nielsaarts

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Niels
  • Achternaam
    Aarts

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Eindhoven

nielsaarts's trofeeën

  1. Hallo forum leden! Ik zal mijzelf even introduceren: Mijn naam is Niels Aarts en je kunt mij in verschillende hoedanigheden treffen. Ik ben namelijk (HBO) student (in de afrondende fase), werk als account manager bij een IT bedrijf, heb een eigen onderneming (gericht op marketing en sales advies) en natuurlijk ben ik ook nog expert op een aantal gebieden (met name marketing of sales georiënteerd, en in het bijzonder sociale media/business modeling en innovatie). Natuurlijk hoop ik veel van jullie te leren maar daarnaast mogen jullie mij ook van alles vragen. Ik hoop dan ook dat op regelmatige basis de tijd te vinden hier voorbij te komen. Overigens ben ik ook gelijk maar even lid geworden op jullie Linkedin groep (voor wie mij persoonlijk toe wil voegen; dat mag maar stuur wel even een motivatie :-) Mijn profiel kun je hier vinden: http://www.linkedin.com/in/nielsaarts1980 Bon Chance!
  2. Hallo mede forum leden! Ik ben voor mijn werkgever en afstudeeropdracht begonnen met het opzetten van een sociale media strategie in de vorm van een (digitaal) marketingplan. Heeft een van jullie wellicht suggesties of voorbeelden die hier over gaan en mij kunnen helpen? Voor de goede orde; het betreft een middelgrote onderneming (plm 800 medewerkers) actief in de IT sector (in de B2B markt). Ik heb al een voorlopige indeling van het plan welke ik hieronder met jullie zal delen. Aanvullingen en/of suggesties hierop zijn van harte welkom :-) Het zal een mix zijn van een traditioneel marketingplan aangevuld met een aantal specifieke elementen rondom sociale media en digitale marketing. Met name bij onderdelen Content en engagement strategie, Multi channel integratie, en het Governance model kan ik nog wel wat ideeën/hulp gebruiken. Inhoudsopgave: Management samenvatting Introductie Aanleiding Probleem en doelstelling (inc. KPI's) Situatie Externe analyse: Klanten, markt, concurrenten, partners en de macro omgeving, trends/ontwikkelingen en een concurrentie onderzoek. Interne analyse: SWOT/Confrontatie matrix en Paid Owned Earned analyse. Strategie (keuze) Doelgroep en segmentatie Positionering Propositie en marketingmix Merk strategie Online aanwezigheid Content en engagement strategie Multi channel integratie Governance model Tactiek, acties en controles Propositie en businessmodel Acties en planning Meting en monitoring Impact analyses Organisatorische impact Financiële impact
  3. Dankje voor de antwoorden, ik denk inderdaad dat zijn grootste "probleem" hem zit in de URL. De firma naam daar zit nog wel wat verschil in en inderdaad onze diensten rijmen niet bepaald met elkaar. Heb de beste man allereerst maar eens een mail gestuurd waarin ik hem wijs op het feit dat ik in NL ingeschreven en actief ben en hij zich in België bevind en daar ingeschreven staat. Los daarvan wil ik wel eens weten wat dan precies de hinder is die hij er van ondervind. Verder heb ik in de handelsnaamwet nog een artikel 5 gevonden waar ik wel iets mee kan volgens mij: Art. 5 van de Handelsnaamwet luidt: Het is verboden een handelsnaam te voeren, die, voordat de onderneming onder die naam werd gedreven, reeds door een ander rechtmatig gevoerd werd, of die van diens handelsnaam slechts in geringe mate afwijkt, een en ander voor zover dientengevolge, in verband met de aard der beide ondernemingen en de plaats, waar zij gevestigd zijn, bij het publiek verwarring tussen die ondernemingen te duchten is. Naar mijn mening wijken de aard der beide ondernemingen en de plaats, waar zij gevestigd zijn, zodanig van elkaar dat dit geen verwarring bij het publiek kan veroorzaken. Naar alle redelijk en billijkheid kan dus niet gezegd worden dat dit problemen veroorzaakt.
  4. Dankje! In hoeverre gaat het vastleggen van een woordmerk mij helpen in dit verband, kun je dat aangeven?
  5. Beste forumleden, Een vraag van dringende aard als het gaat om eigendomsrecht van een bedrijfsnaam en website. Ik heb van een Belgische firma een email gekregen waarin ze mij vragen mijn bedrijfsnaam op te geven en de website uit de lucht te halen omdat ze zeggen dat ze er hinder van ondervinden. De situatie is de volgende: Mijn bedrijf "Sport-Consultancy.com" staat geregistreerd bij de Nederlandse Kamer van Koophandel en heeft de volgende url in haar bezit www.sport-consultancy,com. De persoon die mij de claim heeft verzonden heeft een Belgische onderneming met de firma naam Sportconsultancy BVBA (zonder streepje dus) en de url: www.sportconsultancy.com Zijn firma is van 2004 en de mijne van 2011. Nu vraag ik me af of dit zomaar kan en wel om een aantal redenen: - Zijn firma is in België actief en de mijne in Nederland - Hij staat niet geregistreerd in Nederland en ik ben de enige met die naam hier bij de KvK - Hij is (voor zover ik weet) niet actief in Nederland - Ik heb in mijn bedrijfsnaam de .com extensie bewust opgenomen, de url en bedrijfsnaam zijn dus onlosmakelijk aan elkaar verbonden. - De namen lijken weliswaar op elkaar maar we doen andere dingen; ik geef marketing advies aan bedrijven en hij begeleid sporters. Wat nu te doen en welke rechten/plichten heb ik?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.