Fairia

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Fairia's trofeeën

  1. SEO is inderdaad geen exact vak, en meningen/smaken zijn er vaak over verdeeld. Op dit moment werkt het voor ons en dat is dan even wat telt. Op dit moment hebben we nog geen negatieve reacties hierover gehad van onze klanten maar we houden het natuurlijk wel in de gaten. Zoals ik in bovenstaande reactie aangaf is uiteindelijk de service dat telt en waar wede klanten mee scoren, dat vergeten er natuurlijk ook niet. SEO is uiteindelijk een bijzaak Op dit moment is dit kwa marketing nu wel waar we in "uitblinken" (we hebben veel vrijheid op onze site over waar teksten komen ect). We zijn misschien minder goed in traditionele vormen van marketing. Daarom is het een beetje in de beginfase onze "Strategie", In de toekomst kunnen we waarschijnlijk het meer veroorloven ons minder te richten op zoekmachines. De plek van de aanbieding van de dag is inderdaad een punt, hij staat ook bovenaan in de categorie aanbiedingen maar echt een duidelijke plek hebben we er nog niet voor gevonden. Blijven zoeken dus. De "tijdbom" 8) is een beetje een "call to action" om de bezoekers over te halen om een order te plaatsen (wij een order, de klant een voordelige prijs = WIN WIN). Ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat niet meteen snappen. Gelukkig is die manier van verkopen bekender aan het worden bij de grotere sites (amazon) en natuurlijk bekend van de veiligsites.
  2. Micha, Er zijn een helehoop smerigere truckjes te verzinnen onder het SEO, maar daar doen wij zeker niet aan (spam,keyword spam ect). Wij proberen het SEO acceptabel te houden, en ik zelf vind dat we daar goed in slagen als sommige producten te veel keyword hebben passen wij dat aan. ik zie het anders om dezelfde redenering te gebruiken: Een boekenwinkel in een steegje krijgt natuurlijk veel minder bezoeken (niet in de zoekmachines) dan een boekenwinkel in een drukke winkelstraat (1ste pagina op google). Het is niet zo dat wij denken van gooi er een blik bezoekers tegen aan en de verkopen krijgen we wel. Nee wij krijgen vooral (terugkeerdende) orders omdat onze klanten onze service gewoon goed vinden, hierover krijgen iedere dag complimenten en goede reviews dus gelukkig zit dat goed. Dat is ook echt waardoor we ook verkopen, de service niet de hoeveelheid bezoekers. SEO is alleen een beetje nodig "kwaad" want ondanks dat het een "niche" markt lijkt hebben we voldoende concurrenten. Zelf vind ik het gebruik van keyword op onze website nog redelijk meevallen, de meeste mensen zullen hier ook overheen lezen en het is met deze mate ook geen (spam)probleem voor zoekmachines, zoals ik al zei doen wij niet aan spam acties en blackhat SEO ect. Wel levert het zeker nu al 1-2 extra orders per dag op, wat weer vaak tevreden klanten oplevert die ook heel blij zijn met hun producten, want daar gaat het natuurlijk allemaal om. Verschillen van mening is natuurlijk helemaal niet erg (daarvoor is dit een discussieforum). Ik weet inderdaad ook niet alles over SEO dus leren blijft ik altijd doen! In ieder geval bedankt voor je reactie!
  3. Ik snap wat je bedoeld ;) maar ik zelf denk dat de homepage de meeste problemen met de SEO heeft, andere pagina's liggen ook op het randje maar ik denk dat het het meest storende kan zijn op de homepage (dat is de grootste lap tekst). Vandaar..
  4. Simon, Bedankt voor het compliment! Ik kan je vertellen dat het inderdaad heel veel tijd kost alle teksten goed te krijgen, maar die investering is/was het dubbel en dwars waard. Het KVK nummer staat op de contact pagina, maar ik moet toegeven dat de contact pagina mee verstopt zit dan het zou moeten. (die is dan ook een punt dat ik vandaag veel gehoord heb en zeker ga aanpassen) De uitstraling hebben we bewust wat "zakelijker" gehouden wat misschien je minder zou verwachten van een spirituele winkel. Dit juist om ons te onderscheiden van alle andere spirituele winkels die meestal een meer "informele" sfeer hebben. Of dit juist verkopen opleverd of juist tegengaat is en blijft een gok. Met de verkopen gaat het zelf in deze warme periode nog goed, dus dat is in ieder geval een goed teken. Willen we het echt weten wat het beste is, zullen we dit een keer moeten testen. Bijvoorbeeld door eens te split testen met verschillende kleuren. Helaas is tijd altijd weer de limiet. dus dat zal in de toekomst moeten gebeuren ;D
  5. Micha, Bedankt dat je ondanks het zonnetje schijnt nog de tijd hebt genomen om op de site te kijken! Persoonlijk had ik alles (lettertype, titels,ect) ook kleiner gedaan maar mijn collega die is meer van de grote (voor hem duidelijkere) lettertype ect. Dat is dus hier al een discussie punt geweest. ben bang dat ondanks, dat het nu ook van een andere bron komt ik dit niet snel aangepast krijg. Was het maar waar dat we die SEO teksten niet nodig hebben maar helaas op dit moment krijgen we de meeste conversie door organische google bezoekers, waardoor het in dit stadium nog even geen optie is de teksten al te veel te beperken. Misschien als we een aantal maanden verder zijn en een groter klantenbestand hebben dat we er minder van afhankelijk zijn en het nog beter kunnen maken. Sowiso wordt de homepage niet echt veel gelezen, en komen de meeste mensen meteen in de "juiste" categorie terecht. Dat is gelijk de reden waarom de teksten dubbel zijn. Bedankt voor de tips en geniet van de zon!
