afmverg

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

afmverg's trofeeën

  1. Bedankt voor de reacties. Misschien is het handig dat ik even vermeld dat wij al heel wat jaren in de markt zitten en geen kleine webwinkel meer zijn. Op dit moment leveren we al aan bepaalde (vaste) klanten op rekening en spreken daarbij een redelijk rentepercentage af bij niet tijdige betaling, wat dus eigenlijk bijna op hetzelfde neerkomt als 'koop op afbetaling'. De infrastructuur (credit checks, identificactie, etc.) ligt er voor een groot deel dus al. We willen het kopen op afbetaling nu echter duidelik als product aan alle (mits positieve uitslag van credit checks) klanten aanbieden en daarvoor is een AFM vergunning nodig. Vandaar mijn vraag hoe dit traject er in grote lijnen uitziet voordat ik me er verder in ga verdiepen. Overigens is het plan om hiervoor ook een aparte onderneming op te richten om risico's af te dekken (dit hebben overigens alle grote partijen ook gedaan). Nogmaals bedankt voor de tips.
  2. @djluc Wat denk je waar Wehkamp e.d. een groot deel van hun omzet mee verdient? We willen dit niet uitbesteden maar onderdeel laten worden van het business model. Incassobureau's doen niet meer dan standaard brieven uitprinten en debiteuren bellen. Hetzelfde geldt voor het dagvaarden, dit zijn ook standaard dagvaardingen waar cijfers worden ingevuld. Kortom een luceratieve business als je dit intern regelt. De overheid laat het allemaal gewoon weer een stuk ingewikkelder lijken door onnodige regelgeving. Bij beleggingsproducten kan ik erin komen dat daarvoor een AFM vergunning nodig is, maar een vergunning voor simpele kredieten van bijv. 500 euro tegen xx% rente is puur afzetterij. Maar goed, we moeten ons er wel aan houden, vandaar even de algemene vraag hoe dit traject eruit ziet. @Nobert Bakker Bedankt, hier heb ik wat aan! Klinkt als een hoop papierwerk en een paar LOI cursusjes. Ik ga er eens dieper in duiken, had eigenlijk verwacht dat men hogere opleidings/ervaringseisen had.
  3. Wij willen als webwinkel aan onze klanten kredietruimte verstrekken om bij ons aankopen te doen (wat bijvoorbeeld ook Wehkamp, Neckermann, enz. doen). Nu begrijp ik dat hiervoor tegenwoordig een AFM vergunning nodig is en dat StFD je hiermee kan helpen. Heeft iemand ervaring met dit traject? Wordt er specfieke kennis verlangd bij de deskundigheidstoetsing?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.