komerdoor

Junior
  • Aantal berichten

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amsterdam

komerdoor's trofeeën

  1. Ik en een vriend willen graag naar The Next Event komen. Wij hadden ons rond 5 juli al ingeschreven maar hebben nog geen goedkeuring mogen ontvangen. Wanneer worden onze inschrijvingen goedgekeurd?
  2. @Joost. Ah bedankt, dan weet ik ik voorlopig voldoende. Handige site ook die belastingtips.nl. En iedereen, bedankt voor jullie hulp. Jullie hebben mij goed geholpen. Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden als er nieuwe ontwikkelingen zijn en hoe het ervoor staat met het opzetten van de coöperatie. Wie weet kom ik een aantal van jullie wel op "The Next Event" tegen :)
  3. Nog even een aantal vragen over de coöperatie: - Zijn andere rechts / vormen makkelijk om te zetten in een coöperatie? Ik heb nu al klanten en het zou mooi zijn als ik alvast kan starten. - Hoeveel kost het opzetten van een coöperatie gemiddeld? Wil bij het begin een notaris en evt. andere experts inhuren. - Hoe lang duurt het opzetten van een coöperatie ongeveer? Omdat het e.e.a. ook bij de belastingdienst getoets moet gaan worden.
  4. @kakafoon Bedankt voor de tip. Ik ga dat boek meteen kopen. Had wel eens over dat boek gelezen in de Control maar als jij er niet op had gewezen zou ik er niet aan denken.
  5. De meeste game-ontwikkelaars hebben zo en zo al hun eigen QA-teams die zoeken naar de bugs. Het zou erg handig zijn als er goed onderscheid zou worden gemaakt tussen bugs en feature requests. Ook al is de website bedoeld voor suggesties zullen veel mensen al snel bugs erop gaan melden. Je kan ervoor kiezen dat dit niet uitmaakt, maar het verschil moet dan wel duidelijk aangegeven worden. Zoals ik al in iemand anders zijn commentaar had gelezen zou het ook goed zijn om zelf contact met de gamestudios op te nemen. Op dit moment denk ik dat de website (zoals ik het mij voorstel dat het gaat werken) nog te weinig te bieden heeft om voor grote gamestudios echt interessant te zijn. Een paar leuke ideeën om het interessanter te maken: - Bezoekers laten stemmen op geraporteerde suggesties. - Ontwikkelaars de mogelijkheid geven om op een suggestie een bedrag te zetten. De bezoekers kunnen dan doneren. Zodra het bedrag bij elkaar is gaat de ontwikkelaar het geld gebruiken om het te implementeren. Jullie kunnen dan een percentage van dit bedrag nemen als provisie. Dit moet duidelijk vermeld staan op de website en denk ik niet meer dan 10% zijn. - De mogelijkheid voor open-source game-ontwikkelaars om zich gratis in te schrijven. - De mogelijkheid voor game-ontwikkelaars om jullie diensten te kunnen embedden in hun eigen website. Tegen betaling krijgen ze er bijv. een white-labeling mogelijkheid bij. - Bezoekers de mogelijkheid geven om zich in te schrijven op een suggestie en op de hoogte gehouden te worden over nieuwe ontwikkelingen. - Zorgen dat game-ontwikkelaars voor jullie kiezen in plaats van zo een systeem als die van jullie zelf te implementeren. Bijv. door meer naamsbekendheid te creëren d.m.v. magazines (bladen voor game-ontwikkelaars zoals Control), televisieprogramma's zoals Game Kings, Reddit (op /gamedev) etc.