  6. John, bedankt voor je reactie! Je hebt gelijk dat sommige pagina's (vooral de homepage) de teksten meer voor de SEO zijn dan voor echte "nuttige" informatie. Dat is natuurlijk een altijd een moeilijke afweging SEO <-> leesbaardere teksten, voor sommige mensen kan dat inderdaad de reden zijn of weg van de site te gaan. Ik ben van mening dat gebruikersgemak boven zoekmachines gaat, maar helaas zullen er ook (vooral in deze begin maanden) bezoekers op de website moeten komen en SEO helpt daar enorm bij. De teksten zullen we in ieder geval blijven nalopen en aanpassen todat we de juiste "mix" gevonden hebben. Graag zouden we alle producten altijd op vooraad hebben maar vaak genoeg is de vooraad al verkocht voordat wij weer nieuwe producten binnen hebben bij de leverancier,ect. Voor sommige (grote) producten is het ook gewoon niet praktisch om een grote vooraad bij te houden. Wij proberen wel in ieder geval een groot deel van de producten op vooraad te hebben. Dat kan een teleurstelling zijn voor de klant snap ik heel goed, maar wij vinden het "eerlijker" dan duidelijk weer te geven op de productpagina dat de levertijd wat langer is, dan dat de klant dan na de bestelling onverwachts lang moet wachten. Taalfouten zitten er inderdaad nog een hele hoop in, het is zoveel tekst dat we hebben toegevoegd. Niet netjes natuurlijk! Komende weken gaan we alle teksten nog een keer nalopen, hopelijk kunnen we de meeste fouten er meteen dan uithalen. In ieder geval bedankt voor je uitgebreide reactie, het is voor ons zeer nuttig om te zien wat andere mensen zeggen van de teksten ect. wij gaan er zeker in de toekomst wat mee doen!
  7. Dennizvd, Bedankt voor je feedback. Leuk om te horen dat de eerste indruk in ieder geval goed is! De ruimte op de homepagina was inderdaad wat leeg, normaal gesproken staat hier de aanbieding van de dag maar deze heb ik al een tijdje "uit" staat. Heb het er terug geplaatst dan ziet het er meteen wat beter uit! De titel in de hover kan irritant zijn, daar geef ik je gelijk in. Maar om W3C valide html te krijgen is dat wel een plus. Dat is een afweging waar ik nog eens even over na moet denken. Bedankt voor de suggestie in ieder geval www.fairia.nl werkt ook, maar die gebruiken we vooral voor offline marketing (lekker kort en makkelijk te onthouden). Dat er spirituele winkel in de URL voorkomt is dus vooral voor google (SEO) en niet voor de gebruikers. Teksten (in dit geval spirituele winkel) worden erg zwaar meegenomen in het indexeren van de zoekresultaten. Vandaar die keuze. Dat betekend inderdaad wel dat het voor de gebruiker lastiger is om de site te onthouden, maar dat was een bewuste afweging. Nogmaals bedankt voor de goede feedback! Marco
  8. Omschrijving van je concept: Onlangs zijn wij naast onze huidige bedrijfs activiteiten een nieuwe Spirituele Webwinkel gestart. Op dit moment draaien we al een tijdje en krijgen redelijk wat positieve reacties over onze service en website.Wij verkopen online spirituele artikelen in combinatie met decoratieve (fantasy) beeldjes. Onze webshop is nog verre van perfect dus wij zijn altijd op zoek op dit te verbeteren. Daarom ben ik ook zoek naar meningen over de opbouw van de webshop. Alle feedback wordt natuurlijk heel erg gewaardeerd! Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Voor de webwinkel hebben wij volgende gedaan: [*] Technische implementatie van de grond af, iedere onderdeel van de website heb ik zelf geprogrammeerd. [*] Unieke productbeschrijvingen en zelf gemaakte foto's [*] SEO optimalisatie en marketing [*] Fufillment van de orders, klantenservice [*] Ontwerp (layout) van de website Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Graag zouden wij feedback willen over hoe wij onze webwinkel zouden kunnen verbeteren. Zijn er zaken onduidelijk, is de klantenservice duidelijk enz. Alle andere tips zijn ook welkom. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Op dit moment zijn er nog weining online winkels die spirituele artikelen verkopen waarvan de website een professionele uitstraling heeft, waar de levertijd snel is (en de service goed) en waar optimalisatie bij de zoekmachines perfect is gedaan (dus waarbij klanten optimaal via internet bereikt worden). De combinatie van fantasy beelden en spirituele artikelen past naar mening ook goed en is vrij uniek. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Alle feedback over de website en marketing zijn welkom!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.