James@

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

James@'s trofeeën

  1. Zo noem ik het graag. In feite worden er een aantal sms'jes per week verstuurd. Erg handig.
  2. Hallo, Ik heb begin vorige week tegen mijn zin in nog eens contact gezocht met de ondernemer. Hij gaf aan dat het bedrag uiterlijk vrijdag op de rekening zou staan. Dat was niet het geval. Dit was de derde belofte die hij niet nakwam. Daarom heb ik nu (mod edit: url deleted, genoeg aan promotie gedaan nu, zeker van iemand die 'handige tips' geeft om online geld te verdienen) ingeschakeld om de zaak verder voor mij te behandelen. Dit is wat er vandaag gaat gebeuren: Om 12:30 uur wordt er een SMS bom verstuurd met het verzoek om nu eindelijk eens te betalen. Om 12:30 uur wordt automatisch een e-mail verstuurd via ...... Ook wordt er vandaag een aanmaning per post verstuurd. Persoonlijk sta ik achter de aanpak van StevenK (geplaatst op: 28 februari 2012, 06:53)
  3. Hi Marcel, Leuk dat je even reageert. Dank je. Ik verwacht niet dat als ik langs ga, dat de klant opeens wel bereid is om te betalen. Het zou vreemd zijn als de klant dat zou doen, terwijl er sinds 10 januari van dit jaar een rekening op de mat ligt. Ik heb al tweemaal een herinnering verstuurd. Zo'n sommatie is iets wat (mod edit, spam deleted) compleet voor me uit handen neemt. Als je kijkt naar hun traject, starten ze eerst met het versturen van een aantal aanmaningen. Dus dat lossen ze op. De wettelijke incassokosten worden idd bijgerekend door het incassobureau, daar heb je gelijk in, maar denk je dat het is toegestaan om deze erbij te rekenen als ik de klant hier vooraf niet van op de hoogte heb gesteld? Ik voel er niets voor om nogmaals met de klant in contact te treden. Hij heeft herinneringen ontvangen, zowel per post als per e-mail. Ook hebben we telefonische contact gehad. Denk je echt dat het zin heeft om 'm nogmaals te wijzen op zijn betalingsverplichting? Hij is er toch van op de hoogte? Het is echt geen groot bedrag, moet ik eerlijk zeggen, maar ik heb er wel recht op. Ik heb ervoor gewerkt.
  4. Ondanks 2 herinneringen + een telefoontje naar de klant waarin verteld werd dat de openstaande factuur betaald zou worden, heeft de klant zijn factuur helaas nog niet betaald. Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen? Ik wil graag een incassotraject starten via (mod edit, spam deleted) máár is het wettelijk wel toegestaan om de wettelijke incassokosten bij te rekenen? Zo ja, hoeveel (onder 500 euro) Ik beschik niet over een getekende offerte. Het gaat mij er niet meer om dat ik een "goede" relatie met de klant behoudt, aangezien deze persoon in het verleden zijn verplichtingen ook niet is nagekomen. Er is geen offerte getekend (dom, weet ik), geen algemene voorwaarden, etc. Ik heb de dag voordat ik het adviesgesprek voerde een e-mail gestuurd met daarin de kostenspecificatie. Daarop ontving ik en autoreply met de mededeling dat het bericht was ontvangen. Ik beschik ook over een telefoonopname waarin ik een gesprek voer met de klant. Hij meldt daarin dat de factuur volgende week betaald zal worden, daar hij zoek is geraakt in een grote stapel papier. Die "volgende week" is inmiddels al 3 weken geleden, maar ik heb dus wel bewijs dat hij erkent mijn diensten te moeten betalen (althans, de factuur gaat betalen). Graag tips of advies. Bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.