  6. Ja het is wel duidelijk dat ik hiervoor beter een jurist kan inschakelen die thuis is op het gebied van internationale intellectuele eigendom. Weet alleen niet of dit gaat helpen tegen de mogelijke schending van patenten aangezien een enkel product al 1000en patenten kunnen zou schenden waarvan misschien de helft essentieel zijn voor de werking ervan (triviale patenten). Denken jullie dat ik mij te veel zorgen maak hierom? Aangezien je tegenwoordig eigenlijk niks meer kan maken zonder heel wat patenten te schenden denk ik dat ik hier niet aan kan ontkomen. P.S. Bestaat "http://www.octrooicentrum.nl/" niet meer? Update: Weet al waarom deze down is. Lees hier. Vreemd dat hun site is ingericht om maar 20.000 aanvragen per dag aan te kunnen. Zelf run ik goedkope virtuele servers die veel meer aankunnen dan dat :|
  7. Wordt een rechtzaak verliezen i.v.m. patentschending (aangezien het onmogelijk is om alle patenten te onderzoeken) waarop een boete staat die ik niet kan betalen als financieel wanbeleid gezien? Aangezien ik de producten wereldwijd wil uitgeven ben ik hier wel bang voor.
  8. Nog een paar dingetjes: - De favicon moet beter. Je kan beter het embleem scalen en dan op pixelniveau een beetje met de hand bijwerken. - Waar moet ik mij inschrijven als ik mensen suggesties wil laten doen voor mijn game? Waar moet ik mij inschrijven als ik suggesties wil doen voor een game? De tutorial-knop valt te veel op, terwijl hoe werkt al op zichzelf zou moeten wijzen. De "Connect with GS" knop kan beter op deze plek. - Moeten game-ontwikkelaars betalen om hun game op de website te krijgen? Update: Nog iets belangrijks. Zorg dat de domeinnaam op jullie eigen naam staat. Is dit wel het geval? Ik zie als "owner", "admin" en "tech" dezelfde contactgegevens staan. Als dit is omdat de betreffende partij jullie domeinnaamregistratie en hosting betaald zou ik toch overwegen om dit zelf te doen aangezien het tegenwoordig allemaal niet meer zo duur is.
  9. @Rigest Ik ben zelf ook een game-ontwikkelaar en voel mij daarom wel geroepen om ook wat over jouw website te melden. Ik denk zeker dat er veel animo voor zal zijn, mits je de marketing goed uitvoert. Je moet namelijk eerst mensen ervan overtuigen dat het iets is wat ze nodig hebben. Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen heb ik nog niet het andere commentaar op jouw post gelezen om zo beinvloeding te voorkomen. Hier volgen de punten: - De schaduw onder de iconen (usp...) staat niet professioneel. Probeer zo min mogelijk de standaard filters te gebruiken van programma's zoals Illustrator of Photoshop. Om ze goed te gebruiken moet je echt weten hoe en wanneer je ze moet gebruiken. Om te beginnen zou je een schaduw kunnen gebruiken met een "blur" van 3px en opacity van 30% of minder. Het moet veel subtieler dus. - Voor de headers zou je ook webfonts kunnen gebruiken (zie: http://www.google.com/webfonts/) . Als je dit doet hoef je geen "css image replace" technieken toe te passen. - Het lijkt erop alsof er voor de plaatjes een compressie wordt gebruikt. De achtergrond moet veel scherper en minder pixel achtig. Dit oogt niet voldoende professioneel. - Probeer het grunge effect op de plaatjes beter toe te passen. Het voornamelijk op de randen toepassen is goed (aangezien bij objecten de randen het snelst beschadigen) alleen lijken ze te geforceerd aangebracht. - Het is een hele mooie domeinnaam die jullie hiervoor hebben kunnen gebruiken. Dit zou zeker een betere ranking bij Google opleveren. Laat ook in de content af en toe "gamer suggestions" terugkomen. Dit zal nog beter helpen bij de ranking. - Hebben jullie wel eerst afspraken gemaakt met de genoemde partijen (Dice, Infinity Ward en Rockstar)? - Zorg ervoor dat de zwarte kolommen zich aanpassen aan de inhoud. Nu zijn het gewoon plaatjes. Als je voor deze kolommen een vaste breedte aanhoud en het "css sliding doors effect" gebruikt (zie: http://www.alistapart.com/articles/slidingdoors/) dan kan je dit voor elkaar krijgen en de grunge borders behouden. Update: Jullie kunnen ook doen wat jullie eigen hosting provider doet met de 3 kolommen. Zo blijven alle kolommen altijd even lang. - Besteed wat meer aandacht aan het embleem van de logo. Het is duidelijk dat het bedoeld is om getekend en grungy over te komen, maar de vorm van de gamepad stoort mij heel erg. Misschien moeten de handvaten van de gamepad wat korter. - Feedback link in footer werkt nog niet. Deze zou nou naar de contact pagina kunnen linken. - Het is beter om op de contact pagina een formulier te gebruiken in plaats van een email adres. Het zorgt voor minder spam en mensen vullen sneller een contact formulier in dan dat ze een mail programma openen en een email sturen. Zorg er wel voor dat het formulier veilig is. - Ik zie nog geen keyword en description meta tag in de html. En waarom zou deze pagina nie gecached mogen worden? Gaat de content ervan vaak veranderen? Als je wil kan ik met jouw toestemming en als je kan bewijzen dat dit jouw website is ook nog een security check doen. Dit blijft uiteraard beperkt tot alleen de website en niet de server.
  10. Hier volgen een aantal cases van de mogelijke risico's: Scenario 1: Het bedrijf brengt een product uit voor 2 dollar per stuk. Dit product is door mijn bedrijf samen met een ander bedrijf ontwikkeld en wij delen samen de winst. Het product wordt onder de naam van mijn bedrijf uitgebracht i.v.m. met de voordelen die dit bied (maar 1 naam waar marketing voor gedaan moet worden in plaats van 100). Er wordt ondanks alle vooronderzoek die er is gedaan beweerd dat het product een aantal patenten schendt en worden daarom voor de rechter gedaagd. Wij verliezen de rechtzaak en moeten een miljoen euro betalen als vergoeding op de door de andere partij geleden schade. Deze is 10 dollar per verkochte exemplaar. Ons bedrijf kan niet hieraan voldoen en gaat daardoor failliet. Omdat ik volledig op mijn privé-vermogen aansprakelijk ben en dit in tegenstelling tot de winst niet verdeeld is over alle ontwikkelaars ben ik persoonlijk ook failliet. De andere ontwikkelaars leiden behalve dat ze geen inkomsten meer krijgen uit het product geen verdere schade. Scenario 2: Wij brengen een product uit voor 2 dollar per stuk. Dit product is door mijn bedrijf samen met een ander bedrijf ontwikkeld en wij delen samen de winst. Het product wordt onder de naam van mijn bedrijf uitgebracht i.v.m. met de voordelen die dit bied (zie scenario 1). Dit product is afhankelijk van een server. Door een fout van het andere bedrijf gaat de server down en is alle data van de klanten gewist. In een rechtzaak wordt bepaald dat ik alle gedupeerden naar ratio van de door hun aangegeven schade een vergoeding moeten krijgen. Dit kan ons bedrijf niet betalen en gaat daardoor failliet, ondanks dat het andere bedrijf de fout heeft gemaakt. Ook raak ik hierdoor persoonlijk failliet. Het andere bedrijf blijft bestaan. Als we beide hadden gedeeld in de aansprakelijkheid hadden we beide de helft van de vergoeding betaald en konden we beide blijven bestaan. Nog een keer alles op een rij: - Er zijn meerdere projecten wat kan oplopen tot 100en projecten. - Voor elk project werken we samen met andere ontwikkelaars. - Het eindproduct wordt onder onze naam uitgebracht en in het klein staan ergens de namen van de ontwikkelaars (waaronder ikzelf). - Iedereen deelt even veel in de winst van zijn product. Ik wil ook dat iedereen even veel in de aansprakelijkheid ervan deelt. - Als het bedrijf failliet gaat zijn de ontwikkelaars van de niet betrokken projecten niet op hun privé-vermogen aansprakelijk. In plaats daarvan gaat de winst van hun projecten naar de schuldeisers. De ontwikkelaars die wel betrokken zijn, zijn wel op hun privé-vermogen aansprakelijk. Kan ik dit met een coöperatie voor elkaar krijgen?
