VloetM

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

VloetM's trofeeën

  1. Hallo, Ik probeer een aflossingsschema op te stellen in excel, zodat ik kan kijken wat het verloop is van een onderhandse lening. Ik heb al geprobeerd het aflossingsschema te gebruiken vanuit Microsoft online, maar deze biedt niet genoeg filteringen voor mij. (in de bijlage staat het sjabloon zoals gegeven op microsoft.com) Ik wil een lening gaan afsluiten van € 15000,-. De lening start op 1-10-2012 met een looptijd van 5 jaar. De data van de aflossing en rentebetaling zijn twee keer per jaar, op 30 juni en op 31 december. Het lijkt heel simpel:) Welke formules kan ik gebruiken in excel om dit overzicht te genereren? Wie o wie kan mij hierin een advies geven? Alvast bedankt! Groeten, Martin
  2. Ikzelf ben sinds kort een administratiebureau gestart. Maar deze klanten willen een fysiotherapie-praktijk openen. Dus de maatschap is de praktijk en daaronder twee eenmanszaken van Maat A en Maat B.
  3. Hallo, Een klant van mij wil een maatschap oprichten met daaronder twee eensmanszaken. De situatie is als volgt: Eenmanszaak A is een half jaar geleden opgericht en dit loopt zeer goed. Een bevriende ondernemer wil participeren in deze eenmanszaak en het lijkt het verstandig een maatschap op te richten, zodat kosten kunnen worden gedeeld, maar beide maten alleen winst ontvangen voor de diensten die zijzelf hebben verleend. Hierdoor ontstaat de constructie; kostenmaatschap met daaronder twee eensmanszaken A en B. Nu heeft eenmanszaak A een lening van 15000,- euro afgesloten en daarvan een gedeelte gebruikt om op te starten en inventaris te kopen. Het bedrag wat op de balans staat is bijvoorbeeld Inventaris 5000 euro, bank 10000 euro en lening 15000 euro. De maatschap neemt, (als het goed is), de lening en de inventaris over van eenmanszaak A. Wat dient eenmanszaak B in te brengen in de maatschap om op gelijke hoogte te komen? En ontstaat er door de inbreng van eenmanszaak A geen schuld van de maatschap aan A? Alvast bedankt voor jullie reacties!!! GR. Martin [titel aangepast - mod]
  4. Ok super ik ga alles even in een overzicht neerzetten en stuur deze naar je door! Iemand anders nog tips met betrekking tot bovenstaand probleem?:)
  5. @Brood; Ik zal proberen dit even aan te vullen:) In eerdere posts heb ik gelezen dat km-vergoeding een privé storting is. Deze bevindt zich ook op de W&V rekening en bedraagt een bedrag € 1519,-. Per vennot bedraagt dit dan € 507,- Is het dan juist om deze op de passiva kant van de balans te plaatsen? Maar dan nog kom ik een bedrag tekort van € 1898,- Het bedrijf heeft geen schulden, heeft ook geen leningen lopen. Moet ik het dan zoeken in het eigen vermogen? En plaats ik dan een negatieve reserve op de creditzijde van de balans?
  6. Ok, laten we over nieuw beginnen dan. Deze VOF heeft een negatieve winst gemaakt van € -1590. (zie onderstaand voorbeeld) Omzet (bruto) € 7.933,21 Inkoopwaarde 0 Brutowinst € 7.933,21 Totale kosten € 9.523,87 Bedrijfsresultaat € -1.590,66 Financieringskosten 0 Nettowinst € -1.590,66 Vennoot A heeft privé onttrokken € 1803,- Vennoot B heeft privé onttrokken € 833,- Vennoot C heeft privé onttrokken € 1300 Waarde v/d inventaris per 31/12 2010 is € 4705,- Banksaldo per 31/12 2010 is € 103,- Waar ik (waarschijnlijk?:)) vastloop is het bereken van het eigen vermogen. Wanneer ik bijv. van vennoot A zijn privé onttrekkingen van het Eigen vermogen haal en er is sprake van een negatieve winst, dan krijgt deze vennoot A een negatief eigen vermogen? Zoals jullie wellicht lezen, loop ik een beetje vast.... Alvast bedankt!
  7. Ok in ieder geval alvast bedankt voor het antwoord. Mag ik hier dan uit opmaken dat ik de cijfers uit de W&V rekening alleen hoef over te nemen, dus het verlies van € -519 per vennoot hoef op te voeren in de aangifte IB voor ondernemers?
  8. Hallo allemaal, Ik probeer nu al dagen het programma "aangifte voor ondernemers" te begrijpen. Voor een VOF, (dit is een DJ team bestaande uit drie vennoten) heb ik de balans en w&v rekening opgesteld, vervolgens probeer ik dan voor de vennoten dit op te voeren in het aangifte programma. Loop ik tegen de volgende vragen aan: 1. Tabblad "onderneming" ; Hier staat vermeldt wijze van invullen balans en resultaat bij samenwerkingsverbanden, je kan dan kiezen uit "samenwerkingsverband" of "persoonlijk niveau". Wat is hier nu het echte verschil in en heeft een van deze twee een bepaald voordeel bij het invullen? 2. Tabblad "Specificatie samenwerkingsverband"; Hier begint voor mij de verwarring. Wat vul je in bij kapitaalaandeel volgens contract? Ik heb hier nu het EV van 1 vennoot in staan. Er is sprake van een gelijke verdeling, dus ieder zit voor 33% in de VOF. Ik heb nu beginwaarde EV (is dit dan kapitaalaandeel volgens contract???) € 2306 per vennoot, eindwaarde EV € 1603. Vervolgens komt het gedeelte "winstaandeel in het samenwerkingsverband" ter sprake. Er staat hier vergoeding voor arbeid; de vennoot waarvoor ik dit nu aan het invullen ben, heeft € 1803 uitgekeerd gekregen, moet ik dit dan hier invullen of bij het tablad "priveontrekkingen in contanten"? Blijft over de verdeling restant winst; de VOF heeft verlies gemaakt. Omzet (bruto) € 7.933,21 Inkoopwaarde 0 Brutowinst € 7.933,21 Totale kosten € 9.523,87 Bedrijfsresultaat € -1.590,66 Financieringskosten 0 Nettowinst € -1.590,66 Moet ik nu bij verdeling restant winst een min bedrag invullen van € - 530 ?? Waarschijnlijk krijg ik hierdoor ook de foutmelding "Saldo fiscale winstberekening (€867) is niet gelijk aan het saldo winst- en verliesrekening of aan het winstaandeel van uw ondernemingen ( -€519,-) Kan iemand hier een nuttig advies over geven? Alvast bedankt!!:D
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.