Ik denk dat u eerst goed na zult moeten denken over hoe u het als startende ondernemer zelf zou willen.
Wat verstaat u onder noodzakelijkheden voor een starter/MKB? Voor mij begint een bedrijf met een goed idee dat eindigt in winst, maar daartussen zit naast bijvoorbeeld een goede bedrijfsvoering en bikkelhard werken m.i. nog het belangrijkste deel: de identiteit van een bedrijf. De identiteit van een klein bedrijf wordt deels bepaald door de drijvende kracht achter een bedrijf maar in deze tijden zeker ook door uiterlijk vertoon.
Je kunt er dus vergif op innemen dat een starter, afhankelijk van de sector, 'full blown' op de markt wil komen. Dus: een huisstijl welke terugkomt op al het communicatiemateriaal. (website, papieren, mixed media). Voor andere ondernemingen dan starters is je totaalpakket dus al niet relevant meer, tenzij het om een herziening/verfrissing van een bedrijf gaat. Om je in de laatstgenoemde markt te bewegen zul je echter veel ervaring/bekendheid moeten hebben. Veelal blijft een bedrijf bij zijn oude vertrouwde mediabureau, zelfs bij een redesign.
Heeft u zelf door dat C-Concepts al door veel mensen gebruikt wordt? Ook in de zin van potentiële concurrenten? Heeft u tevens door dat als u een totaalpakket wilt bieden, u ook op zoek zult moeten gaan naar een goede tekstschrijver? NOFI!!
[ik weet dat ik in mijn relaas totaal voorbij ga aan de hardwerkende ondernemer die zichzelf door kwaliteit vanzelf over de markt beweegt, zelfs met een door een kleuter gemaakte huisstijl/reclame. In het gros van de gevallen zal dit echter niet het geval zijn.]