Jump to content

bart1701

Junior
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Ja zij zijn in dat land één van de importeurs, alleen in NL is er maar 1 verkoper. In andere landen is het bij meerdere verkrijgbaar.
  2. Hallo, Wij kunnen via parallelimport een product kopen dat momenteel enkel en alleen verkocht wordt bij winkel X. En toevallig werd dit ons aangeboden op een beurs in het buitenland, voor een redelijke prijs waardoor wij ook een leuke marge kunnen pakken. Maar nu heb ik via een contact gehoord dat winkel X nogal fel is op de verkoop in NL van dit product, en ze gelijk brieven sturen dat zij het enige recht hebben in NL en een contract met de Fabrikant, zodra je dit product in NL op de markt wil brengen. Nu koop ik dat product in de EU bijv. Duitsland, België, Frankrijk, waar dan ook. Dan is dit product toch vrij verhandelbaar? [verandering: titel]
  3. Top, bedankt! Voor mij is het duidelijk nu!
  4. Bedankt voor de snelle reactie. Maar ik heb het nergens over 1400 euro? Ik zal het anders verwoorden.Zoals ik het begrijp In jaar 1: Mag ik 2800 KIA en 2000 afschrijving boeken? en jaar 2,3,4,5 ieder jaar 2000 afschrijving?
  5. Hallo, Ik heb een vraag over KIA en afschrijving. Wij willen bijvoorbeeld een nieuwe bedrijfsauto aanschaffen van 10.000,00 Nu is de investeringsaftrek 28% dus 2.800,00. Afschrijving in 5 jaar 20% p/j. Dus als ik het goed begrijp mag ik in jaar 1, 4.800 van mijn winst aftrekken. En de 4 jaar erna nog gewoon 2.000?
  6. Nee dit was de eerste keer. Maar een andere klant van ons doet hier al jaren lang zaken mee en daarom was het ook in goed vertrouwen. Deze voelt zich nu ook wel redelijk schuldig dat het zo loopt. En RT dat gaan we ook zeker toevoegen aan al onze orders. Bedankt! Tevens gaan we ook de voorwaarden meesturen en een digitaal akkoord vragen, zodat we in de toekomst altijd ingedekt zijn.
  7. Ja daar wees onze accountant ons een jaar of 2 geleden al op. Daarom hebben deze op de achterkant van onze orderformulieren laten drukken, zodat deze altijd ondertekend zijn. Normaal gesproken dan. En tevens liggen deze dan ook op kantoor. Maar vanaf nu gaan we ze ook bij onze mails voegen, zodat wij altijd een akkoord hebben. Dit was weer leergeld zullen we maar denken. Dit staat op alle digitale offertes en facturen: Door het accepteren van deze order, gaat u tevens akkoord met onze algemene voorwaarden.
  8. Ja dat idee hadden wij zelf ook al. Normaal gesproken hebben we ook altijd ondertekende orderformulieren of bevestiging per mail. Maar doe je een keer iets in goed vertrouwen krijg je zoiets. Heb nu alleen een ondertekende pakbon. Toch bedankt!
  9. Ja deze zijn geleverd onder algemene voorwaarden, alleen heeft hij geen orderformulier daadwerkelijk ondertekend omdat alles telefonisch is gedaan, maar op alle facturen staat vermeld dat de goederen eigendom blijven tot volledige betaling gedaan is en dat er met het accepteren van de order ook akkoord wordt gegaan met de algemene voorwaarden. Welke bij ons op kantoor liggen. In onze algemene voorwaarden staat wel dat wij bij het terughalen van niet betaalde goederen administratie en retour kosten op basis van het orderbedrag en transport volume in rekening kunnen brengen. Maar hier staan geen percentages of bedragen bij. En dat proberen wij hem ook duidelijk te maken, dat de termijn van 90 dagen is afgesproken. Maar wij hebben al een gedeelte teruggehaald, waar wij ons in konden vinden. En dit dan ook netjes gecrediteerd, omdat dit in eerste instantie het enige was wat retour zou komen. Maar nu komt zowat 75% retour.
