Ondernemer51

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Ondernemer51's trofeeën

  1. Goeiemiddag, Voor een toekomstig project zit ik nu in de voorbereidingsfase. In het kort zal ik uitleggen waar ik mee bezig ben: Een uniek concept dat gaat voorzien in de vraag en aanbod in een specifieke markt. Na onderzoek is gebleken dat er nog geen partij is die zich hiermee bezig houd, en dat maakt het gevoel om een plan in de praktijk te brengen alleen maar groter. Het principe is simpel en weinig uniek: mensen bieden iets aan, en de andere groep doet oproepen voor het bepaalde product. Nu ben ik na verschillende offertes van grafische ontwerp bureaus (prijzen varrierend tussen de 15k - 50k) uitgekomen bij www.picts.nl Deze bieden een werkspot script aan voor € 250 euro. Ik heb begrepen dat er in het land van de grotere bedrijven een soort 'regel' is dat hoe duurder de site is hoe beter hij moet zijn. Nu is het verschil tussen beiden heel groot, en ik weet dat ik met alleen het script nog lang niet klaar ben. Ik wil het direct groot aanpakken en wil uitkomen op 10.000 - 50.000 bezoekers per dag. Dus een heleboel dataverkeer en server kosten. Heeft iemand enig idee of een script als dit reeel is om aan te denken en dit laten optimaliseren (incl. huisstijl), data verkeer te regelen en verder te gaan met de plannen? Of is het om aantoonbare redenen beter om een compleet systeem te laten maken voor tienduizenden euro's? Wellicht goed ter informatie: het concept moet zn grootste gedeelte van het verdienmodel halen met advertentie ruimte (banners) van aanbieders/leveranciers in deze branche. Met vriendelijke groet, John
  2. Bedankt voor je reactie Peter :) Hoewel het verhaal me nog niet echt duidelijk is geworden denk ik dat ik begrijp waar je op doelt. Het woordje 'loon' heb ik gebruikt om de situatie vanuit een schuldeiser helder te krijgen, als er beslag wordt gelegd neem ik aan dat dat via bepaalde formules of dergelijke gaat als je mede vennoot bent?
  3. @djluc: dat topic had ik inderdaad ook gelezen, alleen beantwoord dat mijn vraag nog niet duidelijk. De persoon in kwestie is namelijk niet getrouwd en heeft geen samenlevingscontract. Ook zal er geen sprake zijn van een faillissement of iets dergelijks. Ik begrijp dat er regeltjes aan gebonden zijn, alleen waar liggen die in prakijk? Wat wordt gezien als prive vermogen (waar mij redelijkerwijs van lijkt dat er beslag op gelegd kan worden) in de praktijk als er 3 vennoten zijn en iedere maand andere omzetten? En natuurlijk: kan dit gevolgen hebben voor onze zaak? Wie het weet mag het zeggen, kan diegene direct bij de MKB Servicedesk aan de slag haha Groeten John
  4. Ik vond het persoonlijk ook een erg verwarrende zin. Dan zou inderdaad iedereen met prive schulden een vof beginnen en vrij zijn van enige verplichtingen. Wat ik dan interessant vind om te weten: is er in zo'n situatie een soort van beslagvrije voet die bepaald wordt voor prive vermogen? En zo ja, hoe wordt het prive vermogen bepaald, wordt dat in zo'n geval vastgesteld of is dat alles wat niet geinvesteerd wordt en zodoende als zakelijk vermogen gezien wordt? Groeten John
  5. Hallo, Ik zoek me al een tijdje suf naar een antwoord op de volgende vraag: kunnen en/of mogen PRIVE schuldeisers beslag leggen op 'loon' of prive stortingen aan de vennoot die de prive schulden heeft? Het is geen zaak die bij ons zelf speelt, enkel een punt dat me bezig heeft gehouden met betrekking op een eventueel toekomstige situatie met een familielid dat wilt instappen. Op het eerste gezicht lijkt het misschien een simpele vraag maar veel meer dan onderstaande kan ik er niet over vinden, en dat is nogal beperkt: "Privé-schuldeisers kunnen privé-schulden niet op het zakelijke vermogen van de VOF of op het privé-vermogen van jou en je medevennoten verhalen" (MKB Service desk) Ik ben reuze benieuwd hoe dit in praktijk eruit ziet, te meer omdat het een kansje kan zijn om diegene sneller zijn schulden te laten afbetalen zonder dat ik zakelijk in de problemen kom met deze schuldeisers. Groeten John
