Stefan01

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Stefan01's trofeeën

  1. @ lamaar Ook als ik deze positief credit boek, krijg ik hetzelfde resultaat. Begrijp niet hoe dit kan. Wanneer ik de betalingsverschillen niet weg boek, heb ik in mijn balans onder de streep wel hetzelfde. ************************************************************************ Probleem is opglost. Na een andere grootboekrekening aan te maken (raar genoeg met dezelfde functies en rubriek) klopt het onder aan de balans wel. Hoe het kan is een raadsel, maar het is in orde. Iedereen weer heel erg bedankt voor de oplossingen :-)
  2. @ lamaar Dit is precies wat ik doe. Ik boek de factuur op inkoop 30,81 en de btw word automatisch berekend (4,92) Dan doe ik een bankboeking: Uitgegeven: 30,43 ( dus met korting) --> credit op bank 30,81 debet op de crediteuren -0,38 debet op betalingsverschillen. maar dan klopt mijn balans onder de streep niet
  3. Beste mensen, De situatie is als volgt. Bij een leverancier heb ik een kredietbeperkingstoeslag van 1,5%. Nu heb ik hierover gebeld en het gaat als volgt. Voorbeeld: Geleverde goederen ex btw: 25.51 Kredietbeperktoesl.: 0.38 Totaal netto goederenwaarde: 25.51 BTW 19% van: 25.89 Eindbedrag: 30.81 Nu heb ik hierover gebeld en wanneer ik binnen 30 dagen betaal, mag ik die 0.38 in mindering brengen op het eindbedrag 30.81. Dus in mijn boekhouding heb ik een factuur van 30.81 en in werkelijkheid betaal ik dus 30.43. Die 0.38 cent boek ik dan op betalingsverschillen. Maar hierdoor klopt mijn balans niet meer, nu mis ik die 0.38 op de debetzijde. Hoe word dit normaal gecorrigeerd ?
  4. Beste mensen, Ik vind hier op de site wel van alles over het boeken van een investering in het grootboek investering. Echter zei een boekhouder een keer tegen mij dat je dit beter kan onderverdelen. Zoals bijvoorbeeld: Computer boeken in "Computers & Software", Gereedschap boeken in "Gereedschap", enz... Hoe zit dit precies ? Verder nog de vraag wanneer je promotie materiaal aanschaft (natuurlijk ligt dit meestal hoger dan de drempel), moet je dit dan als investering boeken of gewoon op promotie kosten ? Alvast bedankt.
  5. Ja, maar hier staat alleen vermeld dat je voor privé ritten die 0,19 mag opvoeren als kosten. Er staat nergens vermeld hoe je hiervoor je km'ers moet bijhouden. KM'ers in de agenda ? Moet er niet bijgehouden worden van waar naar waar? Bijvoorbeeld Maastricht - Amsterdam Of moet het specifiek ook nog een straat of postcode vermeld worden?
  6. Wanneer men de privé auto gebruikt voor zakelijke doeleinden is het bekend dat men 0,19cent per km af mag opvoeren als kosten. Hiervoor moet men wel een registratie bevatten. Nu heb ik hierover de volgende vragen: 1. Wat moet hier allemaal op staan (beginstand - eindstand - plaats - postcode - etc...) ? 2. Moet je ook de privé ritten bij houden of alleen de zakelijke ritten ? Het betreft trouwens een éénmanszaak. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Stefan [overbodige poll verwijderd en titel aangepast - mod]
  7. Daar heeft u gelijk in, maar ze komen ook wel eens onverwacht aan als ze in de buurt zijn. En als ik dan koffie ga zetten duurt het zo lang voordat die klaar is.
  8. Beste mensen, Alvast bedankt voor de reacties. Nee het is niemand die met interne controles te maken heeft. Denk ik toch best eerst een offerte maken en die laten tekenen. En dan de factuur conform offerte. Wat de klant dan met de offerte doet is zijn zorg, maar dan klopt mijn administratie tenminste wel.
  9. Beste mensen, Mijn werkadres is hetzelfde als het woonadres. Nu is mijn vraag of ik evengoed een senseo apparaat als kantinekosten kan opvoeren. Er komen namelijk regelmatig vertegenwoordigers van bedrijven, die meestal wel een kopje koffie lusten. Nu drinken wij zelf bijna nooit koffie dus hebben geen senseo in huis. Hij zal ook wel eens af en toe privé gebruikt worden. Wat mag ik hiermee ?
  10. Beste mensen, Een klant van me vroeg om enkel een omschrijving op de factuur te zetten, zonder de geleverde componenten. Mag dit ? Voorbeeld: Er zijn een x aantal componenten geleverd aan de klant, en deze wil die niet op de factuur vermeld (waarom weet ik ook niet). Hij wil enkel een omschrijving zoals "materialen geleverd voor ...". Mag dit volgens de richtlijnen ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.