Ronald333

Junior
  • Aantal berichten

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Ronald333's trofeeën

  1. Dank je voor je reactie Joost. Duidelijke zaak. Ik heb mijn boekhouder nu per mail om een telefonische reactie gevraagd. Intussen werk ik door aan de aangifte. Ik laat hier weten hoe de zaken ervoor staan.
  2. Ja, oké helemaal top. Dank je. Ik ga idd zo links en rechts even kijken naar een andere boekhouder als mijn huidige boekhouder niet kan aantonen dat hij daadwerkelijk uitstel had aangevraagd - en dit ook daadwerkelijk bij de belastingdienst is binnengekomen. Belastingdienst zegt niks te hebben ontvangen. Voor mij een reden om even verder te gaan kijken. Heb wat adressen gevonden via de button "partners" op de website van reeleze. Nu een website gevonden van een boekhouder, oogt goed, werkt met reeleze, even verder kijken of dit wat voor me is.
  3. Dank je wel, ik ben zelf ook blij dat ik dit heb gedaan. Zo word je wijzer. Ik heb vandaag een wijze les geleerd; altijd blijven vechten voor je rechten ;D Uitzoeken tot de onderste steen boven is. Ja, bedankt, heb net contact gehad met Reeleze. Ik acht de kans groot dat ik er een combi van ga maken: 1) Boekhouder voor periodieke nacontrole 2) Ikzelf lekker bonnen en facturen inkloppen in Reeleze De jaaraangifte laat ik dan door de boekhouder doen. 2x p/j extra controle laten doen door boekhouder. Verstandig?
  4. De belastingdienst meldt mij telefonisch dat zij nooit een aanvraag voor uitstel hebben ontvangen van mijn administratiekantoor. Lekker dan. Nu begrijp ik wel dat er plotseling een herinnering in de bus valt! Als ze wel uitstel hadden aangevraagd, was dit gewoon doorgezet (ook al was mijn aanvraag ook binnengekomen), en dan zou het uitstel gewoon zijn verleend. Tja, wat nu. Ik baal van mezelf en ik baal van mijn boekhouder. Ik vind dus wel een fout. Er is iets niet goed ingevoerd bij die boekhouder. Edit: ik vraag mijn boekhouder om bewijs van het verleende uitstel, kunnen ze niet geven, hebben ze niet meer. Edit: is Reeleeze beter dan een boekhouder?
  5. Vraag, kan mijn boekhouder morgenochtend gewoon een aangifte indienen en vervolgens binnen 6 weken corrigeren met als doel de boete van 226 euro nu nog te ontlopen of is het beter om het advies van Joost op te volgen, en de boete van 226 euro te accepteren. Met andere woorden, heeft het zin om nog te proberen om onder die boete uit te komen? Advies van Joost: Alvast bedankt voor uw reactie.
  6. Mijn omzet is te laag en mijn investeringen te hoog. Zit al een tijd vrij krap wat financieën betreft. Ben nu bezig met de BBZ regeling.
  7. Klopt deels. De fout die in mijn optiek is gemaakt (door de boekhouder), is dat hij duidelijk aangeeft dat er 2 jaar uitstel ligt en ik vervolgens onaangenaam wordt verrast. Is dat een fout? Ja, dat is een fout. Aan de andere kant had ik mijn zaakjes veel sneller op orde moeten hebben. Dat is niet gebeurd. Ik had ongeveer een maand (tot 1,5 mnd) de tijd om het in te plannen. Toch niet gelukt om het af te krijgen. Is dat een fout? Ja, dat is een fout.
