Bianca76

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Bianca76's trofeeën

  1. Allen bedankt voor de reacties. Ik heb zojuist besloten om niet door te zetten. De makelaar en de bank zijn gebeld, dus het is definitief! En ik moet zeggen, ik ben er niet eens zo heel erg verdrietig over. Alsof er een last van mijn schouders valt... Ik had er echt ontzettend veel zin in, maar in de aanloop ernaar toe ging er al een en ander mis, waardoor ik riep dat het wellicht niet zo moest zijn. Misschien is dat ook wel zo... Nu ga ik druk bezig met de webwinkel, weer een aantal fairs inplannen en dan zien we wel waar het schip strand. Misschien ooit.... Groet Bianca
  2. @TwaBla, die 6000 klopt niet helemaal. 3 x 900 euro huur plus de maand april is dus totaal 3600 euro. Voor de rest ben ik het met je eens dat er weinig reserve overblijft. Vooral het feit dat het lastig inschatten is wat de omzet zal zijn, maakt het moeilijk. Ik zal naast de winkelomzet ook omzet genereren uit het geven van workshops, maar ook dat is een onstabiele factor. Regelmatig sta ik op grote fairs in Noord Nederland. Mijn omzet per dag zit dan rond de 200 euro op een goede zaterdag. Is het dan niet naief om te denken dat, wanneer ik "slechts" 200 euro op een fairdag omzet met gericht publiek, ik deze 200 euro wel om ga zetten op een doordeweekse dinsdag of woensdag met willekeurige voorbijgangers in de winkel??? Natuurlijk is het assortiment in de winkel uitgebreider, en de weersomstandigheden niet zo zeer van invloed, maar toch...
  3. Het klopt inderdaad dat het huur incl. alle andere vaste lasten zoals water/licht, alarmopvolging, verzekeringen, gemeentebelasting etc. is.
  4. Postte is een aantal dagen geleden nog dat het beginnen van een eigen winkel doorgaat, https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=40948, nu slaat de twijfel toe... Graag zou ik van jullie een objectieve mening willen over de volgende feiten. Het winkelpand ligt op een A2/B1 locatie, randje centrum. Het VVO is 44 m2. en de totale vaste lasten per maand komen op +/- 1500,- Het assortiment (woonaccessoires en cadeau-artikelen) zal in het lagere, betaalbare segment zitten. Gemiddelde verkoopprijs ongeveer 5 euro. (uitschieters van 20,- maar ook vanaf 0,50 cent.) Ik zal 5 dagen per week geopend zijn en kinderopvang heeft mijn man kunnen opvangen door flexibel te werken. Ik heb slechts een totaalbudget van 10.000 euro. Hiervan moet de inrichting betaald worden (kasten 2e hands van MP) de bankgarantie van 3 maanden huur plus de eerste maand. Tevens moet ik nog een deel van de voorraad kopen. Het komt hier op neer dat ik ongeveer 3000 euro overhoud op de rekening. Ik houd er rekening mee dat ik de eerste 2 jaar geen salaris zal hebben uit de zaak. Wanneer ik een snelle berekening maak, dan zal ik minimaal 4000 euro per maand moeten omzetten om uit de kosten te komen en weer opnieuw in te kunnen kopen. Dit komt neer op minimaal 200 euro per dag omzetten. En hier komt mijn angst en twijfel om de hoek zetten. Komen er wel zoveel klanten per dag in mijn winkel en wat als ik twee maanden niet genoeg heb omgezet? Dan heb ik dus al een probleem! Moet ik mijzelf en ons gezin wel deze onzekerheid aandoen??? Ik weet het, ondernemen is risico. Maar is dit al niet bij voorbaat gedoemd te mislukken??? Woensdag moet ik het huurcontract tekenen, dus vandaag moet ik een beslissing nemen van mijzelf. Mijn man vind dat ik door moet gaan, want hij ziet het wel zitten. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er ontzettend veel zin in, en geloof in mezelf. Maar ik wil niet iedere klant naar binnen moeten kijken omdat ik anders failliet ga... Helpppppp. Groet Bianca
