Hi Paul,
Wij hebben sinds 2007 een huis in Florida. Bij het krijgen van bankrekeningen, verzekeringen en ITIN zijn we uitstekend geholpen door Ideal Homes (Peter Groenendijk) in Kissimmee (vlakbij Orlando). http://www.idealhomesusa.com. Peter spreekt Nederlands en dat maakt het een stuk makkelijker.
Ondanks dat alle banken gelijke spelregels hebben is het wel zo dat de BoA hier een schepje bovenop doet. Ze zijn wel wat verder met elektronisch bankieren. Daarnaast hebben wij goede ervaringen met de Brannen bank. Niet direct in de buurt (Inverness) maar ze zijn wel gewend om met Nederlanders om te gaan door het van der Valk project. (en ook zij hebben E-banking).
Op dit moment zijn we met een soort gelijk traject bezig en het maakt nogal wat uit hoe de US taxes de Stamrecht BV ziet. Zij kennen dit fenomeen niet en zullen dit waarschijnlijk zien als een "Trust" of als een "limited-liability partnership, private limited company". Ik ben hier nog met hen (US Taxes) over bezig.
Onze ervaring met de NL belasting dienst is dat je het beter vooraf met hen kan bespreken. Ook het op naam van de BV zetten van de bankrekening in de US voorkomt een hoop problemen. Alhoewel dit niet echt nodig is omdat je gebruik maakt van een US property manager. Een US rekening is echter wel prettig omdat je dan geld over kunt maken op het moment dat de wisselkoers aangenaam is.
Houd er overigens rekening mee dat als je zelf in het huis in Florida verblijft dat je of huur betaald of dit ziet als extra property management (en dat moet je weer afstemmen met de NL belastingdienst).
M.vr.gr.
Ruud