  11. @Dennis Nee ik bedoel meer dat er voor elk project met andere partijen wordt samengewerkt en iedereen even aansprakelijk zou moeten zijn. Alle producten moeten wel voornamelijk onder de naam van mijn bedrijf uitgegeven worden. In ruil daarvoor profiteren ze van de naam waaronder het wordt uitgegeven en de faciliteiten die mijn bedrijf bied. De personen die samen met ons aan een project meewerken hebben dus de volgende voordelen: - Ze mogen gebruik maken van de faciliteiten en diensten van het bedrijf - Ze worden geholpen met het uitbrengen en de marketing van hun product - Ze worden geholpen met het ontwikkelen van hun product - Ze krijgen een redelijk groot deel van de winst Daarbij zijn er voor hun de volgende nadelen: - Het product wordt voornamelijk onder de naam van het bedrijf uitgebracht. Hun namen komen minder prominent naar voren. - Ze dragen een deel van de risico. Bijv. als het project aangeklaagd worden omdat iemand bezwaar heeft tegen de inhoud. Ik wil dus alle producten uit kunnen geven onder een enkele naam maar bij elk product zijn er ook andere personen betrokken bij het ontwikkelen ervan (andere zaken en/of particulieren). Als een product problemen oplevert dan moet de risico niet volledig bij mijn eigen bedrijf liggen maar ook bij de rest van de betrokkenen / ontwikkelaars, aangezien hun ook profiteren van de winst. Uiteraard kies ik voor elk project zorgvuldig of ik wel met de personen wil samenwerken om de kans op problemen te beperken. Zo ver ik het nu heb begrepen zou ik dan voor elk project een ander bedrijf moeten starten om zo de risicio beperkt te houden tot dat ene project. Alleen is het probleem hierbij: - Bij het begin gaat het al om 10 projecten en over een jaar kunnen er dat al 100en zijn. - Elk project moet voornamelijk onder hetzelfde bedrijfsnaam ontwikkeld en uitgebracht worden. Alleen in een paar gevallen zijn wij alleen de uitgever en niet ook een mede-ontwikkelaar. Het kan zijn dat ik het heel moeilijk voor mijzelf maak, maar het idee is eigenlijk heel simpel. Als ik geen rekening zou moeten houden met het juridische en fiscale dan had ik dit zo kunnen uitvoeren. Het enigste is dat ik dan wel een hele uitgrebreide administratie moet bijhouden wat ik gelukkig voor een groot deel kan automatiseren (heb een billing systeem dat grootboeken opmaakt etc.). Waar ik dus tegenaan loop is welke rechtsvorm (of iets anders) het beste hierbij past om het bovengenoemde voor elkaar te krijgen. Zodra ik weet wat ik precies wil gaan doen ga ik uiteraard een expert hiervoor inhuren, maar wil wel van tevoren weten waar ik aan ga beginnen.
  12. Ik ben wel benieuwd hoe andere uitgevers dit doen. Die helpen artiesten / auteurs / ontwikkelaars met het uitbrengen van hun intellectuele eigendom in ruil voor een deel van de winst. Wat vaak het geval is bij deze uitgevers: - Artiesten / auteurs / ontwikkelaars zijn niet in loondienst bij de uitgever maar mogen in ruil voor een deel van de winst op hun intellectuele eigendom gebruik maken van een aantal faciliteiten / diensten die worden geboden door de uitgever. - Het van tevoren afgesproken deel van de winst op het intellectuele eigendom van de artiesten / auteurs / ontwikkelaars wordt regelmatig aan hun uitgedeeld. - De artiesten / auteurs / ontwikkelaars hoeven geen factuur te sturen. In plaats daarvan staat in een contract vastgelegd dat ze regelmatig een deel van de winst krijgen op hun intellectuele eigendom. - Het intellectuele eigendom ligt niet altijd volledig bij de artiesten / auteurs / ontwikkelaars maar ook bij de uitgever. Soms wordt deze voornamelijk onder naam van de uitgever uitgebracht. Dat laatste doen uitgevers van games en films vaak genoeg. - Veel uitgevers geven 1000en producten uit. Neem niet aan dat ze voor elk product een apart bedrijf hebben opgericht. Hoe doen deze uitgevers dat? Onder wat voor samenwerkings -en/of rechtsvorm kan je dit het beste doen?
  13. @HeRaFin Het is voor mij idd. duidelijk wat een coöperatie inhoud. Eigenlijk is er in het beginsel heel weinig in een coöperatie geregeld en moet je zelf heel wat dingen laten vastleggen, afspraken maken etc. Het is dan als ik het goed begrijp net alsof je je eigen samenwerkingsvorm etc. creëerd. Daarom is het ook zo belangrijk dat je wel moet weten wat je doet en het beter met hulp van een expert op het gebied van coöperaties opricht. Wat ik mij dus afvraag. Bestaan er dan niet sjablonen / blauwdrukken die evt. met een aantal aanpassingen als basis gebruikt kunnen worden voor het oprichten van een coöperatie? Dat evenement lijkt mij erg leuk om naartoe te gaan. Hartstikke bedankt voor de tip.
  14. @Joost Heb net met de vriend gesproken waarmee ik het bedrijf wil oprichten. Hij wil dat alleen wij lid kunnen zijn van de coöperatie en voelt niks voor het idee dat er leden bij komen. Ook niet personen die met ons samen gaan werken en hun product onder onze naam gaan uitbrengen. Hierdoor neigt de samenwerkingsvorm toch meer naar een VoF. Dit is zo ver ik heb begrepen voor mij minder wenselijk omdat ik wat betreft aansprakelijkheid op mijn privé-vermogen het meeste heb te verliezen. Wat wij precies willen bereiken is het volgende: Er zijn verschillende projecten en bij elk project zijn er andere personen die aan het project meewerken. Als de samenwerking goed gaat willen wij vaker met deze personen samenwerken voor nieuwe projecten. De bedoeling is dat deze personen een van tevoren afgesproken aandeel op het intellectueel eigendom krijgen waarvan de verkregen winst regelmatig aan ze wordt uitgedeeld. Personen waar wij mee samenwerken moeten gebruik kunnen maken van onze faciliteiten / diensten etc. Net zoiets als dat muziekuitgevers hun eigen studios hebben. Game uitgevers hun eigen game engines hebben. Google en Apple hun eigen markets hebben etc. Er zijn 2 soorten projecten: 1) Producten die door ons voornamelijk onder onze eigen naam worden uitgebracht 2) Producten die door ons voornamelijk onder een ander persoon zijn naam worden uitgebracht. In beide gevallen nemen wij een deel van de winst en een deel gaat naar de personen die eraan hebben meegewerkt.
  15. @Marcel S. Is dat te simpel dan? Het probleem wat ik nu heb is dat ik op dit moment wat betreft aansprakelijkheid op mijn privé-vermogen het meeste te verliezen heb. Ook spreekt de flexibiliteit van een coöperatie mij het meeste aan. Uiteraard als het zo ver is en ik er van overtuigd ben dat een coöperatie de juiste vorm van samenwerking is, dan ga ik zeker een expert inhuren. Dan hopen dat ik makkelijk een expert kan vinden die kennis en ervaring heeft van al deze minder gebruikelijke constructies. Aangezien deze subforum bedoeld is voor fiscale vragen heb ik mijn vragen wat betreft de samenwerkingsvorm op een andere plek gesteld: zie hier
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.