  6. Beste HL-ers? Begin vorig jaar hebben we besloten om naast de particuliere webshop ook een groothandel in hetzelfde product te beginnen. Volgens de visie die we destijds hadden, zorgen dat we ook met deze tak doordrukken in de branche, hebben we de eerste klanten de mogelijk gegeven om onze foto's (goede kwaliteit) te mogen gebruiken op een paar van hun shops. Een jaar later en met inmiddels een gevestigde groothandel die het goed doet komen we op het volgende probleem uit met een van de eerste klanten: De groothandels klant had bij de eerste verkoop 3 webshops waar hij onze producten probeerde te slijten. Echter binnen een jaar is de klant van 3 shops overgegaan naar 14 webshops waar hij onze foto's gebruikt voor zijn verkoop. Nu is deze klant geen grote afnemer, eerder een van de kleinste. Het probleem waar we nu tegen aan lopen zit in het feit dat we met onze particuliere shop last beginnen te krijgen van de vele shops die hij lanceert, niet als concurrentie maar door zijn hoge indexeringen in de zoekmachines. Hierdoor komen klanten die op het meest gezochte zoekwoord zoeken opeens 4 shops van deze klant tegen alvorens ze onze naam zien. De shops waarmee hij begonnen is staan een stuk lager. Nu zegt dit uiteraard iets over onze indexering, hier zijn we mee bezig om deze hoger te krijgen. Maar is het zo dat je als groothandel beperkingen kan instellen (wettelijk/redelijkerwijs) aan het aantal gebruikte shops die een klant mag hanteren? En heeft iemand misschien ervaring met een vergelijkbare zaak? Het zou fijn zijn als iemand me van advies zou kunnen voorzien. Groeten, John
  7. Beste Almer, Bedankt voor je reactie. Affiliate marketing is inderdaad iets waar we ons de komende tijd in willen gaan verdiepen, heb inmiddels wat huiswerk gedaan op Daisycon, op zicht lijkt het een redelijk risicoloze manier om de omzet omhoog te krikken. We zijn internationaal (op wat Belgische en Duitse klanten na) nog onbekend, hier liggen nog genoeg mogelijkheden denk ik, vooral in de Benelux. Buiten Europa zijn er teveel concurrenten die voor dezelfde prijzen leveren als dat wij doen. Grote voordeel voor ons is dat we niet zozeer internationaal hoeven te gaan. Facebook willen we dan ook gaan inzetten als nationale marketing manier. Wat betreft het probleem over verzendkosten begrijp ik je niet helemaal? De huidige situatie is zo dat we de reguliere TNT Post tarieven hanteren + circa € 0,70 voor administratie/verpakking. Over de tarieven hebben we overigens nooit klachten gehad, en zien dit ook niet als belemmering voor eventueel meer klanten. Groeten John
  8. Nou, de groei vlakt niet af, als we een groei van 20% halen dit jaar, wat neer zou komen op die 120k dan ben ik zeker niet ontevreden. De gehoopte groei naar 150k is wellicht iets te veel van het goede, maar niet onrealistisch gezien de voorgaande jaren en de groter wordende vraag waar weinig/geen nieuwe concurrenten bijkomen. Benieuwd of er ook experts aanwezig zijn die ervaring hebben met Facebook/Payvment als marketing tool? Ik ben hier vanmiddag wat mee aan het stoeien gegaan en ik moet zeggen dat het niet verkeerd oogt. De vormgeving en betaalmogelijkheden zijn misschien nog wat pover, maar het grote voordeel is dat er nationaal gezien nog genoeg groei zit in Facebook en mijn concurrenten dit medium (nog) niet gevonden hebben of er nog niet actief mee bezig zijn. Wat me wel mooi lijkt om te horen: zijn er succesverhalen met deze tool? Wat zijn jullie gemiddelde verkopen zowel landelijk als internationaal gezien de eerste maand, en met wat voor producten was dit? Groeten John
  9. Beste Highio, Bedankt voor je reactie. - Met netto omzet bedoel ik Omzet-Btw-retouren - We verkopen niet 1 specifiek product, wel is het grootste gedeelte van de omzet gebaseerd op 1 product dat verkrijgbaar is in vele uitvoeringen (ca 60) - We maken gebruik van meerdere leveranciers - Omzetverwachting ligt na het eerste kwartaal zo rond de € 120.000, dit tegenover een gehoopte omzet op het einde van het jaar dat op € 150.000 zou moeten kunnen liggen. Wat weer te maken heeft met het gemakkelijker in dienst nemen van de zoon en de verdere uitbreiding. - De toekomst zal uiteindelijk uit moeten wijzen of hij zelfstandige gaat worden en de zaak overneemt, zoals het tot noch toe gaat blijken onze verwachtingen (positief) uit te komen. De reden dat hij momenteel een uitkering heeft staat los van opleidingsniveau en dergelijke, dit heeft een medische reden. Wellicht goed om eens te kijken of LKS erin zit. Uiteraard zal een eventueel overnameproces de nodige jaren voorbereiding vergen, maar zover is het nog niet. Kan je aan de hand van deze antwoorden een bepaalde visie ontwikkelen? Groeten John
  10. Bedankt voor de tips, het mag gezegd worden dat dit forum een zeer positieve bijdrage levert aan ondernemers zoals mij en wellicht velen met mij. complimenten! Het is niet zo dat we die 14 uur kwijt zijn aan het inpakken/factureren/verwerken van orders, dat zou niet gezond zijn. Gemiddeld zijn we met de orders zelf zo'n 3 uur per dag bezig. De rest van de tijd zit hem in de inkoop/administratie/ideeen opdoen/adverteren/etc... Wat bedoel je precies met USP's? dit woord of deze afkorting is me compleet vreemd. Verder is het zeker geen overbodige luxe om eens kritisch te kijken waar punten van verbetering zitten, dat ben ik volkomen met je eens. Groeten John
