meneerdebruin

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

meneerdebruin's trofeeën

  1. Hallo Joost, Coop is inderdaad interessant. Ik vind het alleen een nadeel om onderling facturen te moeten uitwisselen en dit continu per project te moeten bekijken. We hebben namelijk ook te maken met kleinere opdrachten en onderhoudswerkzaamheden. Kan je iets meer informatie geven over een mildere vorm van een vof en het uitsluiten van de risico's? We willen wel graag de huidige handelsnaam aanhouden, inclusief de huidige bankgegevens (zodat niet alle huisstijl uitingen vervangen moeten worden). Kan dat in zo'n situatie? En is het (relatief) eenvoudig om een eenmanszaak binnen een bestaande vof structuur op te nemen? Zijn er nog andere alternatieven? Of dus alleen een vof of bv structuur waarin alles contractueel wordt vastgelegd? Gr, Michael
  2. Beste HL lezers, Na het lezen van diverse artikelen op HL toch besloten om mijn vraag hier te stellen en specifiek advies in te winnen. Eerst wat achtergrond informatie. Sinds 7 jaar ben ik werkzaam als ZZP’er in de reclame/media-branche. Ik heb dit altijd met veel plezier gedaan, maar merkte zo’n 3 jaar geleden dat mijn groei (zowel persoonlijk als zakelijk) een beetje stagneerde. Om die reden ben ik destijds gaan reizen en heb ik mijn zaak laten waarnemen door een ‘concullega’ waar ik al enige tijd mee samenwerkte en die ik dus ook vertrouwde. Dit is allemaal goed en zonder problemen verlopen. Na terugkomst heb ik mijn bedrijf weer opgepakt en kreeg ik het aanbod om mijn bedrijf in zijn kantoor te vestigen. Inmiddels zit ik daar zo’n 2 jaar en ga ik nog elke dag met heel veel plezier naar kantoor. We werken nu heel veel samen en delen kennis en ervaring. Zo’n halfjaar geleden raakte we aan de praat over de groei van onze bedrijven en of het niet slim is om samen onder 1 tak verder te gaan. Onze ideeën zijn praktisch hetzelfde en daardoor vullen wij elkaar goed aan. Inmiddels zijn we er over uit dat mijn bedrijf straks onderdeel wordt van zijn bedrijf, m.a.w. ik breng mijn klanten in... We komen er alleen niet goed uit hoe we het verder gaan aanpakken. Ik ben mij zeer goed bewust van de risico’s en wil ook zeker een fiscalist/adviseur inschakelen, maar hiervoor is het nu nog te vroeg denk ik. Waar zijn we nu op vastgelopen? Mijn bedrijf is een eenmanszaak (zzp), zijn bedrijf een v.o.f. (hij is getrouwd in gemeenschap van goederen, zij werkt ook in het bedrijf, daarnaast nog 2 personen in vaste dienst). Hierdoor is het (op dit ogenblik) niet mogelijk om een vennootschap aan te gaan waarin ik mede-eigenaar wordt. Hier kleven nu nog te veel risico’s aan (gemaakte investeringen, lopende leningen etc). Vanuit dit opzicht is er nu besloten om een soort tussenfase te creëren d.m.v. (bijvoorbeeld) een intentieverklaring waarin ik wel meedeel met een winstverdeling en zeggenschap over de groei van het bedrijf, maar nog niet de zakelijke lasten van zijn bedrijf draag. In de verklaring wordt verder opgenomen dat wanneer het bedrijf omgezet wordt naar een BV structuur ik hierin uiteraard mee ga. Nu is mijn vraag aan jullie. Is het reëel om zo’n fase te creëren d.m.v. een intentieverklaring. Of zijn er nog andere mogelijkheden of oplossingen? Waar moet ik aan denken, of waar moet ik rekening mee houden) Ik laat graag ander licht hierover schijnen dus alle feedback is welkom. Vrgr, Meneer de Bruin
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.