Erg vervelend. Helaas kan iedereen (ook concurrentie ) zo maar van alles ongestraft over je gaan schrijven wat voor zeer veel schade kan zorgen. Ik hoop dat hier in de toekomst nog iets aan gedaan kan worden, ben persoonlijk geen fan van sites zoals klacht.nl en kassa waar iedereen maar alles kan neerzetten.
Mijn advies is om er zeker op in te gaan, maar ik zou niet publiekelijk een discussie gaan voeren. Ik zou per klacht eenmaal reageren. Bijvoorbeeld schrijven dat je dat product nog nooit verkocht hebt of indien de klacht terecht is dat het is opgelost oid. Mocht het echt de overhand gaan krijgen dan raad ik je aan om je te registeren bij een site zoals Truspilot en dat op je site neer te zetten zodat bezoekers zien dat je gewoon goede service levert. Een link naar deze recensies zou je ook in de neppe-klachten kunnen posten waarmee je aantoont dat het onzit is.
Een ander punt dat bij mij op komt is of ze het wel echt over jou hebben? Ik heb ook een webwinkel en krijg wel eens mailtjes van mensen die een klacht hebben, terwijl ze nog nooit bij mij besteld hebben. Ik ga dan kijken hoe ze op mjin site zijn gekomen en dan zijn ze soms gewoon zoekend op een concurrent op mijn site gekomen omdat die een nogal generieke naam heeft. De klacht gaat dan dus helemaal niet over mij maar over iemand anders.