Jump to content

esstilo

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Beste mensen, Wij kopen een grondstof in van een particulier, vervolgens mixen wij dit met andere producten welke wij kopen van andere bedrijven en wij verkopen het eindproduct aan andere bedrijven. Hoe zit dit fiscaal? Hoe moet ik dit precies in de boeken zetten, is dit marge of iets anders?
  2. Ja dit was eigenlijk al wat ik dacht maar blij het bevestigd te zien. Bedankt voor je antwoord!
  3. We hebben onlangs voor onze buitendienst een aantal prepaid credit cards aangeschaft. Deze credit cards worden gebruikt voor diverse aankopen zoals hotels, vluchten en overige reis en verblijf gerelateerde dingen. Nu zou ik graag weten hoe ik dit het beste in de boekhouding neer kan zetten. Heeft iemand wat tips?
  4. Goed, dat maakt het duidelijk... Nog 1 klein vraagje over de BTW, de klant, een Amerikaanse klant (een particulier), betaalt geen BTW daar het verzendadres buiten de EU ligt. Hoe regel ik dat dan?
  5. Hi Wouter, Bedankt voor je reactie, volgens mijn accountmanager aldaar maakte het niet zoveel uit daar het hoogstens om 1 a 2 transacties per maand zal gaan. Omdat het om zo weinig gaat heb ik geen zin in de hele papierwinkel van een merchant account. Om het even duidelijk te krijgen, bedrijf A heeft de klant, B heeft geen klanten en doet alleen betalingen. Het plan was eigenlijk om maandelijks een afrekening te doen van bedrijf B naar bedrijf A. Zoiets als 100 bedrag aan betalingen ontvangen 10 aan provisie voor bedrijf B 90 uit te betalen aan bedrijf A Mag dit, kan dit en hoe zit het met BTW?
  6. Beste Mensen, Ik zou graag jullie hulp gebruiken bij een klein vraagje welke ik heb. Ik weet niet of ik deze goed gepost heb maar ik hoop het wel. Wij hebben bij EMS Card een account waar wij telefonisch creditcard betalingen kunnen aannemen en verwerken, gaat prima geen klachten. Echter nu is een ander bedrijf van ons bezig wat zaken te doen in Amerika en ze krijgen de vraag of ze creditcards kunnen aannemen als betaalwijze. Dit bedrijf heeft geen merchant account (soort account om creditcards te kunnen bereken) en eigenlijk ook geen behoefte hieraan. Wat ik nu wil doen is, Bedrijf A neemt de order aan, maakt een factuur, vraagt de creditcard gegevens aan de klant en via Bedrijf B wordt de creditcard middels een Virtual Terminal berekend voor het bedrag op de factuur van bedrijf A. Mijn vraag is, kan dit? Zo ja hoe doe ik dat dan boekhoudkundig? Ik zou het liefste willen dat bedrijf B zo'n 10% van de transactie krijgt voor de moeite. Alvast bedankt voor jullie inzicht, Esstilo
  7. Duidelijk, ik zal zelf even delen wat ik nu te weten gekomen ben.... Ben nu zelf een weekje bezig met uitzoeken en praten met mensen, hier in Nederland en mensen op Cyprus... Hiernaast natuurlijk een berg aan het bekijken en lezen qua regels e.d. Volgens één van de advocaten op Cyprus waar ik mee gesproken heb zag hij dit meer en meer gebeuren op deze manier. Wat wij willen is vrij simpel, een Trading Company op Cyprus. Het bedrijf bestaat op papier in Cyprus en geniet dus ook van het Cypriotisch belasting stelsel. Vanuit Cyprus worden de klanten gefactureerd en de belasting van het bedrijf wordt netjes op Cyprus betaald. De reden hiervoor is eigenlijk het belastingstelsel aldaar en het gebruik maken van de Europese regels. De goederen staan in een loods ergens in Europa bij een logistieke partij. Waarschijnlijk zelfs bij verschillende partijen. Zoals het er nu uit ziet is het mogelijk om het op deze manier te doen. Er zitten een paar kleine haken en ogen aan zoals eigenlijk bij elke bedrijfsvorm... • Je moet “fysiek” een kantoor hebben in Cyprus wat voor een €150+ per maand te regelen is • Het is handig om daar iemand te hebben die naar de postbus kan lopen en post kan inscannen • Omdat je een bedrijf aldaar ben is een telefoonummer ook nodig (leve VOIP) Meer volgt, we zijn nu met de mensen daar bezig de papieren in te vullen en alles te regelen..
  8. Bedankt voor je reactie, Ik denk dat je hier de kracht van het forum onderschat, ik denk namelijk wel dat er hier een berg kennis zit welke mij kan helpen een aantal vragen te beantwoorden. De daadwerkelijke beslissing zal niet alleen gebaseerd zijn op een topic in HL, maar de kennis aanwezig hier kan mij denk ik wel de juiste kant opsturen. Hiernaast denk ik dat de kennis die ik hier opdoe een goede basis kan zijn voor een gesprek met een fiscalist of een bedrijf dat gespecialiseerd is in off-shore constructies, daar deze bedrijven vaak alleen de "zonnige" kant van de dingen bespreken.
  9. Samen met een Canadese partner zijn wij voornemens een bedrijf op te starten hier in Europa. Dit nieuwe bedrijf gaat producten, welke wij maken in China, importeren in Europa en verkopen in de Europese Unie. Het bedrijf gaat zoals eerder gezegd spullen importeren en verkopen aan groothandels. Al onze klanten doen regelmatig al internationaal zaken dus voor hen maakt het niet uit naar welk land ze de factuur moeten betalen. De goederen worden in diverse Europese landen bij logistieke dienstverleners opgeslagen en vervolgens door deze logistieke partners uitgeleverd. Nu proberen wij uit te zoeken welk land het beste is om dit te doen, hierbij komen wij op Cyprus uit met maar 10% vennootschapsbelasting. Ons voornemen is dan ook om op Cyprus een “virtueel kantoor” te beginnen en vanuit Cyprus te handelen en alle zaken welke wij in de EU doen via Cyprus te laten lopen. Wij hebben geen geld nodig van banken of investeerders. Onze vragen • Kan iemand mij vertellen of dit simpelweg kan, wij denken van wel maar staan open voor commentaar. • Wat de nadelen zijn van zo’n constructie Alvast bedankt voor jullie tijd.
  10. Wij, mijn Canadese partner en ik zijn voornemens een distributie bedrijf te openen in Europa. Nu heb ik in het verleden wat problemen gehad met een vorig bedrijf van mij en hierdoor wat schulden en een negatieve BKR registratie. De schulden heb ik bij een schuldeiser en de belastingdienst. Voor beide is een regeling getroffen dus weinig aan de hand eigenlijk… Maar nu is de aanbieding gekomen vanuit Canada om dus samen een bedrijf op te starten, lijkt mij we hebben goede producten een goed plan enz… Maar nu wil ik mijn partner niet opzadelen met “mijn problemen uit het verleden”. Voor het nieuwe bedrijf maakt het eigenlijk niet uit waar deze gevestigd wordt, ook hebben we alla minuut geen krediet nodig maar wel in de toekomst. Mijn vraag waar, in welk land, kan ik het beste dit bedrijf vestigen. We gaan in heel Europa spullen leveren en handelen. Ik ga de zaak runnen en ik ben ook niet gebonden aan een land dus verhuizen is ook geen punt… Alvast iedereen bedankt voor de input!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept