Jump to content

JeroenvdBroek

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Jeroen
  • Last name
    van den Broek
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Sprout, Netto.be

Company info

  • Location
    Tilburg
  1. In dat geval is het inderdaad maar de vraag of deze persoon zo bekwaam is als dat hij/zij zich voordoet.. Super bedankt voor jullie snelle en concrete hulp!
  2. Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk & legaal om een inschrijving bij de kvk te doen om 'belastingtechnische hulpverlening aan te bieden' en dit alles zonder enige vorm van certificaat/aantonen van bekwaamheid?
  3. Goedemiddag, Ik hoor geregeld van mensen (ouderen, startende ZZP'ers) dat zij hun belastingaangifte niet zelf invullen, maar dit laten doen. Deze adviseur vult de belastingaangifte in tegen een monetaire tegenprestatie. Wat ik mij afvraag: Heeft deze 'belastingadviseur' hier een certificaat of iets dergelijks voor nodig, of kan iemand met veel verstand van fiscale zaken dit gewoon doen tegen betaling? Bij voorbaat dank voor jullie hulp :)
  4. Ik bedoel dat ik dit idee laat voor wat het is, want ik kan dit niet makkelijk combineren met mijn studie, andere bezigheden, etc. Ik wist daarnaast niet dat er zoveel bij zou komen kijken. Ik wil iedereen die heeft meegedacht ontzettend bedanken, want dit heeft me wel inzicht gegeven in een markt die ik nog niet goed kende. Jeroen
  5. erg bedankt voor jullie concrete informatie en ervaring! Dit project was in de jaren 80 waarschijnlijk makkelijker geweest qua regelgeving en 'even wat verhuren' ;) Ik brainstorm verder over ondernemingsplannen naast mijn studie. ideeen zijn natuurlijk altijd welkom. Bedankt voor jullie tijd en kennis! Jeroen
  6. Ik zou niet weten waarom een consument niet genoeg heeft aan de deurste -laten we bij de reiniger blijven- hogedrukreiniger van de Hornbach? Ik sta open voor nieuwe ideeen, dus laat het me vooral weten als ik iets over het hoofd zie. Wat een investering voor voordelen heeft, zal ik ook uitzoeken, ik was hier niet van op de hoogte. Ik heb geen ondernemersplan, want dit idee komt uit een brainstorm, dus ik wil eerst bekijken of het uberhaubt interessant is. Bedankt voor je bijdrage! Het heeft me een nieuw inzicht gegeven, ook investeringsvoordeel was ik nog niet van op de hoogte
  7. ik keek bij de hornback bij de hogedrukreinigers, die tot 300-350euro gingen. dit lijkt me voor een consument die zijn plaats wil reinigen ruim voldoende lijkt mij? Ik zal ook rondvragen aan mensen wat zij verwachten van het product en wat zij hiervoor willen betalen.
  8. Dag Chris, bedankt voor je kritische blik. de keuring is inderdaad nodig, hoe vaak hangt af van gebruik. ik heb een bedrijf dat dit doet een e-mail gestuurd over kosten hiervan. de maxmiaal 5 machines zijn in principe 'luxe varianten' van hogedrukreinigers (de dure kosten 150-200), bladblazers, grasmaaiers (150-200). Ik denk dat deze producten voor zichzelf spreken dan wel makkelijk te leren gebruiken zijn, het is tenslotte voor consumenten die deze aparaten niet thuis hebben. Onderhoud is inderdaad een punt waar ik me momenteel geen echte voorstelling van kan maken. Heb jij hier ervaring mee? 'grote concurrenten' hebben dit idee gestart! BOELS een eindje hiervandaan vraagt minimaal 25-35euro/dag voor zulke spullen, dan moet je het ook nog 5km verderop gaan ophalen en wegbrengen. Ik denk dat ik hiermee wel kan concurreren, maar dat weet ik niet 100% zeker voordat ik alle kosten en werkzaamheden heb opgeteld.
  9. Ik wil inderdaad kwaliteitsproducten, vandaar dat ik met maar een stuk of 5 producten begin. De verzekering weet ik nog niet en keuring ook nog niet, maar totaal zal het totaal rond de 800-1000 euro liggen het eerste jaar. Ik kan het in mijn garage stallen, en ik hoef niet zozeer erg groot te worden, het is meer een extra zakcentje + leren te ondernemen. De tijd die ik bezig ben met een klant is naar mijn mening minder dan een uur, omdat ik standaardformulieren zal hebben die enkel een krabbeltje behoeven. Kopie ID/paspoort is ook zo gemaakt. Al zal dit altijd langer duren dan de som der delen. Bedankt voor je lange reactie, ik waardeer je tijd en meedenken enorm.
  10. Ik wist niet zeker of ik het wel of niet als bedrijf moest gaan doen, omdat het qua werk niet superveel tijd in beslag zal nemen naar mijn mening. Maar ik heb niets tegen bedrijfsmatig handelen :) Dus als ik het ga starten zal ik dit als bedrijf zijnde doen. Het gaat erom dat ik kleinschalig wil beginnen met verhuur, gereedschappen lijkt mij wel iets vanwege de relatief lage instapkosten etc. Ik zal nagaan hoe het zit met aansprakelijkheid en keuring van materialen, zoals al eerder opgemerkt door VNIS en Peter. Voor de rest weet ik: inschrijven kvk, procucten aanschaffen, verhuur- en aansprakelijkheidsformulieren maken, prijs bepalen.. Zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee hoor te houden? Bedankt!
  11. Bedankt voor de reacties! Wat ik voor ogen had&heb is om een paar gereedschappen te kopen en deze te verhuren in mijn wijk. @VNIS: Ik wist niet zeker of je ingeschreven moet staan wanneer je af en toe iets gaat verhuren. Aansprakelijkheid is bij bedrijven idd altijd, ik weet niet hoe dit zit wanneer je als niet-bedrijf dit verhuurt, maar gezien je het als bedrijf zijnde moet verhuren is een verzekering dus nodig. ongelukken door ondeuglijk gereedschap heb ik vernomen dat hiervoor de producent aanspraklijk is? @Peter: Aan keuring van het gereedschap had ik nog niet gedacht, je idee over de aanhanger lijkt mij een erg goede! Bedankt hiervoor.
  12. Dag mede-higherlevelleden, Ik zou graag gereedschappen gaan verhuren, denk aan grasmaaiers, bladblazers, hogedrukreinigers, kruiwagens, etc. Geen zware producten, maar juist producten waar consumenten gemakkelijk mee aan de slag kunnen/willen. Wat ik me afvraag en niet heb kunnen vinden via andere media, zijn het volgende zaken: [*]Is het nodig om dit in te schrijven bij de kvk? Het zal gaan om totaal 5 producten, dus het kost mij niet uren per dag aan werk. [*]Is het nodig mij en mijn klanten te verzekeren? in geval van verwondingen, kapot gaan van materialen vd klant, etc. [*]Is het voldoende om op een formulier een handtekening te laten zetten door klanten bij de tekst 'verhuurder is nergens voor aansprakelijk, etcetc' ? Gezien het verhuur betreft vanuit persoon/eenmanszaak, wil ik niet aansprakelijk zijn voor zaken waar ikzelf niets aan kan doen, denk aan verwondingen en kapotmaken persoonlijke spullen vd klant door de klant zelf. Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en meedenken! met vriendelijke groet, Jeroen
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept