SjoerdB

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Sjoerd
  • Achternaam
    B.

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Arnhem

SjoerdB's trofeeën

  1. Ik wil niet te diep ingaan op mijn niche product, als je dat niet erg vindt. Bedankt voor je antwoord voor wat betreft de productfeed, als ik mijn huiswerk goed heb gedaan, dan lijken het inderdaad .csv- en/of .xml-bestanden te zijn. Goed om te horen dat deze met de meeste eCommerce software werkt. Hoogstwaarschijnlijk wordt het WordPress met daarachter WooCommerce, zeker gezien het feit dat ik ruime ervaring met WordPress heb. Overigens goed om inderdaad na te denken over zaken zoals retournering, garantie en reparatie (c.q. RMA's). Dit ga ik verder uitzoeken alvorens ik überhaupt andere zaken ga regelen. Ik had inderdaad al gelezen dat Pixmania PRO een beroerde marge geeft op haar producten, echter hebben zij wel een uitgebreide catalogus en bovendien zal ik, zeker in het begin, blij zijn met lagere marges. Ik heb een fulltime baan en dit is slechts een bijverdienste. Ik zal ook het e.e.a. uitzoeken over affiliate netwerken, maar daar lijkt me persoonlijk niet zo veel aan.
  2. Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Sjoerd, woonachtig in Arnhem en fulltime werkzaam in de IT. Ik loop al geruime tijd met het idee (eigenlijk al in 2011) om een webshop voor mezelf te beginnen in IT-gerelateerde zaken. Ik heb een kort marktonderzoek gedaan en kom tot de conclusie dat het een niche markt is waarin nog weinig ondernemers in actief (lijken te) zijn. Allereerst dien ik mezelf natuurlijk in te schrijven bij de Kamer van Koophandel om vervolgens een BTW-nummer aan te vragen. Volgens mij voldoe ik dan verder aan mijn verplichtingen om te kunnen beginnen met een webshop. Het idee is om dit te doen via dropshipping omdat het versturen vanuit huis geen optie voor mij is. Ik werk namelijk 40 uur per week en wil, zeker in deze branche, binnen 24 uur kunnen leveren. Het probleem zit hem bij mij niet in het opzetten van de webshop, want dit lukt me wel met mijn IT-achtergrond. Maar de bestelling vanuit de webshop doorzetten naar de leverancier lijkt me een lastig iets. Ik lees her en der wel over zaken zoals .xml- of .csv-bestanden die ingelezen moeten worden in de webshop, maar het zijn allemaal dure integraties en ik wil, zeker in eerste instantie, zo min mogelijk uitgeven. Ik heb reeds twee partijen gevonden (Pixmania PRO en Ingram Micro) die mijn (toekomstige) klanten van de juiste producten kunnen voorzien, maar hoe de integratie is tussen de webshop en hen is mij een raadsel. De reden dat ik dit topic heb aangemaakt, is vanwege het feit dat ik wil weten hoe jullie dit allemaal voor elkaar hebben gekregen. Daarbij ben ik benieuwd naar welke software (osCommerce, Magento, Joomla, etc.) er gebruikt wordt met eventueel plugins, integraties, etc. Vooral ben ik nieuwsgierig naar mensen die ook Pixmania PRO en/of Ingram Micro als leverancier van hun producten hebben.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.