Ik heb marktonderzoek gedaan, ik weet wie mijn concurrenten zijn en wat hun uurtarief is. Nadat ik bij een aantal jaren bij een beveiligingsbedrijf gewerkt had zag ik bepaalde dingens die gewoonweg niet kunnen in mijn ogen. Klanten betalen voor bewaking van hun panden terwijl het beveiligingsbedrijf of het personeel van het beveiligingsbedrijf het laat afweten.
Een voorbeeld: Een bedrijf betaald 200 euro per maand voor (mobiele surveillance) preventieve bewaking tijdens avond, nacht en weekend. De beveiliger komt bij het bedrijf aanrijden, controleerd soms wel, soms niet of er openstaande deuren zijn.(bedrijven vergeten wel eens een deur op slot te draaien) en gaat verder naar het volgende bedrijf. In 8 uur tijd dat de beveiliger aan het werk is rijdt hij max 3-4 keer langs het bedrijf, terwijl klanten denken dat het beveiliging op hoog niveau is. Zij krijgen dus niet waar voor hun geld. Of voor alarmopvolging(wanneer een alarm afgaat en de beveiliger komt de melding oplossen) kost 50 euro per melding terwijl het bij mij 30 kost voor precies hetzelfde.
Ik wil bedrijven preventief bewaken op hoog niveau, dus elke uur minimaal 1 keer het bedrijf controleren waardoor de kans op schadelijke invloeden aanzienlijk wordt verkleind. Het de inbrekers moeilijk maken zodat zij ook weten dat er niks te halen valt.
Natuurlijk is het ook zo dat ik nu geen personeel heb dus er alleen voor sta, maar ik heb al diverse sollicitaties gekregen van beveiligers die graag willen komen werken. Ook heb ik een groep oude collega's die ook willen komen werken. Dus als het eenmaal begint is er voldoende mankracht.
Alleen hoe breng ik dit over mijn prospects over hoe ik te werk ga? Koud bellen?? Flyeren?? Persoonlijk langs gaan? Mailings? Er moeten toch wel verschillende manieren zijn om mijn te kunnen presenteren?
Veel ondernemers bereiken hun doelen met vallen en opstaan, met veel teleurstellingen maar altijd door blijven knokken.