taart

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Timmerliedengilde 11A, Dronten, 8253HP, Nederland
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Aandetaart.nl
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

taart's trofeeën

  1. Dat weet ik, maar wat is de relatie tussen je reactie en de vragen die ik stel? Het is niet zomaar iemand, maar familie en we regelen dit samen verder goed. Met "Moeten wij de te betalen en ontvangen BTW gewoon met elkaar verrekenen" bedoel ik trouwens niet de 2 vennoten, maar het ontvangen en te betalen bedrag icm met wel of niet het überhaupt moeten terugbetalen van BTW. Volgens mij is dit niet een individueel iets, maar betaal je als bedrijf de BTW terug. Ik heb inmiddels wat meer antwoorden gevonden en wat er op je rekening staat staat los van winst of verlies, we moeten gewoon goed bijhouden wat we prive <-> zakelijk overmaken en dat op de juiste plaats invullen bij de aangifte. Ik zou dus wel graag nog reactie op mijn vragen ontvangen, ik heb het idee dat we afdwalen.
  2. Ja, dat weet ik, doel je daarmee op die 1.345 Euro, dat het per persoon is en dus niet opgaat?
  3. Ik ben samen met iemand in Juli een VOF gestart. We hebben beiden 500 Euro ingelegd. We zullen in 2011 niet meer dan 1345 Euro BTW hoeven te betalen, maar hebben inmiddels wel voor 150 Euro aan BTW betaald en dat zal nog verder oplopen. We verwachten dit jaar geen winst te maken, maar wel te eindigen met grofweg 1.000 Euro op de rekening. Samen besteden wij meer dan 1.225 uur aan de VOF, maar individueel niet. Komen we dan in aanmerking voor de kleine ondernemersregeling & zelfstandigenaftrek? Moeten wij de te betalen en ontvangen BTW gewoon met elkaar verrekenen, of hoeven we alleen de betaalde BTW terug te vragen? Stel we eindigen met 1.000 Euro op de rekening, ziet men dat dan als de investering die er nog steeds staat, omdat we samen 1.000 Euro hebben ingelegd, of ziet men dat als winst? En mogen wij allebei deze 500 Euro "gratis" terugstorten op onze privé rekeningen? We hebben ingrediënten aangeschaft, moeten wij als VOF een waardering van de voorraad aanhouden en daar iets mee doen? Ik heb alle links op de website van de belastingdienst gevolgd, maar misschien kunnen ze eens een "wizard" maken met concrete vragen, waardoor je gewoon weet waar je wel of niet recht op hebt, wat onoverzichtelijk...
  4. Hoi Joost, Ok, dus het geheel bevat geen 6% BTW, maar alles is 19% BTW? Dat maakt het een stuk makkelijker. Scheelt helaas wel een paar %, maar is niet anders dan, bedankt.
  5. Ok, dus 19% over de dienst zelf, maar verder samengesteld 6% en 19%. En om toch uit te komen met mijn software pakket kan ik waarschijnlijk dan niet anders dan ook een 12.xx% BTW regel aan te maken? Anders moet ik teveel afdragen.
  6. Wij bieden workshops aan voor het maken van o.a. taarten. Hierbij komen artikelen kijken en tijd. Sommige van deze artikelen hebben 6% BTW, anderen 19% BTW en eigenlijk bied je geen losse producten aan, maar een product genaamd "Workshop". We willen dus ook een product op de factuur zetten genaamd "Workshop". Hoe bepaal je nu de BTW die je moet afdragen? Stel: 5 producten die samen 10 Euro excl BTW kosten, 6% = 0,60 Euro BTW 5 producten die samen 10 Euro excl BTW kosten, 19% = 1,90 Euro BTW Verkoopprijs Workshop per keer, inclusief bovenstaande producten: Bijvoorbeeld 35 Euro incl. BTW, maar die BTW is samengesteld uit meerdere onderdelen. En is de tijd die je in de workshop steekt een dienst van 6% of 19%? Dan moet je volgens mij hanteren: Producten 20 Euro Excl + 2,50 BTW = 22,50 Euro Incl BTW Workshop 10,50 Excl + 2 BTW = 12,50 Euro Incl BTW (Gebaseerd op 19%, maar mag dit dus ook 6% zijn? Zie http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/btw_berekenen_aan_klanten/waarover_berekent_u_btw/waarover_berekent_u_btw-08.html#P137_9694) Op de factuur komt dan: Workshop 30,50 Euro excl. BTW BTW: 4,50 Totaal incl BTW: 35,00 Euro Als dat correct is, dan zit ik dus met de software die ik hiervoor gebruik. Die kan met 6% of 19% per product omgaan, maar eigenlijk wil ik dus 1 samengesteld product aanmaken ter waarde van 35 Euro Incl BTW, maar dan moet ik 4,50 / 35 * 100 = 12,85% BTW rekenen (toch?), dat percentage kan ik apart aanmaken, maar voorkom ik liever, want we hebben ook andere tarieven voor andere locaties en dan blijf je bezig. Misschien denk ik verkeerd, maar hoe zouden jullie dit oplossen? Het is niet mogelijk de prijs incl en excl te vermelden, het gaat hier om een webshop pakket.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.