p.leijstra

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

p.leijstra's trofeeën

  1. Dat dacht ik dus ook (had dat van de belastingdienst ook gelezen, maar staan wel uitzonderingen bij die van toepassing zoudem kunnen zijn. Toch blijft het natuurlijk slecht van een bedrijf, dat ze geen factuur aan zakelijke klanten leveren.
  2. Dat verwachte ik dus ook, bij het eten zat wel een bonnetje van het restaurant, maar niet van de tussenpersoon (die had ook kosten gerekend voor het doorschuiven, etc) Het is qua BTW nog niet eens zo zeer van belang, maar gewoon het feit dat een bedrijf (tussenpersoon of niet) kosten rekent voor een dienst, verwacht je toch dat ze een officiële factuur/bon leveren die je in administratie kan opnemen? Mijn vraag is, zijn bedrijven verplicht dit te doen?
  3. Als bedrijf hebben we eten bij een restaurant besteld via een tussenpartij. De bestelling, betaling werd via de tussenpartij gedaan, goederen (eten) werd geleverd vanuit het restaurant. Nu wilde ik graag een factuur met BTW-specificatie voor de administratie. Nu zegt de tussenpartij dat zij die niet leveren, en ook niet verplicht zijn. Deze moet het restaurant leveren, aldus hun. Maar de tussenpartij heeft ook kosten berekend voor het bemiddelen. Dan zijn ze toch verplicht een factuur te sturen? Weet iemand wat hier de verplichtingen voor zijn? Alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.