Dank je,
Ja de marge zal natuurlijk vesrchillen per volume. Maar ik ben op zoek naar een "ongeveer"-marge. Daar was ik niet duidelijk in. Moet ik denken aan 10 procent, aan 100 procent, aan 200 procent.... Dat er bij hogere aantallen wat procenten afgaan komt (hoop ik) als de vraag gaat groeien.
Ik wil toch een indicatie hebben van wat de winkelier gaat vragen. Op de schappen van de verschillende winkeliers (in winkelstraat en op het web) zijn de verschillen echt niet zo enorm, tussen hetzelfde product. Ik heb vergelijkbare producten eens nagekeken en zie enkel marginale afwijkingen van de adviesprijs. (Biologische sector - waar de concurentie totaal anders loopt als de gangbare supermarktproducten)
Als ik de marges in de hele keten niet doorreken, weet ik ook niet hoe realistisch mijn prijs voor de consument is.
Als de groothandel een marge neemt die hoger is dan mijn verwachting, en de prijs voor winkelier en vervolgens de klant dus hoger uitpakt, dan kan ik mijn marketingstrategie wel in de prullebak gooien.
Als uit mijn doorrekening komt dat de eindprijs veel hoger ligt dan de concurerende producten, dan moet ik mijn marketing-strategie aanpassen of ergens in de kosten gaan hakken.
het gaat mij om het realistisch beijken van mijn plannen. Als het financieel niet werkt, dan moet ik mijn opties gaan bekijken, is het niet?