Jump to content

antoineglerum

Junior
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Voordat ik mijn werkplek thuis toon moet ik hem eerst weer even uitmesten. ;D Bovendien werk ik liever onderweg. Het zal niet ieders voorkeur hebben. Maar ik merk dat ik juist dan het meest productief ben, en -ook niet onbelangrijk- het beste humeur heb. ;)
  2. Volg, en zult gevolgd worden... ;D Klinkt flauw, maar is in essentie wel een van de belangrijkste redenen waarom mensen (en bedrijven!) via Social Media contact met elkaar hebben. Wat betekent dat voor jou? Bedenk wie je doelgroep is, en ga dat soort mensen en bedrijven volgen op Facebook/LinkedIn/Twitter. Reageer op wat ze melden, ga de interactie aan. Je zult zien dat ze dan ook jou gaan 'bekijken'. Daar zit dan ook direct de volgende uitdaging. Het is net als met het verkopen van je huis. Als je het op Funda zet voordat je een goede tekst en knappe foto's hebt weet je eigenlijk al dat het niet gaat werken. Zo zwart-wit hoeft het in Social Media niet te zijn. Maar het is wel belangrijk dat je belangstellenden aan je weet te binden. Zorg voor updates. Die nieuwsbrief met tips is al een goeie start! Overigens, dat geldt ook voor je LinkedIn profiel. Daar valt ook nog wel een en ander aan bij te schaven hoor. ;) Uit je profiel blijkt nog niet duidelijk wat SKYB-Administraties precies doet, en voor wie. Maar ik vermoed toch wel dat jouw soort klanten -of het soort klanten dat je graag wilt- wèl op LinkedIn te vinden zijn. Daar zou ik zeker werk van maken!!
  3. Dag Maartje, Op 29 september is door het UWV een onderzoek naar de inzet van Social Media door werkzoekenden gepresenteert. Is dat voor jou interessante materie? Zo ja, pm je e-mail adres even. Dan stuur ik je het toe. :)
  4. Interessant! Ik zie hier dus precies dezelfde discussie voorbij komen die ik voor mezelf dus ook heb gehad. Vooralsnog neig ik naar de 19 ct/km. Al was het maar omdat ik het veel eenvoudiger vindt. De brandstofkosten als bedrijfskosten opvoeren is al lastig. Want de auto is lang niet altijd volgetankt als ik hem mee krijg. Dus moet ik ook maar gokken hoeveel ik er precies weer bij moet doen. Om van opsplitsen van de brandstofrekening naar declarabel 'zakelijk' en niet declarabel 'ophalen/terugbrengen' maar helemaal niet te spreken. En af en toe jaag ik 'm ook door de wasstraat. Wat doe ik daar dan mee? Pfff.... Nee, ik geloof dat 19 ct/km me veel meer aanspreekt. Nu nog duidelijkheid dat het ook op die manier hoort, of tenminste màg. :)
  5. Zo zie ik het dus ook. Gaat fiscus niet moeilijk doen over 'overbodige' kilometers?
  6. Als de vraag van Jantje56 goed is geformuleerd bedoelt ie niet de BBZ. De BBZ wordt niet door UWV, maar door de gemeente uitgevoerd. Door de Sociale Dienst (of hoe ze die tegenwoordig dan ook noemen) om precies te zijn. Het UWV voor de WW uit. En de WW kent een mogelijkheid om met behoud van WW gedurende 6 maanden je volledig te richten op het (op)starten als zelfstandig ondernemer. Compleet met ontheffing van de sollicitatieplicht. En dat is waar Jantje56 naar vraagt. Dan om in te gaan op de vraag: Ik heb er zelfs twee keer ervaring mee! Nu weet ik niet of dat iets is om trots op te zijn, maar het feit ligt er nu eenmaal. :-) De eerste keer is een jaar of 6 geleden. Behoorlijk oppervlakkige begeleiding. Feit dat ik destijds een van de allereerste starterstrajecten van het KvK volgde was wat hen betreft al voldoende. Geen inhoudelijke toetsing/begeleiding tijdens de aanvraag en ook niet gedurende de startersperiode. Vanwege het feit dat ik een niet betalende opdrachtgever had was het zakelijk gezien geen erg succesvol verhaal. Dat heeft er ook toe geleid dat de startersperiode zo'n anderhalf jaar later is omgezet in een uitkering om niet. Ik heb niets terug hoeven betalen. De tweede keer (dit jaar) gaat het voor wat betreft begeleiding niet anders helaas. Geen inhoudelijke kennis/feedback. Ondernemingsplan was steeds weer kwijt. Pas maanden later is een beslissing genomen. En nog wel op basis van een half ingevuld concept plan.... Hoe het ze er nu achteraf mee omgaan moet ik nog afwachten. Zover ben ik nog niet. Hopelijk moet ik alles terecht terug betalen. Dat betekent namelijk dat ik het prima doe als ondernemer! :-) Maar dat ligt dus nog in de toekomst.
  7. Als de gezinsauto al bezet is leen ik soms de auto van een goede vriend. Hij wil daar geen vergoeding voor. Wel vul ik uiteraard de benzinetank weer netjes. Hoe verwerk ik dat precies in mijn boekhouding? Uiteraard heb ik zelf ook al erover nagedacht en gezocht. Maar ik hoor toch graag van de kenners of ik op het goede spoor zit. Volgens mij moet ik niet de brandstofkosten opvoeren, maar 19 cent / km. Klopt dat? Dan zit ik wel nog te twijfelen over het aantal op te voeren kilometers. Mag ik de kilometers die ik maak voor halen en terugbrengen van de auto ook meerekenen? Financieel gezien maakt dat allemaal niet zoveel uit natuurlijk. Maar ik wil het gewoon graag weten, om het netjes en correct te doen. En ja, ik heb ook hier op het forum gezocht. Maar ik kon er zo 1-2-3 niets over vinden. :-)

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept