marco1970

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    marco

marco1970's trofeeën

  1. natuurlijk zal je alles moeten aanpakken wat er maar te krijgen is, en in de december maand zal daar ook best wel handel in zitten. Even een up-date over de situatie ; we hebben hem een aan bod gedaan om de zaak over te nemen voor 145000. huren dan het andere gedeelte van de gemeente voor 400 en geven hem (met hulp van alle familie ) 45000 zo voor de inventaris . Dan hebben we daar geen financiering meer voor nodig en scheelt in de maandelijkse kosten. Familie maakt het niet uit wanneer ze het terug krijgen,dus dat kan als er genoeg winst wordt gemaakt. Hebben dus dan alleen een hypotheek nodig voor de 145000 en moeten de 400 aan de gemeente betalen. Wij denken dat het zo een stuk rendabeler wordt,en haalbaarder. Nu hebben wij na dit te hebben gezegd , ook van hem een idee gekregen waar wij ondertussen ook over na kunnen denken. Wij huren het tot 1 maart 2012 van hem voor gering bedrag(bedrag horen we morgen) en nemen dan pas alles over. Nu is dat niet mijn voorkeur ,maar als het huurbedrag niet te hoog is misschien wel haalbaar omdat er dan die periode geen bepaalde verzekeringen en belastingen voor onze rekening zijn. Feit blijft dat het een iets ongunstigere tijd is om na het seizoen te starten. Moeilijk voor jullie om hier misschien een goede interpretatie op te kunnen geven, maar hoe zien jullie deze constructie`s
  2. mijn adviseur is een accountant en kennis van mij uit de regio. deze man heeft al diverse mensen begeleid naar overname van zaken,oa ook mijn huidige baas. Al deze zaken bestaan ook nu nog,en zijn bloeiende zaken. Daar deze man een persoonlijke band heeft met mij is hij misschien wat extra voorzichtig,maar ook wil hij dat als het doorgaat dat het dan ook echt slaagt. De regio waar ik woon is niet Scheveningen waar ook buiten het seizoen mensen naar toe willen,maar echt een dorpje die het moet hebben van een bepaald seizoen. Dus een moeilijke regio. Daarom zijn voorzichtigheid.
  3. de eerste 3 maanden kan ik wel opvangen, maar 6 maanden en dan zoals jij zegt bv ook nog een slecht begin van het seizoen ,,,wordt moeilijk.
  4. nu heeft mijn adviseur gezegd dat het met deze cijfers niet verantwoord is . ik bedoel hiermee,dat hij het zo wie zo een moeilijk verhaal vind, omdat je alle gegevens al niet hebt. Tevens is op zijn vroegst alles geregeld eind september,en dan is het seizoen eigenlijk al weer voorbij. Daarom wil ik dus liever in maart 2012 beginnen,anders zit je 5 a 6 maanden zonder inkomsten. Natuurlijk zul je wel wat omzetten ,maar of dat voldoende is voor alleen al de kosten is de vraag. Daarom liever maart 2012. Maar op mijn vraag of het zo beter ingedekt is,en meer levensvatbaar, graag nog steeds jullie reactie
  5. ok ,tot nu toe toch bedankt voor al jullie reacties om mij te helpen. de situatie is nu als volgt; * de huidige eigenaar geeft geen jaarrekeningen omdat deze verweven zijn in andere zaken van hem en dan geen duidelijk beeld zouden gegeven. *de koopsom is €145000 *de inventaris €70000 *de voorraad hoef ik niet over te nemen(voorraad dranken eventueel met leverancier crediteren,en dan bij mij weer op de rekening leverancier) *belendend pand kan ik erbij huren van gemeente voor €400 per maand met optie tot koop(doet hij ook,omzet daarvan zit bij het andere pand inbegrepen) *omzet is €150000 * omzet wordt gemaakt in periode april tot oktober,rest van het jaar alleen weekend open *bij overname ga ik rest van jaar ook open nu heeft mijn adviseur gezegd dat het met deze cijfers niet verantwoord is . nu hebben we het volgende bedacht kopen voor €145000 inclusief inventaris(zodat het beschreven staat) geld lenen bij familie en hem 1malig €45000 voor inventaris betalen(dus extra boven op de 145000,maar niet als hypotheek/lening,zodat dit niet drukt als extra lasten) extra pand huren van gemeente voor €400 overname pas op 1 maart 2012(begin van het nieuwe seizoen. als ik het zo zou doen zou het in ieder geval een betere start zijn,omdat je dan een buffer kan opbouwen voor de winterperiode. Hoe denken jullie hier over. ps; als hij niet pas volgend jaar de overname zou willen dan wordt het wel erg moeilijk omdat je dan geen buffer hebt.