  8. Iemand die weet of ik een boete kan verwachten als ik maandag een aangifte indien/laat indienen? Uiterlijk 9 september staat in de brief. Maandag is het al 12 september. Is er 7 dagen coulance? Bedankt voor je reactie. Ik moet de bonnetjes nu op een kaslijst invullen. Kan het sneller met een boekhoudprogramma? Ik heb een eenvoudige computer :) Om eerlijk te zijn, ik heb totaal nog geen ervaring met dergelijke programma's. Op zich is het niet zo'n probleem op het e.e.a. op een kaslijst in te vullen. Feit is alleen, hij geeft mij een offerte begin 2011 en nu komt het er op neer dat die offerte is gericht op het 'op de juiste manier" aanleveren van de spullen anders moet ik fors meer betalen. Geen probleem, ik doe graag wat werk, maar waarom communiceert hij niet even door hoe de zaken ervoor staan? 1 telefoontje: "Hi, Roland, luister eens even. We zien dat jij uitstel had aangevraagd nadat wij uistel hadden aangevraagd. Probleem is nu dat wij er geen 2 jaar meer van kunnen maken, want jouw brief telt het zwaarst. Sorry, maar je moet er dus nu voor zorgen dat wij de administratie op xxxx terughebben". Groet en succes ermee" Wat is er gebeurd: "Hi, naam boekhouder, ik krijg opeens tot mijn grote verbazing een herinnering van de belastingdienst binnen waarin staat dat de jaaraangifte nog niet binnen is. Hoe kan dat? Ik had je toch tweemaal/driemaal gevraagd of ik twee jaar uistel had gekregen? Zowel per telefoon als per mail als persoonlijk in een van onze gesprekken? Dit heb jij toch duidelijk bevestigd" Ik hoop dat, als ik dit uitleg in een brief aan de belastingdienst, mijn boete kwijtgescholden zal worden. Eerlijksheidshalve moet ik toegeven dat de herinnering van de belastingdienst eind september al is binnengekomen. Ik had in oktober alles al klaar moeten hebben, maar door alle drukte en financiele ongemakkelijkheden, besteed je er niet 100% aandacht aan, maar 25% (het blijft ergens in je achterhoofd hangen dat het nog moet gebeuren). Nu krijg ik mijn straf.
  9. Ik kan hem wellicht ook zo gaan aanleveren bij de boekhouder, betaal ik wel, naar schatting zo'n 300-400 euro voor. Exacte bedrag moet ik navragen. Waarschijnlijk zo'n 4 uur. Tarief: 75. Laat ik nu eerst maar een paar uur gaan slapen. Heb nog niet geslapen van de stress :-\
  10. Hoi Joost, Het gaat inderdaad op de IB 2011. Boekhouder had uitstel aangevraagd meldde hij, maar deze werd overruled omdat mijn uitstel later binnenkwam bij de belastingdienst. Ik wist natuurlijk niet dat hij al 2 jaar uitstel had aangevraagd (van tevoren). Kan ik dit in mijn brief aangeven die ik maandagochtend bij de belastingdienst wil afgeven? En dan nog een vraagje: Het is nu 10-11-2012 7:45 uur. Ik ben nu dus 7 uur en 3 kwartier te laat met aangifte doen. Is het slim om zelf online aangifte te doen nu/binnen een paar uur om zo de boete te ontlopen? Loop ik dan het risico dat de belastingdienst al binnen 3 weken met een definitieve aanslag komt? Zo ja, kan ik dan nog bezwaar maken om de aangifte te herstellen? Is het zo dat ik de boete nu al te pakken heb (na 1 dag)? @Brood, Dat is precies wat er gebeurd is. Hoe kan ik langer uitstel vragen of minimaal mijn boete ontkomen zeg maar? Brief schrijven snelste optie? Ik heb echt geen interesse in die forse boete. Ja, ik ben fout geweest en had sneller moeten handelen. Ja, de boekhouder heeft hier niet al te duidelijk gecommuniceerd. Hij had kunnen aangeven dat hij al uitstel had aangevraagd (mailtje sturen) of mij op z'n minst iets beter kunnen adviseren wat te doen. Nu hangt mij een boete boven het hoofd, púúr en alleen omdat hij vind ik dat ik de boel anders moet aanleveren. Ik heb notabene alles aangeleverd (van mijn kant geen fouten wat dat betreft), alleen wil hij het nu met alle bankafschriften erbij hebben! Goed, dat heeft hij al lange tijd aangegeven, maar ik heb nooit tijd vrijgemaakt om met die honderden facturen aan de slag te gaan. Als ik de boete krijg, verliest hij een klant, ook al ben ik zelf verantwoordelijk voor het op tijd indienen van de aangifte.
