Het enige dat je over het hoofd ziet is de samenwerking. Als je deze in een formeel jasje gaat gieten (een VOF), dan is een contract met alle afspraken tussen de vennoten erg belangrijk. Meestal wordt dit door starters overgeslagen, met alle gevolgen van dien.
Als het gaat over ieder zijn eigen eenmanszaak (en gezamenlijk de neuzen dezelfde kant uit), dan is het ook wel belangrijk dat je goed afspreekt wie wat doet en wie wat krijgt.
Verder valt het wel mee om als dienstverlener te starten.
Dank voor je advies.
Echter willen wij een B.V. oprichten en dat heeft niet zozeer te maken met de diensten die wij willen leveren. Het gaat om een som bedrag die wij nog moeten ontvangen van een bedrijf en dat willen wij alszijnde B.V. ontvangen. ( mijn adviseur noemt het slim ontvangen). En nu we dan toch een B.V. hebben brengen wij de ''W&S'' diensten eronder.
Ja het is van essentieel belang om alles contractueel vast te leggen! Bedankt
Heb jij nog aanvulling die erg belangrijk zijn naast verdeling, verdiensten, bevoegdheden etc om in het contract te vermelden?