Damon

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Damon's trofeeën

  1. Hartelijk dank allemaal voor de reacties en tips. Ik ben er natuurlijk nog mee bezig. Ik heb zijn aanbod om nog een beetje te betalen niet geaccepteerd. Dat ik binnen 3 dagen op dat aanbod moest reageren, is een van de redenen. Ik heb hem een flinke mail gestuurd, waar hij natuurlijk nog niet op heeft gereageerd. Weet iemand een goede deurwaarder? Het incassotraject via een incassobureau die ook alleen maar brieven sturen, sla ik graag over.
  2. Hij heeft de kleding wel aangenomen. Sinds 29 augustus al in zijn bezit. Ik weet welk evenement hij het oorspronkelijk voor heeft gekocht. Zover ik kan zien hebben ze het toen niet gedragen, maar dat kwam misschien ook omdat die dag (6 september) een stuk zonniger was dan vooraf verwacht. Deze "vriendenclub" heeft vaker evenementen/bijeenkomsten, waar ze de kleding bij aan wilden.
  3. Jazeker, het is echt verkoop op afstand geweest. Ik heb meneer nooit gezien. Alles is per email gegaan. Ik heb hem alleen een keer gebeld om te vragen of hij eindelijk eens wilde betalen of op ons voorstel in wilde gaan om ze tegen betaling van een redelijk bedrag van een andere voering te voorzien. Kleuren op een beeldscherm zijn inderdaad nooit hetzelfde als het werkelijke product. (Een beeldscherm straalt licht uit, een stof neemt licht op.) En als je dan al heel heel goed naar de foto kijkt, kan ik daar eigenlijk de gekleurde voering zelfs ook al doorheen zien. Hij had achteraf tijd over. Hij had gewoon eerst 1 exemplaar moeten bestellen en als hij die dan niet mooi vond, hadden we die misschien nog wel teruggenomen en zijn geld ex verzendkosten terugbetaald. Maar nu moest het supersnel en word ik achteraf voor die 3 keuzes gezet. Ik heb hem gemaild, gebeld en aangetekende brief gestuurd, dat we echt geleverd hebben wat hij heeft gevraagd, binnen de afgesproken leveringstermijn en dat hij beloofd had alles vooraf te betalen. Heel lang laat hij niets van zich horen. Nu heeft hij mij gemaild dat hij nog wel 200 euro wil betalen en dat ik daar binnen 3 dagen op moet reageren omdat hij anders naar de kantonrechter gaat. ???
  4. 3 dagen doorlooptijd snap ik niet helemaal. Ja, de klant wilde de producten vaker gebruiken. Niet alleen voor dat ene evenement.
  5. Zelf heb ik geen twijfels. Het schijnt wel door, maar ik vind het niet storend. De helft wat hij heeft betaald was de aanbetaling. Volgens onze leveringsvoorwaarden had hij alles vooraf moeten betalen en dat had hij ook beloofd. Hij had superspoed waardoor ons atelier dag en nacht heeft doorgewerkt. Achteraf had hij nog een paar dagen over en gaf hij mij 3 keuzes: Alles retour nemen Alles veranderen met andere voering binnen 3 werkdagen Hij alles houden en niets meer betalen (dus voor iets minder dan de helft van de prijs) Het veranderen binnen 3 werkdagen was fysiek niet haalbaar. Hij gaf mij niet de mogelijkheid het op te lossen, ik moest maar voor een van deze 3 mogelijkheden kiezen. En hij stelde me meteen in gebreke. Dit is de eerste orde (en natuurlijk ook laatste order) van deze klant. Ik werk al jaren met dit atelier, nog niet eerder klachten gehad over dit artikel en zij vond het ook niet storend, maar juist leuk. De producten zijn echt maatwerk, 15 stuks. Waar vind ik 15 personen met dezelfde kledingmaat en die dezelfde voeringkleur willen. Hem alles voor deze prijs laten houden is een verlies van zo'n 500 euro voor mij.
  6. Bedankt allemaal. Maar de klant heeft zelf voor deze kleur voering gekozen. Is het dan nog steeds mijn "schuld"?
  7. Hallo, Ik heb een kleine webwinkel en voor het eerst sinds de oprichting een onenigheid met een klant. De klant heeft meerdere kledingstukken besteld, die speciaal op maat in de klant gevraagde kleur zijn gemaakt. Nu vindt hij ze niet mooi en heeft de helft van de factuur niet betaald. Hij vindt dat wij hem erop hadden moeten wijzen dat deze kleurencombinatie niet goed was. Bij verkoop op afstand heeft hij geen recht op retour als het maatwerk betreft. Maar bij ondeugdelijke producten heeft hij dit recht natuurlijk wel. Maar wat is nu ondeugdelijk? De producten zijn goed afgewerkt, er is niets kapot. Alleen schijnt de kleur van de voering iets door, waardoor hij achteraf voor een andere kleur voering had willen kiezen. Is dit nou een fout van mij, of zijn eigen verantwoordelijkheid? Het gaat wel om zo'n 500,- euro wat ik nog van hem moet krijgen. Wie kan mij hierin adviseren? Bij voorbaat heel veel dank. Damon
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.