  5. Bedankt voor alle reacties. @Vossie , ik had al besloten om geen muziek te draaien ivm de buma-kosten. De kosten voor KvK en HBD zijn ook ingecalculeerd. De gemeentekosten (omgevingsvergunning voor reclame en precario voor uitstalling) had ik al wel in mijn lijstje staan, maar heb nog geen inschatting van de hoogte van het bedrag kunnen vinden... Er is al een alarminstallatie aanwezig, kan ik gewoon een contract bij de meldkamer afsluiten of moet ik ook een contract bij een beveiligingsbedrijf voor onderhoud hebben. Geloof dat ik op HL iets las over geen verzekering kunnen afsluiten zonder onderhoudscontract... Verder hoor ik nog graag een reactie op mijn vragen over de hoogte van diverse lasten. Groet Bianca
  6. Dank je Hans voor je reactie. Nynke, inderdaad had ik die kostenposten al wel op mijn eigen papiertje staan, maar nog niet hier in het artikel gezet. Het pand beschikt reeds over een alarminstallatie. Er moet alleen een contract afgesloten worden met de meldkamer. Is het reëel om van een totaal van € 1500,- per maand uit te gaan voor alle vaste lasten? Of ga ik dan te laag zitten...
  7. Al vaker heb ik geroepen dat ik mijn eigen winkel wil beginnen. Al diverse keren wezen kijken naar een winkelpandje, maar steeds had ik een "onderbuikgevoel" dat me zei dat het nog niet de geschikte tijd was. Nu kruipt het bloed waar het niet gaan kan, en zijn we vorige week wederom bij een winkelpandje wezen kijken. En dit voelt goed! Het is een relatief klein pandje van 50m2, maar groot genoeg om mee te beginnen lijkt me. En zo houden we de kosten een beetje binnen de perken ;-) Het pand ligt op een A2 locatie. De huur zit op € 750,- per maand ex. BTW. Ik heb met de verhuurder af kunnen spreken dat het een 5 + 5 jaar contract wordt, maar met een inbreekclausule van opzeggen na 2 jaar. Binnen hoeft er, behalve het schilderwerk, niets te gebeuren. Doordat ik met mijn webwinkel al een redelijke voorraad heb, zal ik weinig te hoeven investeren in voorraad. Kasten hebben we ook al nagenoeg voldoende en ook de vloer is goed. Dus alleen een toonbank, kassa en pinsysteem moet ik nog aanschaffen. Nu vraag ik me af met welke kosten ik rekening moet houden en wat daar maandelijks ongeveer de hoogte van is. Zelf kom ik op de volgende uitgaven: - Huur €900 - electra/water ? - verzekeringen ? - KPN ? - Bankkosten (zakelijke rekening/pintransacties/stortingen) ? - Gemeentebelasting ? - Afvalstoffenheffing ? Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten? Ik heb door een erfenis een budget van € 10.000 ga ik het hiermee redden? Partner heeft een vaste baan, dus privelasten kunnen betaald worden. Uiteraard hoop ik met de zaak wel iedere maand in ieder geval quite te draaien en verwacht ik zeker het eerste jaar geen eigen salaris hieruit te ontvangen. Ben benieuwd naar jullie reacties. Groet Bianca
  8. Allen, bedankt voor jullie reacties. Mijn man en ik hebben de boel nogmaals grondig bekeken, en zijn tot de conclusie gekomen om onze plannen nog even in de ijskast te parkeren totdat we in ieder geval meer eigen kapitaal hebben. Ik zal vanaf dag 1 ook geld voor onze prive-rekeningen moeten verdienen ivm een hoge hypo op onze eigen woning. En dat is gewoon niet realistisch. Het inkomen van mijn man is niet voldoende om alle rekeningen te betalen. Verder hebben we onlangs contact gehad met de makelaar van het winkelpand. En deze gaf aan dat de verhuurder niet bereid is om maar enige consessies te