Jump to content

schone lei

Junior
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    belastingdienst en d
  1. Reactie op Adlasko: Ja. Ik denk dat je met dit soort systemen morgen nog kan gaan beginnen, en het steeds verder kan gaan aanpassen. Met prijzen, kleuren, dagen etc. Net zo lang tot die 15% teveel aan auto's van de weg is tijdens de spits.
  2. aanvulling; Met spitsvignet bedoel ik dan ook, dat je dan van de wegen gebruik mag maken tijdens de spits. Geen vignet, dan moet je wachten en een juiste planning maken van je toeristisch dagje uit. Gelijk ook goed voor die buitenlanders die heir werken. Die moeten een drie dubbel tarief betalen.
  3. Ractie op Joost: Die camera's hangen bijna al overal dacht ik. En de onderlinge controle wordt wel groter. En een boete van 5.000,- zal wel helpen om de fraude gevoeligheid te bestrijden. Aan verplichtingen heb ik ook een hekel. Vandaar misschien voor de buitenlanders een spits vignet. Heb je in Oostenrijk en Zwitserland ook, maar dan verplicht. En niet voor de spits bedoeld. Ik zeg rode platen, maar dat kan ook roze zijn. Kleurt zo leuk op. Of paars, lila, fluorscerend groen, misschien? En de spits kenteken platen is niet alleen voor de snelweg hoor. Overal in Nederland. Ook voor supermarkt-gebruik. En misschien moeten de platen vervangen worden door stickers. Kenteken stickers. De camera's op de snelweg controleren ons al of we wegenbelasting betalen, kan dit er ook wel bij. Er rijden ook politie surveiance auto's. En men controleert elkaar. Als jij in de file staat, naast iemand met zo'n rode plaat, kijk je hem toch even anders aan. Of je maakt een filmpje, foto etc. Als jij meer betaald als een ander treedt er jaloezie op. Het is geheel vrijblijvend, niks is veplicht, alleen het kost geld. Misschien uiteindelijk wel 3.000,- per jaar. Ik denk dat er dan meer mensen de trein nemen of gaan carpoolen.
  4. Ik ben niet zo goed met woorden en uitleggen e.d. Maar je kan met meerdere kleuren gaan werken, voor bijv. de weekenden en part timers bijv. op de dinsdag en donderdag. Aan de geregistreerden kun je dan zien op welke dagen de meesten werken, en dan bijv. de vrijdag weer extra korting geven of iets dergeljks.
  5. Ik denk dus dat elke ondernemer hiermee te maken heeft, en een groot probleem vormt. Tolpoortjes en alles en nog wat levert meer files op. Verbouwingen aan de snelwegen etc. Veel tijd en geld dus. Het probleem blijft de spitsuren. De mensen moeten bewust gebruik gaan maken van de auto. En dit bevorder je alleen door het geld te laten kosten. Het ondernemerschap zit m er ook in, om dit idee te verkopen. Ook aan andere landen. Alszijnde een soort "Nederland bv". Verdienen we allemaal, als Nederlanders, wat. Flexibel werken e.d. kost de economie ook alleen maar geld, hetzelfde als die files.
  6. De schuld is alleen aan de fiscus. Ik zou dus ook 20% kunnen bieden, om te beginnen?
  7. Als je in een file beland moet je de eerste de beste afslag nemen en idd wachten.v Dus je moet nadenken om de auto te nemen. Als je in die file staat moet je ook wachten. Nadenken en een uur eerder weg gaan. Ondernemers kunnen toch ook gezamenlijk ideeen uitwerken. Of toch niet ... Sorry ik ben nieuw hier.
  8. Naar het email adres, op je profielnaam.
  9. Ik heb die mail al gestuurd! half uur geleden.
  10. boekhoudster met administratieve vaardigheden. Ze woont om de hoek.
  11. Omschrijving van je concept: Ik heb een simpele en eigenlijk misschien wel een te makkelijke oplossing. Rode kentekenplaten! Met deze platen mag je dan niet tijdens de spits rijden, maar je hoeft daar en tegen ook geen wegenbelasting te betalen. Zo betaal je dus om in de spits te rijden. En mensen die niet echt hoeven, trek je zo over de streep. Carpooling wordt dan misschien dan ook weer hip. Eventueel geef je de mensen 1000,- euro extra, bijvoorbeeld. Om extra auto's uit de spits te weren. Net zolang tot ca.15% v.d. auto's weg is uit de spits. En de andere mensen betalen 5% extra om dit te kunne betalen, qua belastinginkomsten. Geheel vrijwillig, geen tolpoorten e.d. Snel en goedkoop. en makkelijk te controleren. Fraude: 5000,- euro boete. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: niks. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: files. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: goedkoper en sneller. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Andere aanvullende ideeen. misschien een gezamenlijke forumoplossing?
  12. Oh ja, hij zei ook nog dat het misschien wel voor 5.000,- te regelen was, maar dan werd het een totaal ander verhaal. Achteraf gezien jammer dat ik hier niet over door ben gegaan. Hij gaf mij een slagingspercentage van 80%. Maar die 1.500,- moet ik ten aller tijden betalen, natuurlijk.
  13. Nou lekker dan. Ik dacht een aardig eind op weg te zijn. Ik moets wel mijn papieren achter laten. Maandag komt hij dan voor een tweede gesprek.
  14. Mijn rechtsvorm is een eenmanszaak.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept