Jansen123

Junior
  • Aantal berichten

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Voornaam
    Rudy
  • Achternaam
    Jansen

Jansen123's trofeeën

  1. Gericht adverteren is een idee maar een stuk minder effectief heb ik begrepen. Dit is meer een brainstorm en later kijk ik naar realiteit. Beinvloeders targetten is zeker een goed idee, mooi breed gedacht. De moeilijkheid blijft alleen dat ik niet weet wie hoe oud de bedrijfseigenaar is. Erg goed idee Peter, dat ga ik doen.
  2. Dank voor je reactie. Goed idee. Enig idee hoe ik daaraan kan komen misschien?
  3. Dank voor jullie reacties dusver. De geboortedatum kan inderdaad via de KvK opgevraagd worden. Er is regelgeving in ontwikkeling om dat te veranderen begreep ik. Company.info heb ik inderdaad contact mee gehad. Daar zijn wel per stuk geboortedatums op te vragen maar dat zou in mijn geval 2450 Euro ex BTW kosten en een maand werk. Dus ik zoek nog even door (of misschien maar zonder geboortedatum aan de slag gaan).
  4. Hoi, Ik ben op zoek naar bedrijven om over te kopen. Wat daarbij erg zou helpen is de geboortedatum van de bedrijfseigenaar weten. Nu kan ik daar eenvoudig achterkomen per stuk maar ik heb het liever geautomatiseerd, dus dat ik een lijst aangeleverd krijg (bv op basis SBI code van de KvK) met daarbij de geboortedatums. Enig idee hoe ik daaraan zou kunnen komen? Met de zoekfunctie heb ik niets kunnen vinden. Alvast bedankt voor het meedenken.
  5. Bedankt voor de reacties heren. Het gaat om het invoeren van gebruikte goederen in Turkije. Het betreft İthalat Rejim Kararı artikel 9517606 gedateerd 31 december 1995” en gepubliceerd in de Resmi Gazete nummer 22.510, zie bijlage bij dit bericht. Ik had de woorden zelf ook al vertaald echter kan ik het niet plaatsen. Enig idee? Anders is het misschien inderdaad een goed idee om alles te laten vertalen. Turkse_wetgeving_mbt_gebruikte_auto_onderdelen_importeren_____Dosyalar-thalat-THALAT_REJM_KARARI__95-7606.doc
  6. Hoi, In een artikel van de Turkse wetgeving staat: "Tasarruflu Yazılar". Wat houdt dit in; zijn deze ook belangrijk als ik de rest van het wetsartikel laat vertalen? Alvast bedankt voor jullie reacties! Groeten, Rudy Simons
  7. En terecht vanuit klantperspectief echter wil ik niet naar 1 fout van een toeleverancier van mij failliet zijn, vandaar mijn vraag.
  8. Norbert, bedankt voor je antwoorden; het juridische gedeelte qua gevolgschade is mij duidelijk geworden. Dit is juist waarom dat ik al deze vragen stel: ik kan het juist totaal niet betalen. Misschien dat ik tijdens de opstartfase 1 verkeerd product kan betalen en dan is het einde van de onderneming reeds bereikt. Dit is direct het volgende punt: Weet iemand misschien wanneer de onderneming aansprakelijk wordt qua garantie of wanprestatie? Een facilitator zoals Marktplaats is b.v. niet aansprakelijk en iemand die onderdelen in- en verkoopt is wel aansprakelijk. Voor mij is het namelijk niet duidelijk of dit te maken heeft met: - degene die de transactie contractueel tot stand brengt of - degene die de geldstroom beheert of; - een andere mogelijkheid
  9. Duidelijk, dank. Is het niet mogelijk vervolgschade uit te sluiten in mijn algemene voorwaarden (zowel als gevolg van wanprestatie als onrechtmatige daad)?
