Jump to content

digit-all

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    anders
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    innovatief onderneme
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Zaandam
  1. Heb PB inmiddels binnen, bedankt! We hebben binnenkort contact...
  2. De schermen die ze nu gebruiken bij wegwerkzaamheden die ken ik ook.. Die zijn nou niet bepaald gemaakt om er niet doorheen te kijken. Ik zat er over na te denken óf het nou wel zo handig is om een een nieuw soort vangrail te ontwikkelen met een ingebouwd scherm. Het is erg duur en de problemen zijn er nu. Maar misschien als vervolgproject...? Ik heb alvorens ik RWS heb gemailt, iemand van het bedrijf aan de lijn gehad. Die mevrouw vond ik al een beetje ongeinteresseerd en ze zou mijn mail naar de desbetreffend afdeling sturen. Jammer dat het zooo lang moet duren. Peek traffic: daar heb ik nog niet aan gedacht. Wél aan Wilchem Salvage of RWS. Ik ga meteen even naar hun website. Als je meer info hebt: graag. ;D
  3. Ik heb mailtje gestuurd naar Rijkswaterstaat, maarre... nu na 2 weken geen reactie.. ???
  4. Ik vind het een kale site.. Het lettertype onder Stone & Styleshop is te klein, de letters s en r is slecht te lezen...
  5. Redgeo: "maar ik zou het handiger vinden als ik de labels zelf zou kunnen beschrijven"Dit stukje was ik vergeten op te schrijven, maar heb het inmiddels aangepast. Bedankt! ;)
  6. Nou, die afbeeldingen zijn er alleen als voorbeeld. Het geeft niet mijn idee weer. Maar als jij zegt: ik zou het niet doen, dan haal ik het weg..
  7. Zelf vind ik het een groot probleem dat wanneer ik een stekker van een kabel uit een stekkerdoos moet halen. Dat ik bij het aanzien van al die zwarte stekkers niet de juiste eruit kan vissen. Ik moet altijd de draad volgen naar het apparaat toe. Hetzelfde is met mijn pc: De usb aansluitingen zitten allemaal in de pc gestopt, maar welke usb kabel is van mijn externe harddisk? En welke is van mijn mobiele telefoon? Mijn idee is om die kabels te gaan labelen. Niet met een papiertje om het snoer maar mijn product is van kunststof en sluit goed bij de kabel aan. Er zijn 2 varianten: 1 voor kabels die groter zijn uitgevoerd, zoals tv's, dvd-spelers etc. en 1 voor pc hardware kabels, zoals usb aansluitingen. Er zijn diverse kleuren verkrijgbaar (wt, grijs, rood, groen, geel, oranje..) en er staat een Apple-achtig icoontje op gedrukt van waarvoor het product is bedoelt. Bijvoorbeeld een icoon voor ipad, mobiel of tv. Ook is er een stuk blanco ruimte om met een dunne pen iets op te schrijven. Ook heeft het product voor de pc hardware kabels een verschil in boven en onderkant zodat men in 1 oog opslag kan zien hoe je de stekker er in moet steken. En deze word dan 2-delig uitgevoerd, omdat bijv. een usb kabel 2 zijdig is. In de verpakking zitten er 2 producten voor huishoudelijke electrische kabels en 3 * 2 voor pc kabels. Als dit gaat werken dan zou ik ook netwerkkabels op deze manier kunnen labelen. Nu word er gewerkt met stickers en Dymo labels. Uit onderzoek op internet ben ik dit idee nog niet tegengekomen. Wat ik nu moet doen is het idee uit mijn hoofd op papier zetten maar beter is in Autocad. Dit kan ik niet. Ik wil nl. een prototype laten maken in 3d. Nu wil ik vragen: lijkt het idee wat?
  8. Wat zou de mogelijkheden zijn als ik het idee uitwerk op schets, langsga bij RWS. Het hele plan uitleg met verklaring van geheimhouding en als ze het willen het idee kopen? Zit daar voordeel aan of juist niet?
  9. Goh, wat een hoop reacties. Mede - en tegenstanders van mijn idee. Is leuk om zo'n discussie te lezen. Ik ben het in zoverre met Roel mee eens, dat ik maar 1 klant heb en dat is RWS. Maar het buitenland telt meerdere lidstaten en die kampen ook met dit probleem. Dus worden het alweer wat meer. ;D Maar ik ben het er niet mee eens dat er een rijbaan afgesloten moet worden omdat ik mijn schermpje aan het opzetten ben. Nee, dit doe ik natuurlijk (zover mogelijk) aan de rijbaan waar het ongeval heeft plaatsgevonden. En ik vind het een eer om van een aantal van jullie te horen dat dit idee een van de beste is die op higherlevel is geplaatst.Dank.. ;) Ik ga dit allemaal nog doorlezen en een stappenplan maken. Helaas heeft zich niemand aangemeld die mij erbij kan helpen.