  10. Hallo, Wij hebben momenteel een conflict met een van onze klanten. Er is namelijk afgesproken dat een klein deel van de geleverde goederen na 90 dagen terug mag, indien deze niet/nauwelijks verkochten. Nu is het zo dat meneer zijn concept heeft veranderd en de goederen zowat allemaal terug wil sturen, na 3 weken. Wij hebben hem geholpen zijn winkel te vullen en alles snel geleverd met daarnaast ook nog eens een betalingstermijn gegeven van 30 dagen. Maar gaat hij alle goederen welke hij niet wil retour sturen, niet meer in originele dozen, prijsstickers erop of beschadigde verpakking. Mede het feit dat wij ons goed gebruikt voelen en dit nooit meer doen op deze manier. Heeft het ons veel geld gekost om alles uit te zoeken en te leveren. Zijn 4 dagen bezig geweest met 3 personen. Nu krijgen we het weer terug moeten we weer alles uitzoeken. Is het mogelijk om administratiekosten en retour kosten in rekening te brengen? Want hij zegt min of meer, kunt de goederen terug krijgen want geld is er niet en ik ga niet alles afnemen en betalen.
  11. Hallo, Mijn vader heeft sinds kort een eigen onderneming. Het geld dat hij verdient wordt terug geïnvesteerd in het bedrijf. Maar een groot deel wil hij wegzetten om straks in een keer bijvoorbeeld een bedrijfspand/inrichting/machines te kopen. Maar nu wordt dit allemaal als winst gezien en zal hij over het gehele bedrag. ca. 50.000 inkomstenbelasting moeten betalen aan het einde van dit jaar. Is er een manier om dit weg te zetten zodat de volledige 50.000 euro (na 2 jaar 100.000) gebruikt kan worden? Of is er alleen de FOR waar we gebruik van kunnen maken? Alvast bedankt.
  12. Hallo, Bedankt voor de reacties. Maar na jullie reacties weet ik nu dus voor 99% zeker dat het juridisch niet mogelijk is. En wij hebben een goede reden dat wij dit artikel in ons assortiment hebben ondanks de lage marge. Dus ga nu op zoek naar een andere mogelijkheid. Wellicht het beter aanprijzen van andere 'mee-neem' producten of combi-packs o.i.d. Bedankt!
  13. Hallo, Wij hebben nu zon 1,5 jaar een webwinkel. En waar wij gestart zijn met voornamelijk grote pakketten. Zijn er nu ook regelmatig kleinere (onbreekbare) brievenbus artikelen. Op dit moment zijn er div. brievenbus artikelen waar wij zelf het risico dragen. Maar er zijn ook artikelen welke wel door de brievenbus kunnen, maar vanwege het bedrag wij dit niet kunnen riskeren. Dit gaat dan om bedragen van +/- 15-20 euro, met lage marges. Deze artikelen zijn enkel te bestellen met pakket verzending. Maar wij krijgen steeds vaker de vraag of wij deze niet alsnog per post willen versturen. En iedereen die dat vraagt zegt zelf wel het risico te willen dragen bij eventueel kwijtraken. Is er een optie om dit wettelijk toe te passen? Met vriendelijke groeten, Bart
  14. Hartstikke bedankt voor het snelle antwoord. Dus in principe betaal ik nu dus geen BTW?
  15. Hallo, Ik heb een vraag over BTW die verlegd is. Ik heb namelijk een partij oud ijzer weg laten brengen en hier netjes een factuur bij gehad. Nu staat er: Bedrag Excl. BTW: -466 Uw BTW nummer............. BTW verlegd: 0 Hoe moet ik dit nu precies aangeven of berekenen? Want als het een levering naar het buitenland betreft is dit voor mij wel duidelijk. Maar nu is het dus een credit-nota naar mij toe. Ik dacht zelf dat ik gewoon 19% over die 466 moest betalen als omzet belasting (invullen bij verlegging regeling natuurlijk) Alvast bedankt
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept