good2go

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

good2go's trofeeën

  1. Het enige dat je over het hoofd ziet is de samenwerking. Als je deze in een formeel jasje gaat gieten (een VOF), dan is een contract met alle afspraken tussen de vennoten erg belangrijk. Meestal wordt dit door starters overgeslagen, met alle gevolgen van dien. Als het gaat over ieder zijn eigen eenmanszaak (en gezamenlijk de neuzen dezelfde kant uit), dan is het ook wel belangrijk dat je goed afspreekt wie wat doet en wie wat krijgt. Verder valt het wel mee om als dienstverlener te starten. Dank voor je advies. Echter willen wij een B.V. oprichten en dat heeft niet zozeer te maken met de diensten die wij willen leveren. Het gaat om een som bedrag die wij nog moeten ontvangen van een bedrijf en dat willen wij alszijnde B.V. ontvangen. ( mijn adviseur noemt het slim ontvangen). En nu we dan toch een B.V. hebben brengen wij de ''W&S'' diensten eronder. Ja het is van essentieel belang om alles contractueel vast te leggen! Bedankt Heb jij nog aanvulling die erg belangrijk zijn naast verdeling, verdiensten, bevoegdheden etc om in het contract te vermelden?
  2. Hoi Danny, Mijn compagnon en ik hebben beiden in dezelfde branche gezeten dat maakt ons netwerk veel groter. Het is de bedoeling om te werk te gaan in ons bestaande netwerk, maar ook binnen halen van nieuwe klanten. Tegenwoordig heb je genoeg manieren om kandidaten te werven, ook daar hebben wij een netwerk met verschillende instanties. Maar dit klinkt allemaal te simpel vandaar dat ik bang ben om dingen over het hoofd te zien. Devlinx.. Zoals ik al eerder antwoord heb gegeven op Danny's vraag: '' Ik ben een aantal jaar geleden zelf werkzaam geweest in die branche. Zodoende heb ik een enorme netwerk opgebouwd waar ik maandelijks nog contact mee heb. Ik zou bij wijze van spreken binnen zeer korte termijn bij hun kunnen leveren. '' Daar heb je gelijk in dat vele bureau's aquisitie van derden niet op prijs stellen, maar dan is het aan jou om ze toch zover te krijgen.
  3. Ik ben een aantal jaar geleden zelf werkzaam geweest in die branche. Zodoende heb ik een enorme netwerk opgebouwd waar ik maandelijks nog contact mee heb. Ik zou bij wijze van spreken binnen zeer korte termijn bij hun kunnen leveren. Rompslomp: Alle aspecten die bij het starten van een onderneming komen kijken? Of til ik er te zwaar aan? Wat ik nu in gedachten heb is: - kvk inschrijving - netjes per kwartaal IB aangifte - Een boekhouder inschakelen - zakelijke rekening (eventueel G-rekening) Ik wil echt geen valkuilen creëren doordat ik dingen over het hoofd zie vandaar dat ik mijn topic hier post. Met zo een constructie hoef ik geen bedrijfsverzekering neem ik aan? Of toch wel tegen wanbetalers?
  4. Beste HL members, Al geruime tijd lees ik bepaalde topics op HL. Nu heb ik de stap genomen om zelf een member te worden omdat ik van mening ben hier veel te kunnen leren. Samen met m'n compagnon wil ik een '' werving & selectie'' bureau beginnen. Alleen wil ik dit in de lichtste vorm. Ik stel slechts kandidaten voor aan andere bureaus waarvan ik de vacatures kan vervullen en daar vraag ik dan een fee voor. Ik wil slechts matchen en voorstellen en niet het hele bureaucratische gebeuren erbij, dit lijkt mij de perfecte oplossing. Het enige wat ik moet doen (volgens mij) is me inschrijven bij KVK, IB aangifte, zakelijke rekening (eventueel een g-rekening) en een boekhouder? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Of ga ik totaal de mist in met mijn visie? Graag feedback.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.