MarkThijs

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student

MarkThijs's trofeeën

  1. Opleiding Logistiek & Technische Vervoerskunde. Het is inderdaad een beetje een onwerkelijk plan, ieder ander zou ervoor kiezen om de import met schepen te vervoeren vanwege de kosten, ongeacht de langere leadtime. Het gaat er echter om dat dat vliegveld in gebruik genomen moet worden, aan ons dus de opdracht om dit zo uit te vogelen.
  2. Op onderstaande link staat een stukje over dat de cruciale delen moeten zijn gefabriceerd in Germany, zelf denk ik echter dat het kostentechnisch veel interessanter is om het gehele product, in onderdelen dan wel, te importeren en het te assembleren als zijnde "Assemled in Germany" http://www.parchim-airport.com/upfiles/Guide%20to%20Made%20in%20Germany%20by%20IHK.pdf Requirements for „made in Germany“ A product “Made in Germany” must fulfil the following requirements: Those services and components which are crucial to the quality and valuation of the goods must have been performed or manufactured in Germany. The description “Made in Germany” is not justified by simply assembling parts that have been prefabricated abroad, carrying out a final inspection or labelling the goods in Germany. On the other hand, some parts or components of an industrial product may certainly be supplied from abroad, but the essential parts of the final product must always originate in Germany. A significant refinement may justify the description “Made in Germany”, but here too the above statement still applies: the refinement must be crucial to the quality and valuation of the product.
  3. Beste mede Highlevelaars, Vaak vind ik mijn antwoord via de zoekfunctie, deze keer helaas niet. We zijn reeds bezig met een project waarbij we fietsen uit China moeten importeren via een vliegveld in Duitsland, dit vliegveld is echter een "Bonded Area". Nu weet ik dat het invoerpercentage voor complete fietsen 14% is vanuit China met een antidumpingheffing van 48,50%. Op onderdelen van fietsen varieert dit tussen de 3 en 5% ongeveer, met uitzondering van zadels. Nu zit ik met een tweetal vragen... Het is, zoals velen van jullie wel weten, interessanter om een fiets in onderdelen te importeren. Aangezien dit een Bonded Area betreft vroeg ik mij af welke douaneregeling hier van toepassing is. Wanneer er Behandeling Onder Douanetoezicht wordt toegepast kan het product geassembleerd worden en vervolgens pas ingevoerd worden in de EG. Nu is mijn vraag of hier dan alsnog die 14% moet betaald worden? Een ander gegeven is dat de fietsen het label "Made in Germany" moeten krijgen. Echter is het zo dat wanneer een product slechts geassembleerd wordt in Duitsland, het product enkel het label "Assembled in Germany" mag krijgen. Mijn tweede vraag is dus of er iemand weet welke onderdelen er in Duitsland gefabriceerd moeten zijn om het label "Made in Germany" er op te plakken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Mark
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.