Beste allemaal,
Voor het eerst op Higherlevel ingelogd met een belangrijke vraag voor mijn bedrijf.
Ik heb een tennisopleiding; Het verzorgen van tennistraining op diverse verenigingen, waarbij ik trainers in dienst heb.
Mijn vraag gaat over ziektegeld werknemers.
Een voorbeeld: een trainer werkt 18 lesweken x bv: 30 uur.
Deze trainer krijgt zijn salaris verspreidt over 6 maanden, dit om conitnuiteit in het salaris te geven, dus 6 maanden lang een bijna dezelfde loonstrook.
Nu zit ik een een situatie met een verzekeringsorganisatie, die salarisstroken hebben opgevraagd van ziekteperiode.
Op deze salarisstrook staat het bedrag wat een trainer krijgt (in 6 maanden totaal) Dit wordt ook uitbetaald door de verzekering.
De zieke trainer krijgt zijn salaris keurig doorbetaald.
Echter heb ik gedurende de ziekte periode bv: 3 maanden een invaltrainer de "volle mep" moeten betalen, hij heeft namelijk 12 lesweken gegeven, van de in totaal 18 weken. Dit zijn veel extra kosten.
Het probleem kan ondervangen worden als ik een trainer ook daadwerkelijk voor die 18 weken uitbetaal en de andere weken niet. Dan staat namelijk het juiste bedrag op de loonstrook.
Maar dit wil ik niet, het is voor een trainer prettiger om 6 maanden hetzelfde salaris te krijgen. De volgende 6 maanden worden weer opnieuw opgemaakt afhankelijk van het aantal lesuren in de nieuwe periode.
Ik hoop dat jullie mij hier een duidelijk antwoord op kunnen geven. Ik heb al meerdere malen met verzekering gebeld en ook de tussenpersoon is ingezet en die snapt het ook niet echt.
Bedankt alvast