jeroenbb

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

jeroenbb's trofeeën

  1. Ok, bedankt! Wat zouden we toch zonder internet moeten? ;) Ik ga het inderdaad allemaal goed noteren. Ik zie wel of ik aan die 1225 uur kom of niet :)
  2. Bedankt voor je reactie Joost. Het is echter wel waarschijnlijk dat ik, als ik eenmaal ben afgestudeerd. journalistieke werkzaamheden en fotografie ga combineren. Ook heeft mijn scriptie te maken met fotografie. Maar goed, dat zal de belastingdienst weinig uit maken gok ik. En anders is het dus blijkbaar zo dat studie alleen geldt voor het op peil houden van kennis. Wat ik overigens wel raar vind, maar dat terzijde. Als ik je goed begrijp moet ik dus waarschijnlijk mijn uren omlaag bijstellen?
  3. Wederom bedankt! Ik ben inderdaad wel van plan om tzt ook een professional in te schakelen. Maar ik wil sowieso ook zelf de basis van dingen weten. Lijkt me wel zo handig :) Overigens nog een heel andere vraag, die eigenlijk niet in dit topic thuis hoort. Maar het is m'n eigen topicstart dus ik vraag het maar gewoon ;) Zoals eerder vermeld, ga ik aan de slag als freelance fotograaf. Daarnaast ben ik nu bezig met afstuderen (verwachte afstudeerdatum is ergens in augustus) voor mijn studie journalistiek. Dit betekent dus dat ik het komende half jaar grotendeels bezig zal zijn met mijn scriptie. Ik heb gelezen dat studie ook gewoon meetelt voor het behalen van het urencriterium, maar geldt dat ook voor afstuderen? Anders betwijfel ik namelijk of ik aan de 1225 uur kom.
  4. Allereerst bedankt allemaal! Het is me al een stuk duidelijker. Het gaat inderdaad om een eenmanszaak. Een BV lijkt me wat overkill... ;) Het eerste punt is niet het geval. En ik heb er eigenlijk geen opbrengen aan gehad. Dus dat is dan een mooi belastingsvoordeeltje. Het is me echter nog niet helemaal duidelijk HOE ik deze in moet brengen. Is dat puur een kwestie van opnemen in balansen/inventaris enzovoorts, en is het dus alleen een interne kwestie, of moet ik dat bijvoorbeeld ook doorgeven aan de belastingdienst? Overigens excuus als ik hier en daar wat verkeerde termen gebruik; het is allemaal nog vrij nieuw voor me ;)
  5. Dag allen, Ik sta op het punt om mijn eigen onderneming te starten als fotograaf. Ik heb me al veel verdiept in dingen als belasting, VAR-verklaringen, et cetera. Ik heb echter een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden. Heb Google al geraadpleegd en ook twee boeken (waaronder de gloednieuwe ZZP 2011), maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Ik heb in het verleden voor meerdere duizenden euro's privé aan apparatuur (camera, objectieven, computer) gekocht. Ik zou graag willen weten of het gunstig is om dit onder te brengen bij mijn onderneming, en hoe dat vervolgens gaat. Ik snap dat het essentieel is als je een financiering wilt krijgen bij de bank, maar daar is geen sprake van. Dus die reden valt al af. Het is echter wel zo dat ik deze apparatuur in steeds grotere mate zakelijk ga gebruiken. Ik hoop dat iemand opheldering en advies kan geven hier over!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.