  10. Het risico word gereduceerd tot nul, omdat het door een constructie onder aan het scherm stevig vastzit. Het scherm zal niet al te zwaar zijn, nee. Mijn innovatieve idee is, dat de schermen achter in de auto aan elkaar vast zitten en je dus weinig losse onderdelen hebt. Het moet simpel maar effectief zijn vind ik. Trouwens, ik heb naar octrooien gekeken maar de mijne zat er mi niet bij. Er is al onderzoek gedaan naar de impact van de kijk files. Op de site van RWS staat een pdf bestand, waarin dat staat beschreven. Ik zal het opzoeken en de link hieronder zetten. Dit gaat dan over een calamiteitsscherm. Gevonden: http://www.google.nl/m/url?ei=DcYlTsi9N9Ky8APMtI4E&q=http://www.incidentmanagement.nl/downloads/CalamiteitenschermDEF-LOW1.pdf&ved=0CBkQFjAB&usg=AFQjCNFxztDEnNRMuLdU-XpinEsdvc-30A
  11. Dank voor jullie reacties. Ik ben het mee eens om eerst een klant te vinden voor mijn product. Dat word in 1e instantie Rijkswaterstaat, omdat die er belang bij heeft. In dat filmpje zijn ze niet op komen dagen. Waarom niet? Misschien waren ze wel uitgenodigd, maar kon niemand komen of vonden ze het idee niet goed genoeg? Maar dan komt wel het verhaal van het kip of het ei om de hoek kijken. Moet ik hun mijn idee uiteen zetten en hopen dat ze er niet mee aan de haal gaan? Daarbij heb ik alleen maar wat schetsen en iets gefrobeld in Sketch Up. Komt ook niet overtuigend over denk ik. Een duidelijke tekening staat ook professioneler. Ook voor het vragen van een octrooi lijkt me dit beter, of zie ik dit verkeerd? Wat zouden de stappen zijn die ik als eerst moet doen?
  12. Grappig, mijn uitvinding zou daarop kunnen aansluiten.. Maar is er iemand die me erbij kan helpen? Uitwerken, prototype maken en alles wat er bij komt.
  13. De enige reden die ik kan bedenken waarom die schermen er nog niet staan is omdat ze nog niet goed zijn. Dat filmplje van NPC hebben versneld afgedraaid. Als ik zie wat ze allemaal moeten doen± boutjes, moertjes, plugjes.. Duurt allemaal veel te lang. Daar zit m de kneep.. En Wouter, ja er zal al een kleine file staan die naar de andere rijbaan kijken. Maar als de politie of Rijkswaterstaat is gearriveerd en dat scherm binnen een mum van tijd hebben opgezet, en vervolgens niets meer zien. Dan rijden ze wel door. Je moet eerst met je eigen ogen gezien hebben dat je niets door zo´n scherm ziet, voordat je het geloofd. Als men de volgende x weer het scherm ziet, dan kijk je niet meer. Ik weet het, dit is erg positief natuurlijk, maar ik zit heel veel op de weg en ook ik ben nieuwsgierig naar een aanrijding en kijk wat er is gebeurd. En ja de zwaailichten helpen ook niet om kijkverkeer tegen te gaan. Maar door een scherm te nemen dat alleen wind doorlaat en het zicht ontneemt, dan hoef je de volgende x niet meer te kijken.
  14. De levensduur van zo'n scherm zal niet heel erg lang meegaan. Denk maar aan de weersinvloeden: regen,wind,sneeuw. Maar mijn idee is om ook het product te verkopen in het buitenland. Europa is groot. En mocht het zo'n succesverhaal worden dan kan USA en China er ook wel bij ;) Het scherm wat ik wil produceren is erg snel op te zetten dus het werkt file vertragend. Mijn punt is dat de automobilist vanaf de andere rijbaan geen gelegenheid moet krijgen om het ongeluk te zien. Hoe doe je dat? Door hem/haar het zicht te benemen. Als men niets te zien krijgt, dan hoeft men ook niet te kijken. En kunnen de hulptroepen (politie,ambulance,brandweer) hun werk doen. Volgens de site van NPC zou dat scherm 50% in kijkfiles schelen.
  15. Nu, als je het filmpje hebt gezien van NPC, dan zie je dat er 50 meter aan 1 stuk kan worden uitgelegd. Past dus 50 meter in 1 auto..
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept