HJ-P

Senior
  • Aantal berichten

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Vestigingsplaats
    Heerde

HJ-P's trofeeën

  1. Klopt. Feitelijk gezien heeft het inderdaad niks in de inkoopkosten van Q1 2013 te zoeken daar ik het al in q4 2012 als kosten geboekt had. Ik kwam het bedrag weer tegen ivm de btw die ik in q1 2013 pas gevorderd heb daar ik toen de inkoopfactuur ontvangen heb. Wanneer ik echter consequent bij een mogelijk nieuwe situatie waarbij ik betalingen vooruit verricht (factuur pas in het volgende jaar ontvang) deze op het jaarstuk mee neem als kosten van het vorige jaar, en de btw aftrek bij de kortlopende schulden, dit toegestaan is conform wet en regelgeving?
  2. De kosten in 2012 mee genomen daar deze wel degelijk betrekking hadden op december en november 2012.
  3. Heren, Wie kan onderstaand bevestigen cq corrigeren. 2012 nov/dec betalingen gedaan twv 195,00 (btw 32,84 en werkelijke kosten dus 161,16). Factuur over deze inkoop pas januari 2013 ontvangen. Voor jaarrekening 2012 heb ik de 161,16 dus op geplust bij mijn inkoopkosten Q4, en de 32,84 afgetrokken van mijn kortlopende schulden. Nu heb ik de factuur in januari 2013 werkelijk ontvangen, en deze ingeboekt (voor het terug ontvangen van de btw). Bij het opstellen van de jaarrekening van 2013 kom ik deze kosten nu dus weer tegen (in q1 2013). Is het dan zaak om het bedrag van 161,16 gewoon weer af te trekken van inkoopkosten Q12013 voor het jaarstuk van 2013? Ik heb namelijk precies nu een verschil in de balans van dit bedrag. Ik hoor graag. Grt HJP
  4. Marcel, Houdt dit concreet in dat ik de inkoopkosten Q4 op de WVRekening 2012 dan gewoon opplus met de 163,22? En waar verwerk ik de 34,28 dan per 31-12-2012 (ik neem aan dat je eind 2012 bedoelt) op de balans? Grt, HJ-P
  5. Marcel, Dank voor reactie. MBT rente; akkord. Dan gaat dit goed. Met betrekking tot de te laat ontvangen facturen: de kosten zijn gemaakt in nov/dec 2012 en hebben ook wel degelijk betrekking op 2012. Er ging wat mis tijdens de facturatie waardoor ik de juiste factuur voor deze diensten pas in 2013 heb ontvangen.
  6. Heren, Tevens verwerk ik een x aantal vooruitbetaalde bedragen mijn inziens niet helemaal correct: Ik heb 197,50e betaald via ideal aan een klant in 2012, waarvan ik de factuur pas in februari heb ontvangen. Mijn balanspost liquide middelen is automatisch gecrediteerd met de 197,50 en ik heb vlottende activa opgesomd met de 197,50. Is deze verwerking correct?
  7. Bezig met het jaarwerk voor de VOF Hebben 197,78 aan rente ontvangen op 1-1-2013 over 2012. WV Rekening 2012 die ik nu aan opstellen ben neem ik op de post financiele baten + €197,78 Omdat ik de gelden pas 1-1-2013 ontvangen heb tevens de post vordering met + €197,78 Is dit correct of maak ik hier een denkfout?
  8. Laatste kleine vraagje Joost: Het e.e.a. is op een afrondingsverschil in evenwicht. Zit de BTW van die 2015 er echter nu niet dubbel in dan? Crediteuren 2015 zit de 328 btw in; ook zit die per saldo bij de schuld BTW in. Dit is correct?
  9. Joost, Die 588 kwam ik aan door van mijn te vorderen omzet (910) de 323,- euro btw af te trekken die hoorde bij de enige openstaande factuur van 2014,72 incl btw. De €18,- dus inclusief BTW; krijg ik dan niet de melding dat ik de BTW schuld moet salderen onder of vorderingen of kortlopende schulden? De 2015 is dus ook gewoon inclusief de BTW? Dank voor je antwoord, Grt
  10. Kan iemand hier naar kijken? Blijf tegen een balansverschil aan tikken.
  11. Forumleden, Loop tegen het volgende probleem aan: Q4 2011: 5710,08 kosten incl btw (910,17euro btw) 1 factuur 2014,72 incl (ex 1693,04) pas betaald in 2012 30098 omzet incl btw (4805,56euro btw) 2 facturen twv 18,07 incl (ex 15,19) pas geld ontvangen in 2012 Voor de omzetbelasting heb ik over Q4 begin januari netjes 3895 afgetikt bij de BD. Voor de aangifte 2011 heb ik dit op de balans opgenomen: Vorderingen: 18,07 (bedrag dus inclusief btw) Kortlopende schulden: 1693+4803-588 Welke denkfout maak ik hier? Wat zijn de juiste balanstotalen? Dank alvast, ik kom er niet uit! :)
  12. En vervolgens dus dit stukje omzet verantwoorden bij de aangifte als winst uit overige werkzaamheden?
  13. Forumleden, Voor het maken van de jaarstukekn over 2011 loop ik tegen een probleem aan: VOF opgericht februari 2011. In het 1e kwartaal van 2011 heb ik geld ontvangen op de VOF zijn rekening van een leverancier zonder BTW; terwijl dit geld eigenlijk op mijn priverekening had moeten verschijnen omdat de hobby zoals die er toen was, voor de oprichting van de VOF financieel verliep via dat rekeningnummer. In januari bij de partij aangegeven dat het een zakelijke relatie zou worden, hun hebben toen echter een bedrag van 398,18 overgemaakt op mijn zakelijke nummer (zonder btw). Dit geld zit nu nog steeds in de VOF. Bij de BTW aangifte over het 1e kwartaal heb ik het niet mee genomen. Is dit alles juist? Hoe krijg ik dit geld nu uit de VOF? Bij het opmaken van de balans krijg ik nu een probleem qua liquide middelen, die dus niet aansluiten bij de omzet-kosten-ontrekkingen (is hoger).
  14. Forumleden, Dit jaar (sinds februari) een VOF aangegaan met een compagnon; Gezonde onderneming. We hebben beiden ons zelf een computer aangeschaft (de één een laptop, de ander een pc). Voor de aangifte 2011 vraag ik mij nu af het slim is (en bovendien toegestaan) om deze 2 uitgaven willekeurig af te schrijven zodat ik deze per 2012 niet meer op de balans terug vind. Moet ik de facturen dan gewoon zien als kosten in dit jaar of wel degelijk nog activeren per datum van aanschaf? Graag een antwoord, ook de belastingtelefoon geeft maar vage antwoorden rondom deze materie, grt HJP
  15. ROVéned, Dank. En het bedrag bij de maandelijkse winstuitkering dus gewoon verrekenen, ook weer ex btw. MVG
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.