bert25

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Barcelona

bert25's trofeeën

  1. Beste Mensen, Hartelijk dank voor alle reacties! Zoals JohannesRegelink voorstelde, ben ik maar eens even in Excel geklommen... (kan heel verhelderend werken en dit had ik natuurlijk veel eerder moeten doen... liever lui dan moe?) Met conservatieve berekeningen zien we: Brutomarges vallen mee, 80% is redelijk haalbaar op kleine tickets, zeker als het lukt grote partijen in te kopen. Het probleem ontstaat bij het 'Netto' gedeelte... Er kruipt vooral veel tijd in order-afhandeling (fotograferen, beschrijven, inpakken, after-sales werk, retourzendingen) Vaste kosten vallen mee, zolang je de berging als magazijn gebruikt en de website niet te duur wordt. Om een beetje rendabel te zijn, zouden we zo'n 40 a 60 zendingen per dag moeten hebben... 60 per dag! (voor een groot deel afhankelijk van de prijzen van de items die je verkoopt, gemiddeld 10 euro, met een vaste marge) Daar heb je dus extra handjes voor nodig.... En ja, inkoop wordt op dat niveau een probleem... Ik zie niet hoe je makkelijk aan zulke hoeveelheden materiaal komt in goede staat. Kwaliteitscontrole en logistiek hoeven geen probleem te zijn. Alles gaat net zoals in NL met postorder (is alleen een stuk duurder en duurt 3 werkdagen, landelijke dekking) Grootste probleem is de vraag... Ik denk dat op dit niveau het zelfs in NL moeilijk zou zijn zulke volumes te draaien en hier wordt er VEEL minder online verkocht... En ja, grote concurrenten blijven Ebay, e.d. (Marketing is een andere grote vaste kost) Enfin... nogmaals dank! We blijven verder kijken!!!
  2. Hi! Alvast bedankt voor de reacties. Ter verduidelijking; Ja, het zou een lokale webshop in Spanje worden, gericht op de Spaanse markt maar het zou GEEN loquo (Spaanse Marktplaats oid) worden waar advertenties van anderen geplaatst worden. De bedoeling is ZELF tweedehands (merk)kleding en spullen te selecteren, aan te kopen en dan via de webshop te verkopen. Waarbij wij als verkopende partij garant staan voor de kwaliteit. We zouden zelf garantie kunnen geven op bijvoorbeeld kinderwagens en dergelijke. Overigens ben ik het helemaal eens met de opmerking over 'waarom meer betalen voor dure merkkleding?' Maar je wil niet weten hoe moeders (ok, ok en sommige vaders) soms geld uitgeven aan hun kids. De uitgang van de kinderopvang lijkt soms net een modeshow... Dat kan ook voor minder, denk ik dan.... (die kids zijn er binnen 3 maanden uitgegroeid...) Verder, C&A (en soortgelijke Spaanse ketens) zitten hier ook en doen het heel goed... Wij zien de concurrentie meer van ouders die hun tweedehands 'merkkleding' zelf op marktplaats-sites aanbieden... (maar die hebben dan niet de naam/reputatie/garantie achter zich)
  3. Beste HL'ers, Mijn eerste bericht! (yea!)... Ik volg het forum al jaren en bewonder de openheid en behulpzaamheid van de leden enorm. Ben nog nergens anders zoiets tegengekomen... (zeker niet in Spanje, waar ik nu woon) Maar nu mijn vraag... Omdat de lonen in Spanje erg laag zijn, (als er al werk is), was een van de ideeen van mijn vrouw een webshop te beginnen in tweedehands “merk” kinderkleding en –artikelen (autostoeltjes, kinderwagens, kinderzitjes, etc) Economisch gezien, gaat niet zo goed. De mensen letten erg op de centjes, er is bijna totaal geen aanbod aan zulke shops online en hoewel het hele e-commerce hier nog erg achterloopt, is het wel in opkomst. Mogelijke kansen dus... Nederland is al veel verder op dit gebied maar ook daar zien we, na een grondig internet onderzoek, dat veel 2e hands kinderkleding en ‘-spullen’sites niet echt de indruk wekken zeer succesvol te zijn. De vormgeving ontstijgt veelal het niveau van ‘doe-het-zelver’ niet, Paypal of Ideal kom je zelden tegen en we zijn er verschillende tegengekomen die sluiten of al gesloten zijn. De vraag is dan ook: Is dit wel een goed businessmodel? Maw, kun je er goed van rondkomen? (ervan uitgaande dat je alles zelf doet). Er is weinig cijfermateriaal over te vinden en we vragen ons af of het, na de opstarkosten, marketing en al het werk wat je erin steekt, de moeite waard is? Een andere vraag (voor ervaringsdeskundigen) is: hoe men makkelijk (en goedkoop) aan de tweedehands kleertjes komt? Gaat men vlooienmarkten/kringloopwinkels/inzamelpunten af? Koop je zelf online (en hoe keur je de kwaliteit dan?) Maw, hoe zorg je voor een constante toevoer van goed en degelijk maar wel goedkoop materiaal? Het lijkt ons een business mat lage ‘tickets/factuurtjes’ terwijl de verzendkosten (zeker hier) hoog zijn... Alvast hartelijk bedankt voor de aandacht en reacties! Vriendelijke groeten, Bert
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.