J. Göbel

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

J. Göbel's trofeeën

  1. Bedankt voor de reacties maar mijn vraag was eigelijk of het klopt dat in China tegenover iedere geldoverboeking een order moet staan en dat Chinese bedrijven dus niet zomaar geld kunnen overboeken naar een buitenlandse rekening? Wat betreft afspraken en slechte communicate gaat u overigens een beetje erg kort door de bocht Paul, Ik maak hier wel degelijk afspraken over en iedere aanpassing wordt tot in detail besproken (met foto's en tekeningen en teruggekoppelde en goedgekeurde tekeningen van de kant van mijn leverancier e.d.). Ik betaal ook niets extra's voor deze verbeteringen aangezien mijn leverancier hier ook baat bij heeft (en andere potentiële concurrenten uiteraard ook, dat dan weer wel). Alleen de controle op de geleverde producten, voordat ze de container in gaan, laat inderdaad te wensen over maar ik denk dat mijn zendingen te klein zijn om hier (rendabel) een bedrijf voor in te huren. Of weten jullie nog een goed kwaliteitscontrole bedrijf in Shanghai, gespecialiseerd in metaal en zeil? :)
  2. Ok, ja mijn leverancier beloofd inderdaad veel en veel beloftes komt hij aan na maar nooit alles. Het is zeg maar 2 stappen voorwaarts, 1 stap terug. Ik geloof echt wel in de goede wil van mijn leverancier en Ik heb ook een uitleg gekregen waarom (nog niet goed werkend ISO system) het fout is gegaan met een ondertekende excuusbrief van de General Mananger. Ik heb tot nu toe nooit actie ondernomen omdat de producten iedere keer "over-all" beter waren dan de vorige zending. Maar dit keer vond ik het zo idioot dat ze verbeteringen hadden teruggedraaid dat ik toch maar heb besloten om een terugbetaling te vragen.
  3. Hallo, Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw op dit forum, daarom zal ik mij even voorstellen: Ik ben een student/ondernemer en eigenaar van verschillende webwinkels in evenementen artikelen. De laatste 2 jaar houdt ik mij zo nu en dan bezig met import uit China. Dit gaat om relatief kleine leveringen van op maat gemaakte artikelen. Voor 1 type product dat ik aanbied (Pagodetenten) heb ik een leverancier in Shanghai waar ik nu 1,5 jaar zaken mee doe. Ik heb veel verbeteringen aan hun producten doorgevoerd en iedere zending werden de producten beter maar toch waren er ook steeds dingen die mijn leverancier zou verbeteren, maar uiteindelijk niet verbeterde. Nu heb ik vorige week een zending gekregen waarbij de helft van een bepaald onderdeel "verbeterd" was maar de andere helft gewoon nog het oude ontwerp had. Ik heb mijn leverancier hiermee geconfronteerd en verteld dat ik nu extra kosten moet maken om de "niet-verbeterde" onderdelen te veranderen naar het nieuwe ontwerp. Ik wordt een beetje moe van beloven-en-niet-doen-mentaliteit van mijn leverancier vandaar dat ik nu om een vergoeding dan $450,- heb gevraagd. Eerst stelde mijn leverancier voor om dit bedrag bij een nieuwe order als korting te geven maar dat wilde ik niet, toen is mijn leverancier akkoord gegaan met het terugbetalen van de $450,- maar nu krijg ik een bericht dat de bank van mijn leverancier niet akkoord gaat met de overboeking omdat, blijkbaar, tegenover iedere overboeking in USD een order moet staan. Anders geeft de bank geven USD vrij. Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en of dit echt waar is?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.