ddewit

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

ddewit's trofeeën

  1. Hallo Peter, Vriendelijk dank voor je antwoord. Ik weet het verschil tussen kas- en factuurstelsel. Ook dat je kasstelsel moet aanvragen. Mijn enige vraag is wanneer ik bij een deelbetaling de btw moet boeken; op het moment van deelbetaling of op het moment dat de volledige betaling binnen is? Gezien jou antwoord is dat dus op het moment van de deelbetaling, op dioe datum moet ik dat gedeelte btw afdragen ipv wachten totdat ik het hele bedrag binnen heb..
  2. Een bedrijf werkt met het kasstelsel. Wat is de btw datum in het geval van een deelbetaling? Bijv. Stel een klant koopt 3 producten op rekening. De factuur wordt in 2 deelbetalingen voldaan. Wanneer wordt de btw geboekt, is dat per moment van deelbetaling of pas als het volledige bedrag binnen is? vriendelijke groeten, Daan PS Wanneer is er bij het kasstelsel in het geval van deelbetaling sprake van omzet? Op het moment dat al het geld binnen is of is er sprake van omzet op het moment van deelbetaling binnenkomst?
  3. Wil toch ook wat kwijt over Mamut, ook als reactie op de enkel negatieve bovenstaande opmerking. Ik gebruik Mamut sinds 2007. Eerst Mamut Office Proffesional en daarna Mamut Office Start (ik ben gedowngrade omdat bleek dat we de inkoop module en geautomatiseerd herinneringen versturen niet nodig hadden). Ik gebruikte het voor een bosbouw/brandhout bedrijf, fotografiebedrijf en kunstenaarsbedrijf. (je kunt oneindig veel bedrijven/boekhoudingen aanmaken) Ook hebben een aantal keer vrienden/familie hun prive boekhouding erin gedaan voor het overzicht. Ik ben tevreden over Mamut Voor het geld dat je betaald krijg je veel effectiviteit terug. In mijn geval een klanten/leveranciers-kaart systeem daaraan gekoppeld boekhouden, offertes, factureren, voorraden, allerlei rapporten zoals btw aangiftes, omzetten per klant etc., boekhoudsjablonen om snel te kunnen inboeken eventueel een website (die wij niet gebruiken) en het kunnen koppelen van kosten/opbrengsten/klanten aan projecten. In de nieuwe versie One kun je online offertes aanmaken. Wel zijn daarmee de maandelijkse kosten verhoogd van 11,- per maand naar 19,- per maand. Dat vind ik jammer want ik gebruik die extra's niet. De helpdesk is via een normaal (lokaal) nummer bereikbaar, hoewel je naar Nederlanders in Noorwegen belt. Ik heb ze in de afgelopen jaren denk ik wel 200 keer gebeld met allerlei vragen en ik ben er altijd goed geholpen. Buiten kantooruren en in het weekend wordt je niet geholpen. Je kunt dan een supportticket maken die bijna altijd direct de volgende werkdag beantwoord is. De opmaak is windowsachtig. Met windows en grote grijze buttons en standaard tekst velden. Beetje saai, technisch. Het is handig als je globaal wat van boekhouden weet, dan namelijk is je de werking en de mogelijkheden van het pakket zo duidelijk. Je kunt van alles instellen. We hebben heel af en toe is een popup foutmelding. Soort van foutcode. Maar als je dan op doorgaan klikt is er niks aan de hand en gaat het programma gewoon verder. Ik weet niet hoe het programma zich houdt bij meerdere gebruikers, duizenden producten en zwaarder gebruik zoals de erp versies. In dat opzicht gebruiken wij het programma licht met slechts 1 gebruiker per keer en slechts enkele tientallen artikelen. Maar voor dat leent dit pakket zich prima en kan ik er, ook ten opzichte van andere boekhoud programma's, veel mee doen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.