  11. Bedankt voor de reacties heren. Waar we in eerste instantie heen streven is door te groeien het mogelijk te maken om er met 2 eigenaren en een werknemer een goede boterham aan te verdienen, maar wel steeds in het achterhoofd houdende dat we willen blijven groeien en nieuwe uitdagingen aangaan. Stilstand is immers achteruitgang, iets wat in onze branche direct zal worden afgestraft. De lange termijn doelstelling is om de zaak over te dragen aan mijn zoon, die dan op zijn manier de zaak kan gaan leiden en de groei kan nastreven die hij voor ogen heeft (winkelpand, meer personeel). Kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat we met de huidige inkomsten goed rond kunnen komen, en dat we dus niet snel risico's gaan lopen om iets na te streven wat ons huidige inkomen in gevaar kan brengen. Over het product en de branche kan ik helaas niks loslaten, dit omdat de link product-branche dusdanig snel gemaakt is dat er informatie wordt verstrekt die nadelig kan zijn voor de zaak. @Joost: het stuk over de 150% bruto werkgeverslasten verhogen, hoe moet ik dit in praktijk zien? Hoe kan ik peilen of een werknemer zijn stempel 'rendabel' haalt? Dan bedoel ik te zeggen: hoe zie ik in hoeverre hij geld opbrengt voor het bedrijf, zonder dat dit als oorzaak de jaarlijkse groei betreft? Zijn er trouwens redelijke jaarlijkse groei percentages voor webshops beschikbaar, dus de groei die een gemiddelde webshop/bedrijf jaarlijks maakt? Groeten John
  12. Beste Forumleden, Hier mijn eerste post, na veel gelezen te hebben zou ik als ondernemer toch graag wat persoonlijk advies willen krijgen. Mijn naam is John en ben sinds 2007 ondernemer. In 2007 ben ik met een startkapitaal van slechts € 500 begonnen met de verkoop van een bepaald product op webshop basis (niet nader te noemen vanwege de kans op meelezende concurrenten). Door steeds verstandig te investeren en door het gezonde verstand te gebruiken is dit anno 2011 uitgegroeid tot een jaar omzet van €110.000. De grootste stap hebben we gemaakt door een klein gaatje op de markt (zelfde branche) te vinden waar nog meer dan genoeg ruimte zit en waar we slechts (nationaal gezien) twee grote concurrenten hebben, die wel een stukje groter zijn als ons. Voor ik mijn vragen zal stellen even wat algemene gegevens: - Handelsvorm: Vof - Netto jaar omzet: € 110.000 - Inkoop waarde voorraad: € 40.000 - Aantal werknemers: 2 (mijn vrouw en ik) + een tijdelijke stagaire op basis van behoud van uitkering (zoon) - Maandelijkse advertentiekosten: ca € 400 (ad-words, ad-markt, betaalde links op websites) - Geen magazijn/pand lasten - Arbeidstijd per dag: ca 14 uur per dag (directeur) - Ongeveer 200 bezoekers per dag met gemiddeld 8 bestellingen. Nu we beginnen te merken dat de twee grootste marktspelers last van ons beginnen te krijgen omdat wij hetzelfde soort producten (geen imitatie of recht gerelateerde producten) in een materiaal verkopen dat voor iedere beurs betaalbaar is, willen we graag als het ware ''doordrukken'' en een groter marktaandeel genereren. - Wat is de slimste manier om dit aan te pakken, anders gesteld: moeten we ons meer richten op het wegsnoepen bij de concurrentie, of door blijven gaan op de huidige manier en rustig afwachten tot ons aandeel in de markt 'vanzelf' groeit omdat klanten niet meer 4/5x zoveel willen betalen voor hetzelfde product in een ander materiaal? - Is het met de huidige omzet verstandig om een werknemer (met loonkosten subsidie) parttime in dienst te nemen om op die manier weer tijd te krijgen voor het uitbreiden en benaderen van (potentiele) klanten? De werknemer heeft nu bijna 12 maanden ervaring op kunnen doen in de zaak en kan vrijwel de meeste werkzaamheden overnemen indien nodig. Overigens is het de bedoeling dat mijn zoon (werknemer) het bedrijf op latere termijn gaat overnemen zodra wij met pensioen gaan. - Zijn de huidige marketing instrumenten nog afdoende om stevig door te kunnen groeien op deze markt? Google adwords (CTR 3%), marktplaats + ad-markt (CTR 2%), 3 branche gerelateerde informatie sites (weinig conversie). Ik heb geen ervaring met (lokale) weekbladen, branche tijdschriften, etc ... wellicht dat mede ondernemers hier meer info over hebben wat betreft conversie (al zou dit ook branche gerelateerd zijn denk ik). Alle tips zijn welkom, en ik zal uiteraard zoveel mogelijk mijn eigen kennis en ervaring delen zodra ik topics tegen het lijf loop waarmee ik van dienst kan zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.