  6. inventaris tussen 65000 en 70000, niet verder onderhandelbaar. financiering,betalen uit winst in de komende 4 jaar. inbreng eigen vermogen, eigen huis waarde 200000, overwaarde 50000
  7. En dan ga ik niet eens beginnen over het feit dat als ik in eerste reactie zeg dat ik het niet zou doen TS het ook maar niet doet.... Wow, met zo iemand wil ik wel als 4-voeter naast me hebben ??? en wat is dit nu voor reactie, het is toch de bedoeling om zo veel mogelijk kennis op te doen,en ik zeg niet dat ik het niet doe, alleen of het wel verstandig is. Ondernemen is risico durven nemen, maar wel beslissingen nemen waar eerst goed is over nagedacht en waar getracht is alle voors en tegens naast elkaar zijn gezet en wel overwogen en verantwoord een beslissing wordt genomen.
  8. ik zit al vanaf mijn 16 de in de horeca. Werk momenteel als chef-kok. Heb dus ruime ervaring in de horeca,maar niet in het runnen van een eigen zaak. Personeel is op oproepbasis,dus op drukke tijden(weekend enz) en wil s àvonds zelf het cafe draaien. inventaris kan ik in 3 a 4 jaar in gedeelten betalen aan de huidige eigenaar. Naar wat ik nu hoor is het allemaal nog niet zo save, en moet ik vanmiddag bij de accountant alles nog maar eens goed uiteenzetten.
  9. veel onduidelijkheid, geen jaarrekening,redelijk hoge investering ten opzichte van de omzet, weet het allemaal,daarom ook mijn vraag naar jullie toe. Beter te veel vragen dan achteraf op de blaren zitten. Over het personeel,dat is oproepkrachten en familie, en zo zou ik ook verder gaan. Hoe ik de oproepkrachten betaal, tja.. dat kan op diverse manieren toch. Vroeg me ook af of het wel een goede investering zou zijn. Juist omdat je alleen de panden betaald en niet de goodwill.
  10. je bedoeld dus, niet echt een veilige zaak ? De omzet wordt 80% gehaald in 4 maanden. geen personeel ,mijn vrouw blijft gewoon werken. Maar zo als ik uit jou reactie lees, moet ik het dus niet doen ! klopt dit?
  11. hallo Ik ben nieuw hier ,maar al veel info kunnen vinden op deze site. Zit met het volgende probleem/vraag. Ik kan een horecazaak overnemen in een toeristisch dorpje. De huidige eigenaar wil geen jaarrekening geven(eenmanszaak) en verkoopt panden en de omzet krijg je er gratis bij. Nu heb ik aan hand van het kadaster en k.v.k al gegevens opgevraagd . Hij heeft mij de gegevens van de bierbrouwer laten zien,en dat is alles. De panden kan ik kopen tegen taxatie waarde, en volgens koopcontract is dat ook precies wat hij er voor betaald heeft. De inventaris wil hij verkopen voor €70.000. het gaat om een cafe/restaurant met ongeveer 200 m2 ruimte en een teras met 100 zitplaatsen. De voorraad komt daar nog over heen,bedrag weet ik nog niet.Hij heeft alleen een uitdraai gegeven van zijn boekhoudeer dat de omzet €150.000 euro was in 2010. Nu is mijn vraag, is dit een veilige overname keuze, of niet. Wat zijn de kosten die je maakt als ondernemer(wat hou ik eigenlijk over als ik alles moet financieren,en de omzet is echt €150000) Wat moet ik zeker vragen in de onderhandelingsgesprekken. Kortom ALLE info en tips zijn welkom. Bedankt marco
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.