tzooj

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

tzooj's trofeeën

  1. tzooj

    Financial Lease

    Ja ls het kon zou ik het nog 3x aftrekken ;) Bedankt voor je info, ik heb nu eindelijk een duidelijk beeld!
  2. tzooj

    Financial Lease

    Ja we schreven tegelijkertijd geloof ik... Bedankt voor je duidelijke antwoord, alleen vraag ik me nog af wat nou het fiscale voordeel is van financial lease. Als ik bijv een auto koop, krijg ik het aankoopbedrag (globaal) terug via afschrijvingen. Maar hoe krijg ik dan het bedrag dat ik lease weer terug? Dit zijn toch ook zakelijke kosten??
  3. tzooj

    Financial Lease

    Ja dat klopt inderdaad, maar de rente is toch aftrekbaar als kosten?
  4. tzooj

    Financial Lease

    Dag, Ik heb een vraag over financial lease en hoe de leasekosten aftrekbaar zijn bij je ib aangifte. Overal hoor ik dat operational lease volledig aftrekbaar is en financial lease niet omdat de auto op de balans komt te staan. Maar als je bijv een leasetermijn van 5 jaar aangaat en je mag per jaar 20% procent vd aanschafwaarde van de auto afschrijven, dan is toch eigenlijk je jaarlijkse aflossing aan de leasemaatschappij aftrekbaar? Plus het feit dat je betaald voor een zakelijke lease, dus dan zijn deze kosten toch hoe dan ook zakelijk en dus aftrekbaar? Ik hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan verschaffen, alvast bedankt! Mvg, Joost
  5. Dag, Bij het invullen van de IB 2012 voor mijn cv, komt er bij Box 1 het onderwerp 'Medegerechtigde in een onderneming' en wordt er gevraagd naar 'toetssaldo vorige boekjaren' en toetssaldo dit boekjaar'. Volgens mij zat dit nog niet in IB 2011, ik vraag me dan ook af wat ik hier precies in moet vullen... Iemand die mij hiermee zou kunnen helpen? Alvast bedankt! Gr, Joost [dubbelpost verwijderd - mod]
  6. Ok, duidelijk zo, dank je... Even een andere vraag: wat als je al een eenmanszaak hebt en je start hiernaast een vof, kun je dan opnieuw gebruik maken van je startersaftrek?
  7. Dag Odeon, Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad zo dat de stille vennoot actief in het bedrijf gaat worden en dezelfde verantwoordelijkheid krijgt als de beherende vennoot. Dus naar kvk en inschrijving veranderen, zijn hier dan nog extra documenten voor nodig? En zijn aan deze wijziging kosten verbonden?
  8. Dag, Ik wil graag m'n cv omzetten in een vof, kan dit zomaar? En zo ja, hoe werkt dit en welke voorwaarden hangen hieraan? Mvg, Joost [mod edit: topictitel ververst (niet gewijzigd) t.b.v. alle reacties in dit topic]
  9. Dag, Voor mijn opdrachtgever verricht ik werkzaamheden op locatie, waar ik de hele dag verblijf. Hierdoor moet ik elke dag voor mijn auto parkeerkosten betalen. Deze parkeerkosten factureer ik dan weer aan mijn opdrachtgever. Ik factureer mijn werkzaamheden en parkeerkosten in 1 factuur, maar apart benoemd (dus kopje 'verrichte werkzaamheden' en een kopje 'parkeerkosten'). Zodoende kan ik het voor mijn IB scheiden zodat ik de parkeerkosten van mijn winst kan aftrekken. Klopt dit? Tevens stuur ik de parkeertickets met mijn factuur naar mijn opdrachtgever, ik heb dus geen originele tickets meer als bewijs, maar ik neem aan dat de vermelding op de factuur deze verantwoordelijkheid doorschuift naar mijn opdrachtgever... Kan iemand mij dit bevestigen? Alvast bedankt!
  10. Goedemorgen, Is het mogelijk om eerder ingediende aangiften inkomstenbelasting opnieuw te downloaden (voor eigen administratie)? Als je nl je aangifte digitaal verstuurd, heb je ook de optie om de aangifte te bewaren/afdrukken. Alleen als de aangifte eenmaal is verstuurd kan ik deze optie niet meer terugvinden...
  11. Oke, ik vroeg me af hoe het anders zou zitten met verschillende aftrekposten, maar dat is zo dus gescheiden. Bedankt voor je hulp!
  12. Dag Tsooj (haha), Bedankt voor je snelle reactie. Even een voor de aangifte zelf: dus als ik het goed begrijp moet ik de omzet van mijn eenmanszaak en cv bij elkaar optellen en deze som als totale omzet gebruiken voor het invullen van mijn ib? Gr, Joost
  13. Goedemiddag, Ik heb een vraag mbt het aanvragen van uitstel indienen inkomstenbelasting. Ik heb een eenmanszaak en daarnaast ook een commanditaire vennootschap. Nu heb ik begrepen dat ik persoonlijk aangifte moet doen voor de cv. Voor de eenmanszaak heb ik het uitstel gewoon via de formulieren op het inlog-gedeelte van de belastingdienst aangevraagd. Maar hoe vraag ik nou uitstel aan voor mijn cv? Als ik namelijk inlog met mijn cv-gegevens op site van de belastingdienst, dan kan ik hier nergens iets vinden over het aanvragen van uitstel voor het indienen van mijn ib... Iemand die mij hiermee kan helpen? Ik hoor het graag!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.