  11. Ik ga nog in op de bovenstaande, nieuwe reacties en zal jullie op de hoogte houden van het verdere verloop.
  12. Ik denk dat ik gewoon maar ga beginnen morgen, dag en nacht doorwerken, flink doorbijten, en de boete van 226 euro accepteer. Dat is het enige wat me verder brengt. Ik maak dan inderdaad bezwaar tegen de eventuele schatting die eraan komt en volg daarbij dus het advies van Joost op. Ik zal er morgenochtend (misschien nu direct als het even kan) maar aan beginnen. Op deze manier kan ik het probleem het snelst aanpakken en oplossen.
  13. Overigens, nog even iets tussendoor: 450 euro aan kosten maken is niet realistisch in mijn situatie. Ik zit lichtelijk in de problemen, daar het mij mijn bedrijf qua inkomsten nog niet financieel helemaal lekker loopt, zeg maar. dus 450 euro aan kosten maken, is alleen nog maar verder in de put "geraken" (zoals de belgen dat zo mooi zeggen) Mijn jaaromzet over 2012 is dermate laag dat ik sowieso op 0 uitkom of verlies ga draaien. Denk aan 1000 euro winst tot 3000 euro verlies. Nou, als ik verlies draai, maakt het dan nog wat ui dat die 450 euro aftrekbaar zijn, voel ik dit echt in mijn portemonnee (op een positieve manier)?
  14. Lol. Dit heb ik zelf nooit gedaan, maar tijdens het eerste gesprek (intake) vertelde hij mij al dat zijn klanten werkelijk met vuilniszakken vol facturen en bonnen aan kwamen zetten - en dat hij dat best vond - alleen daar wel een aantal extra uren voor in rekening brengt. 3-6 maanden later waren er opeens 3 administrateurs minder. Klanten weggelopen?
  15. @ Joost, het gaat trouwens om IB 2011. Zou de boekhouder zich vergist hebben, denk je? dat hij zich vergist heeft met de regels die in 2010 geldig waren? Als ik de reacties zo lees, lijkt het alsof de belastingdienst voor 2010 aangepaste regels hanteerde? Dit heeft hij mij heel duidelijk verteld; boekhouders kunnen 2 jaar uitstel aanvragen, zo meldde hij mij. Goed om te weten. Vraag dan wel af waarom dat nodig is. Heb niets te verbergen, maar ik vind het nogal wat! Wat als de gegevens in verkeerde handen vallen. Al je bankafschriften zijn gewoon voor iedereen in te zien. Je hebt gelijk. Het is een hels karwij om bij ieder factuurtje de juiste bij/afschrijving te zoeken, en dit ook nog eens voor elk los bonnetje te doen. Ik heb het hier niet over een factuurtje of 20, neen, eerder een factuurtje of 500 en een pak bonnetjes van zo'n 200 stuks. Hier ben ik minstens 3 volledige dagen mee bezig, schat ik zo in. Dat gaat ten koste van mijn klanten die vertrouwen in me hebben. Dit zie je heel goed in. Het wordt een kwestie van kiezen. De keuze is bijzonder lastig. Ik heb zelf veel fout gedaan, maar ik baal ervan dat ik nu opeens voor een verrassing komt te staan, omdat ik er vanuit ging dat ik 2 jaar uitstel had. Het ergste is: er is mij hier nooit wat over verteld van: "hallo je spreekt met [naam boekhouder], ik wil je er even op attenderen dat wij geen uitstel voor jou konden aanvragen, omdat je dit zelf reeds hebt gedaan, waardoor jouw uitstel is overruled" Ik begin me overigens te realiseren dat hij wellicht al als eerste het uistel van 2 jaar had aangevraagd, en dat ik mijn uistel van 1 jaar daarna nog is doorgevoerd/overruled. De vraag is dan, waarom heeft hij destijds al uitstel aangevraagd. Goed, dan mag je (vind ik) alsnog je klant op de hoogte stellen van het feit dat er 1 jaar is aangevraagd en die datum niet meer anagepast kan worden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.