  10. Ik merk dat ik inderdaad de definities niet goed had begrepen. Klopt de samenvatting op deze manier: Het is mogelijk schade en gevolgschade als gevolg van het product af te dekken door een aansprakelijkheidsverzekering. De aansprakelijkheid voor product zelf (b.v. kapotte motor) ben ik aansprakelijk voor en kan ik alleen verleggen richting mijn leverancier. Verzekering daarvoor is niet goed mogelijk als b.v. de leverancier geen aansprakelijkheid erkent (garantieverzekering mogelijk echter dekt deze in mijn geval waarschijnlijk geen draaiende delen). Het is een garantiekwestie en/of wanprestatie. Er hoeft niet altijd sprake te zijn van aansprakelijkheid (hoeft immers niet jouw schuld te zijn) maar het is wel jouw verantwoordelijkheid. Een kapotte motor is geen ondeugdelijk product begrijp ik?
  11. Vat ik het dan als volgt goed samen: Het is mogelijk gevolgschade af te dekken door een aansprakelijkheidsverzekering. De aansprakelijkheid voor product zelf (b.v. kapotte motor) ben ik aansprakelijk voor en kan ik alleen verleggen richting mijn leverancier. Verzekering daarvoor is niet mogelijk (b.v. als leverancier geen aansprakelijkheid erkent). Is het niet mogelijk vervolgschade uit te sluiten in mijn algemene voorwaarden (zowel als gevolg van wanprestatie als onrechtmatige daad)?
  12. Wederom dank voor je reactie! Als uitleg bij wettelijke aansprakelijkheid werd eerder “onrechtmatige daad” genoemd. Hoe kan ik dat zien t.o.v. productaansprakelijkheid (ik neem aan dat deze verzekering geen onrechtmatige daden dekt)? Jep, maar dat is geen aansprakelijkheid. Als je een fout product levert moet je geld teruggeven of vervangen. Wat jij vervolgens met je leverancier afspreekt is voor de afnemer niet relevant. Kwestie van goede afspraken met leverancier en goede controle op wat jij geleverd krijgt. Onder welk risico valt het dan als dat geen productaansprakelijkheid is?
  13. Toevallig, ik was gisteren en vandaag ook bezig met een reactie. Heb ik het hieronder juist samengevat? Verschillende risico’s: [*]Productaansprakelijk: → Als het bv 7 jaar oud is (dus minder dan 10 jaar) en toch kapot gaat worden de kosten in de praktijk toch niet door de fabrikant/importeur gedekt? Tijdens de garantieperiode wel maar daarna is het risico in de praktijk voor de klant en niet meer voor de fabrikant of importeur. [*]Productveiligheid: → Valt dit onder productaansprakelijkheid? [*]bedrijfsaansprakelijkheid, [*]contractuele aansprakelijkheid: wanprestatie [*]transport/leveringskwesties [*]Wettelijke aansprakelijkheid ? --> onrechtmatige daad Klopt dit? Zijn dit alle risico’s die van toepassing zijn? Dus afdekken met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering? Geen idee waar je het nu over hebt. Soort drop shipment kwestie? Jij bent toch een verkoper (en koper) in de hele distributieketen? Het liefste wil ik namelijk de aansprakelijkheid voor verkeerde/kapotte/etc producten niet hebben, net zoals Marktplaats doet. Het liefste heb ik dus dat ik de koper en verkoper met elkaar in contact breng en de transactie faciliteer. Waarvoor en wanneer is een facalitator aansprakelijk? Maakt het daarbij nog verschil of de facalitator de geldstroom regelt? Ik ben toch verantwoordelijk als ik een kapotte motor lever? Het probleem daarbij is namelijk dat als een leverancier dat niet erkent ik degene ben die voor de kosten kan opdraaien. Een verborgen gebrek is een term voor een installatie, montage of productiefout dat zich nog niet geopenbaard heeft. Lijkt mij totaal niet op jou als leverancier van toepassing Kan b.v. een kapot motorblok (wat niet aan de buitenkant te zien is) ook een verborgen gebrek zijn?
  14. Bedankt voor de uitgebreide reactie Norbert, het wordt gewaardeerd! Goed te horen wat de verschillende dingen zijn die hierbij komen kijken: [*]productaansprakelijk [*]bedrijfsaansprakelijkheid, [*]contractuele aansprakelijkheid [*]transport/leveringskwesties Ik zal me hierover verder inlezen en kom er daarna graag inhoudelijk op terug.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.