M1rjam

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders

M1rjam's trofeeën

  1. Hallo, Ik heb weer een vraag over de BTW, wanneer een organisatie onze organisatie een verzamelfactuur stuurt van verschillende kostenposten die er voor een project gemaakt zijn (gedeclareerde bonnen + kosten schrijvers ed) mogen ze dan verschilldende BTW tarieven rekenen of moeten ze uitgaan van het 19% BTW percentage. Nu wordt er namelijk het volgende gedeclareerd: sejour/catering voor 6% BTW materialen voor 19% BTW regie voor 19% BTW schrijfopdracht 0% BTW (moet eigenlijk vrijgesteld zijn) nu kloppen de BTW tarieven wel met de posten maar mag je dit ook zo doorfacturen aan een derde (wij in dit geval?) of moet t allemaal tegen 19% BTW en moet ik het 0% tarief laten veranderen in vrijgesteld of mag dit zo? vast mijn dank!
  2. Ik heb een vraag over een ontvangen inkoop factuur waarop de bedragen worden afgerond, mag dit of moet ik deze factuur weigeren? het geval is op de factuur is: honorarium 1500,- reiskosten 85,40 totaal ex btw: 1585,- btw 19% 302,- incl btw 1887,- echter mijn rekensom maakt dat t ex btw bedrag 1585.40 moet zijn de btw 301,23 en dus het totaalbedrag 1886.63 mag deze leverancier dit zo afronden op de factuur?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.