doen in het huurcontract. Immers heeft hij nog enkele andere winkelpanden in het centrum die wel verhuurd zijn, en zal deze na de verbouwing van het winkelplein, het dubbele moeten opbrengen aan huur. Dus het zal hem een zorg zijn of het nu wel of niet verhuurd is... Ik ga nu eerst kijken of ik mijn webwinkel beter aan de praat kan krijgen en event. grotere/onbekendere merken kan verkopen. Mijn workshops meer promoten en zien hoe het dan gaat. @Hans ik heb trouwens ruim 7 jaar ervaring in de detailhandel als verkoopster/assistent bedrijfsleider in een juwelierszaak in het luxere segment. Groet Bianca
  9. Sinds 2 jaar heb ik een webwinkel met woondecoraties. Ik ben begonnen met het maken van voornamelijk handgemaakte tassen/zakken voor kinderen veelal gepersonaliseerd met hun naam erop. Later ben ik dit uit gaan breiden met ingekochte woonaccessoires en is dit tegenwoordig de hoofdzaak van mijn webwinkel. Het handgemaakte zette verhoudingsgewijs geen zoden aan de dijk. Verder geef ik veel workshops op het creatieve vlak. Sinds januari van dit jaar ben ik werkloos (contract niet verlengd) en besteed ik zoveel mogelijk tijd als toegestaan aan de webwinkel. Tevens sta ik veel op de grote fairs in het Noorden van Nederland. De webwinkel op zich loopt niet echt super, maar de workshops en de fairs draaien goed. Vaak krijg ik als reactie dat mensen de producten liever even vast willen houden, bekijken en vergelijken voordat ze iets kopen. En dat dat de reden is dat men dit soort artikelen liever niet online koopt. Nu staat er bij ons in het "dorp" (100.000+ inwoners) een mooi winkelpand te huur. 120m2 voor € 17.500,- excl. per jaar.Het gaat om een pand op een B1 locatie, maar door de bouw van een grote electronicawinkel en een facelift van het hele gebied, zal het een A2 locatie worden. De verhuurder wil alleen per 5 jaar verhuren, zonder clausules van eerder opzeggen etc. Hier zou ik woonaccesoires, meubelen zoals kasten en tafels en cadeau-artikelen willen gaan verkopen. Tevens zouden hier de workshops gegeven worden. De merken die ik wil gaan verkopen, worden in een straal van 30 km niet verkocht. Ik heb contact gehad met een kennis/collega-winkelier 50 km verder op, en die de situatie voorgelegd. Volgens haar moet het zeer zeker haalbaar zijn. Uit betrouwbare bron weet ik dat soortgelijke winkels met een soortgelijk assortiment ca. € 100.000,- per jaar omzetten. Natuurlijk besef ik dat ik eerst een naam en klantenkring moet opbouwen, maar ik ben ervan overtuigd dat het haalbaar moet zijn. Door de workshops kan ik nog extra geld omzetten. Nu ben ik in gemeenschap van goederen getrouwd, hebben we een koopwoning en twee kinderen van 5 en 8 jaar. Mijn omgeving is totaal niet positief over de plannen. Zijn bang dat ik failliet ga en het huis moet verkopen. En dat zou ik de kinderen toch niet aan mogen doen... Mijn man staat overigens wel 200% achter mijn plannen en ideeën. Nu mijn vragen: Is het wijs om een contract voor die periode af te sluiten? Ik weet dat ondernemen risico's met zich mee brengt, maar zou het echt haalbaar zijn? Ik heb slechts € 5500,- aan eigen kapitaal om in te brengen plus een huidige voorraad van ca. 2000,- inkoop. Ik zal dus een lening bij de bank moeten afsluiten voor ca. € 20.000,- om voorraad in te kunnen kopen. Zal dit lukken? Op dit moment ben ik er dag en nacht mee bezig. Het ondernemersplan is af tot aan het financiele gedeelte. Moet ik daar een accountant voor in de arm nemen? Ppfff, heel veel vragen dus. Groet Bianca
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.