airwavess

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

airwavess's trofeeën

  1. Op de Tussenrekening staat: (per 1-1-2010) de waarde van de inventaris per 1-1-2010 1700,- Prive opname 1.080,- BAnk 1.100,- BAnk privé 5.320,- Per slado 5.838,-
  2. Wat betekend het salderen? Is het soms alle opnames en stortingen op één hoop? Hoe gaat dat dan boekingstechnisch? Het probleem zit hem juist in het gebrek aan inkomsten. Hierdoor ontstaat er niet de mogelijkheid om prive-storting terug te betalen. Is dit nu een probleem, of maakt het niets uit dat het eigen vermogen toe blijft nemen.
  3. Bedankt voor je antwoord. Ik neem aan dat prive storting die je niet terug betaald aan je zelf overgaat naar "eigen vermogen", maar in mijn geval loopt dat alleen maar op. Als ik op deze manier doorga, heb ik over een paar jaar een balanspost van 10k eigen vermogen. Het eigen vermogen is geld wat ik er zelf in gestopt heb. Mijn bedrijf is maar een piepkleine onderneming. Wat als ik over een aantal jaar besluit om met de (deeltijd)ondernemenschap ga stoppen. Hoe sluit ik dat dan af. Ik heb de balans van 2010 toegevoegd. en vraag me af of ik later niet in de problemen kom met de fiscus. (bij het wellicht beëindigen van de ondernemen) Kan ik niet "afschrijven op het eigen vermogen" net zoals op de inventaris. balans2010.pdf
  4. Ik heb een vraag. Ik heb ongeveer 5 jaar een eigen zaak. (eemanszaak) en heb in de loop der tijd diverse keren een rekening betaald met prive geld. Dit heb ik administratief opgelost door de post "prive storing" te verhogen met het prive betaalde bedrag. Dus ik heb bijvoorbeeld in een winkel "toner" voor een printer gekocht (voor 100,- euro) en deze contant met prive geld betaald. Ik heb de post prive storing verhoogd met 100 euro. Nu heb ik een post "prive storing" op de balans staan van 2000,- en ik wil van deze post af. In feite zou ik zakelijk die 2000,- aan mij prive moeten betalen (via bank), maar dat wil ik niet, omdat de activiteiten momenteel erg beperkt zijn in de ondernemen. Nu zou ik het liefst zien dat dit bedrag "weggestreept" zou kunnen worden, of opgenomen worden in de kosten. Wat is hierbij de beste manier van handelen. [titel aangepast - mod] Edwin.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.