Jump to content

ojee99

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    belastingdienst.nl
  1. Ik gebruik het zelf niet maar bekijk deze eens? http://www.reeleezee.nl/nl/producten/kassa
  2. Kijk eens op nutijd.nl Ik weet niet of 1 en 2 ondersteund worden, maar hun mobiele app is subliem. Simpel en doeltreffend.. Ze staan open voor kleine maatwerk aanpassingen weet ik. Verder betaal je per maand. Succes met (uit)zoeken. grtn Onno
  3. In Reeleezee inderdaad het totaalbedrag incl BTW opvoeren en BTW op 0% zetten.
  4. ah, typo: moest zijn Geen van de opties... Ik bedoel, allebei de auto's die ik als optie heb, waartussen ik dus twijfel (het wordt of merk/model A of merk/model B) is nog niet bij allebei de dealers te zien... (sowieso kromme zin, nu ik dit terug lees ;-) Vraag is dus, welke optie is dit en hoe noodzakelijk is deze optie zakelijk gezien. Tenslotte is deze auto al in Nederland te krijgen en te bewonderen zonder deze optie.
  5. Jenson verwoordt het inderdaad goed, Beide opties zijn nog niet te zien/voelen/proeven/ruiken in NL. Dat zal pas over een aantal maanden zijn, maar beiden kennen ook een schaarste qua levering v.w.b. 2013 en ik kan niet beide opties aanhouden anders moet ik straks 2 auto's afnemen. En dat kan ik niet betalen ;-) Allebei de auto's kennen 0% bijtelling, voor die info hoef ik dus niet naar de beurs. Wel kent de ene auto een nog langere periode van vrijstelling van MRB dan de andere optie. Hoe dan ook, dat weet ik nu ook al wel, maar ik kan geen keuze maken op basis van internetplaatjes en YouTube filmpjes. Dus lijkt me dit legitiem. En voor m'n lol doe ik dit niet, nog nooit eerder naar een autobeurs geweest en ben dat toekomstig ook niet val plan (al die drukte daar, pfff ;-) Nogmaals, zodra ik een reactie van de Inspecteur heb deel ik deze natuurlijk met jullie! Bedankt voor het meedenken tot zo ver.
  6. Brief verstuurd aan de beldienst, hopelijk binnen nu en 2 weken reactie (wishfull thinking?) Iedereen bedankt voor reageren, bij nieuws (uitspraak inspecteur) laat ik weer van me horen!
  7. Dat is wellicht een heel goed advies, Marnix, dank je wel! Ik heb wel eens de belastingdienst gebeld met een dergelijke vraag, maar kreeg dan iemand van een call center, die mijn vraag opschreef, ging uitzoeken en later enigszins twijfelend met een antwoord terug belde. Ik weet nog steeds niet of ik dat antwoord van toen eigenlijk wel serieus kon nemen ;-) Kun je ook de vraag direct stellen aan een echte inspecteur, hoe werkt dat eigenlijk? Mvg, Onno la Roi
  8. Besyellen kan daar niet, maar wel goed punt om hoe dan ook vast te leggen dat die beurs doorslaggevend was, thanks!
  9. Hmmm, de kosten zullen wel onder de 500 blijven, en de auto kost wel meer dan 75k. Da's wel redelijk dan toch?
  10. Voor een keuze/beslissing voor zakelijke aanschaf van een nieuwe auto, ga ik de autobeurs Geneve bezoeken voor selectie nieuwe auto. Kan ik deze kosten aftrekken? (vliegticket, evt overnachting) Waarom vin dik het verantwoord deze kosten te maken voor de zaa: een van de opties van de auto's die ik overweeg staat nog niet hier bij een dealer, maar wil wel nu een keuze gaan maken, in verband met aflopende 0% bijtelijng dit jaar, vandaar dat haast geboden is en ik dit kan zien op die beurs....
  11. Hmmm, ik deel de mening van Peter: de vraagstelling is niet heel gestructureerd en dus warrig/kris kras. In ieder geval heeft Peter je nog antwoord gegeven op 2 vragen. Wellicht bedoelt Peter dat bij bijvoorbeeld een contante verkoop op een Braderie je het ook via het kasboek kan bijhouden, wellicht voldoet dan één verzamelfactuur/boeking daarvoor? (Hoe dan ook denk ik niet dat Peter hier verder nog iets aan toe zou willen voegen, gezien jouw reactie daarop...)
  12. Hoi Niemand heeft mijn boekhouding ingericht, dit is standaard reeleezee.nl inrichting. Dus geen idee waar dit vandaan komt. Ik ga ze, a.d.h.v. jouw reactie/info vragen om een toelichting! Mvg Onno la Roi
  13. Hoi Renep Ik zie in reeleezee.nl als kruisposten de enige optie: memoriaal - kruisposten cheques is dat wel slim, of beter dan maar kiezen voor: memoriaal - vraagposten ? of zijn kruisposten en vraagposten gewoon eigenlijk hetzelfde? Onno
  14. Hallo allemaal, Op deze vraag gesteld aan mijn leverancier van online boekhouden, "Ik heb van een klant een factuur teveel betaald (dus 2 keer) ontvangen gekregen in de maand april. In de maand mei stort ik een van beide betalingen weer terug. Hoe boek ik dit precies?" kreeg ik dit antwoord: "Wij kunnen u adviseren om deze beide regels in de bank (dus 1x teveel ontvangen bedrag en 1x terug gestuurd bedrag) te boeken op kruisposten of vraagposten. Deze lopen na de twee boekingen per saldo op 0. Dit kunt u controleren op de grootboekkaart voor u deze regels op heeft geboekt. (vraag- of kruisposten). " Is dit inderdaad het slimste, de juiste werkwijze? Mijn boekhoud pakket (reeleezee.nl) ken 2 soorten vraagposten: 1. diverse posten - vraagposten 2. memoriaal - vraagposten Welke zou ik dan moeten gebruiken? Mvg Onno
  15. Hallo Met mijn zakelijke pas (van de BV) heb ik per ongeluk een pin betaling gedaan die prive had moeten gedaan worden. 's avonds heb ik dit bedrag (€ 6,90) gelijk overgemaakt van mijn prive rekening naar die zakelijke rekening. Echter, hoe boek ik dat in in de boekhouding (Reeleezee, niet dat dat er echt iets toe doet ;-) Alvast bedankt voor jullie antwoord! Onno
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept