Beste,
Ik ben bezig met een stichtingskosten opzet.
Het gaat om een vastgoed investering waarin er nieuwgebouwd gaat worden voor +- 1mil. excl. BTW.
Het geld voor deze investering zal geleend gaan worden bij +- 10 investeerders a 100.000,-
voor een looptijd van 20 jaar a5% rente.
Ik had als volgt geredeneerd.
ik deel de investering door de 10 investeerders = 100.000
want de BTW kosten kan ik direct terug vragen van de belasting en hoef ik dus niet mee te nemen in mijn financiering en Rente.
nu vraag ik me echter af of dit correct is.
het is vanuit mijn situatie niet wenselijk om meer geld te lenen. aan de andere kant. alle factuurtjes komen wel binnen met BTW en dat moet wel betaald gaan worden. dat zelfde jaar. los van het feit dat ik aan het eind van dat jaar het volledige bedrag weer leuk terug krijg van de belasting.
Ik heb wat zitten google maar kom er niet direct uit.
graag advies.
[titel aangepast - mod]