Hallo
Ik ben het volledig met je eens ivm meten=weten en dat het meer van deze tijd is om je online presence te hebben.
Maar ik ben het er niet mee eens dat je offline advertenties niet kan meten en niet meer werken, ik doe het voor 14 klanten van mij en met veel succes ( de concurentie heeft zelf de neiging om ons na te doen). Direct response marketing is het enige dat winstgevend is offline maar bitter weinig marketeers blijken dit te weten tot mijn grote vreugde ;D
Ik heb niets tegen online in tegendeel, ik leef al 4 jaar op online inkomsten stromen dus versta me niet verkeerd.
98% van de advertenties zijn gericht op nu kopers wat heel dom is want dat is maar 10% van alle kopers. Eerst denken ze er gewoon over na, dan beginnen ze rond te kijken, dan beginnen ze rond te vragen etc en het laaste stadium is de nu koper en die verleid je dan ook met de basis advertentie die je overal in die krantjes ziet maar niet overige 90%.
Die overige 90% wil juist geinformeerd worden over de mogelijkheden zodat zij een wel geinformeerde beslissing kan nemen... en dat moet je opvangen.
Eenders welke manier je toepast, SEO, SEA, offline ads het maakt niet uit welk medium je gebruikt of welke mix, het gaat erom wat je in je boodschappen zet en welke strategie erachter zit. Gewoon SEA doen omdat het nu in de mode is en morgen facebook ads kom je ook aan geen blijvend resultaat als je geen defitge strategie en boodschap hebt.
Dus als advies voor de advertentie verkoper zou ik de drempel verlagen en hun voorstellen om een gratis test "direct response" advertentie te plaatsen die jullie samen schrijven dan kan je meten hoeveel de advertentie heeft opgebracht.
Hoe doe je dit? vb stel je verkoopt cameras, iedereen adverteert op dezelfde manier. Hier is mijn lijst met cameras met prijs en enkele specificaties zoals pixels etc en dat is het. Hier is mijn naam mijn product en koop maar.
Mensen die nog niet 100% zeker zijn hebben daar niets aan op dat moment, zij zijn veel beter met een rapport die je op je website plaats die hun in 10 of 5 stappen uitlegt hoe ze best hun camera kiezen, wat zijn nu juist pixels, stabilisator, flash memory, vast geheugen, gebruik je het op vakantie etc? Gebruik je het voor sportevenement dan gebruik je best een camera met deze opties, gebruik je het enkel voor kerstmis en nieuwjaar dan heb je niet zo veel nodig... heb je den biiber dan moet er stabilty optie etc
Op deze manier verlaag je de drempel om de volgende stap te nemen in het annkoop process, je hebt meer vertrouwen en je hebt ondertusen hun email en naam voor de opvolging en zij er maar zeker van dat je veel camers gaat verkopen. Dit weet ik uit eigen ervaring.
Nu weet je hoeveel mensen jouw rapport hebben gedownload en als je het slim aanpakt ook hoeveel er effectief klant zijn geworden, in het rapport kan je een coupon steken voor een gratis iets of korting bij hun eerste aankoop zodat je weet hoeveel klant worden via je rapport.
Hetzelfde met online, de meeste ondernemers springen op het medium maar de strategie en de boodschap is ondermaats het enige verschil hier is dat het medium nog niet is verzadigd zoals bij offline advertenties en heb je meer success met een ondermaatse boodschap. Nu is SEA heel populair maar dat zal in NDL in de komende jaren anders zijn eens dat iedereen het gebruikt want dan word het ook veel duurder en gaan ze weer ergens anders op springen tot het niet meer gaat, dat is er nu met de offline ads gebeurt. Maar daar ligt juist de kans voor iedere snuggere ondernemer.
Als ad verkoper een heel andere skill moeten bijleren en dat is direct response marketing, je kan zelf een deal afspreken zoals mijzelf om een deel van de winst te delen zodat ze enkel betalen als ze winst hebben en dat zorgt ervoor dat jij ook je job serieus moet doen :) adviserend is beter dan verkopen maar hun effectief lead generators brengen die hun op commande zoveel klanten opbrengen is nog beter. Met de gratis test kan je uitmaken of hoeveel het gaat kosten om x aantal klanten te verkleiden.
Ik kan je nog tientallen voorbeelden geven maar de tijd is er niet vanavond. Ik kan je wel nog tips geven om dit goed te doen werken, geef maar een seintje als je er er iets mee wil doen.
David
ps. voor de zeikers over schrijffouten, I don't care about grammar I only care about results, massive results.