Hi!
Ik heb een webshop met waar producten verkocht worden die ik eerst inkocht en waar ik later zelfontworpen (iets hoger dan het zolderkamertjes-fröbel-niveau) producten aan toevoegde. Inmiddels heb ik besloten om deze zelfontworpen producten onder een nieuwe merknaam te voeren als een spinoff van de webshop. Onder andere om ook aan de detailhandel te leveren.
Voor de webshop heb ik, uiteraard, een BTW-nummer, KvK-nummer en rekeningnummer. Voor dit spinoff-bedrijf hanteer ik in principe dezelfde nummers. Maar, als iemand al mijn BTW-nummer checkt staat er natuurlijk de naam van de webshop en niet van het spinoff-bedrijf. Ook bankbetalingen zijn tricky, daar moet de "t.a.v." natuurlijk wel juist zijn, oftewel de naam van de webshop ook al wordt er een factuur voor het spinoff-bedrijf betaald.
In principe heb ik geen zin in dubbele kosten voor de KvK en mijn bank, en de boekhouding en belasting kan naar mijn idee ook wel gewoon onder de webshopnaam blijven lopen. Kunnen jullie mij wat adviseren om dit naamgebruik qua bankbetalingen en BTW-nummer checken, wat meer te stroomlijnen?