL zijn voor wat gesprekjes enzo. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft. Beetje lastig lijkt mij, maar ben benieuwd. Alvast bedankt voor een evt. reactie! Mvrgr, Eric
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept