swep

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

swep's trofeeën

  1. Door zo te handelen presenteeer je jullie mogelijk (onbewust) als een VOF, wat ook tot gevolg kan hebben dat jullie ook als VOF kunnen worden aangesproken met bijhorende gevolgen, zoals hoofdelijke aansprakelijkheid enz. Ook onderling kan dit doorwerken. In een dergelijke situatie kun je naar mijn mening beter bewust een VOF aangaan en duidelijk afspraken maken over bevoegdheden en over een mogelijke ontbinding in de toekomst. Als je echt als 2 eenmanszaken wilt gaan werken zul je strikt alles gescheiden moeten houden, maar zul je ook weer onderling afspraken moeten maken over bv de overhead kosten die jij maakt. Als afnemer/klant zou ik niet staan de trappelen van twee eenmanszaken een factuur te krijgen voor één opdracht. Ik wil 1 bedrijf aan kunnen spreken als iets niet naar wens is en dan maakt het me niet uit hoe de taakverdeling is. Klopt helemaal. Jouw opmerking raakt eigenlijk ook wel de kern van hoe ik erin sta (maar wel fijn om verschillende onderbouwde visies te lezen). We gaan snel een afspraak met een adviseur aan!
  2. Beste Manon, helemaal mee eens, ik probeer alleen de situatie zo goed mogelijk te schetsen ;) Dat we gaan samenwerken staat vast, de komende tijd gaan we uitzoeken wat de beste methode is.
  3. Hier kan ik grotendeels in mee. Ik heb alles al op orde namelijk:, Online offerte/facturatiesysteem, online projectmanagement tool (erg handig voor klanten én ons!), crm systeem, etc. Gesprek met een adviseur gaat er zeker komen maar ben ook erg blij met de input die ik hier al verzameld heb, thanks! Natuurlijk is het mijn werk (conflicten tussen vennoten) dus kom ik er meer tegen ;D maar ben wel benieuwd naar de 'afspraken' die je goed vastlegt vooraf. Welke afspraken werken wat jou betreft in het kader van afscheid nemen van elkaar? Ik begrijp dat er conflicten tussen vennoten kunnen ontstaan. Buiten het feit dat we nu zakelijk iets voor elkaar betekenen zijn we ook goede vrienden.. Dat is ook de reden dat we tweewekelijks een soort van vergadering beleggen waarin we bespreken hoe de laatste twee weken zijn verlopen en hoe de komende periode eruit gaat zien qua planning. Na die 'vergadering' is het tijd voor ontspanning, visies en ideeën uitwisselen :) Laat ik het zo zeggen, onze vriendschap gaat voor de zaken maar zakelijk hebben we ook een goede klik en zeker eenzelfde visie..
  4. Vertrouwen is er zeker en we gaan door het vuur voor elkaar. Optie om beiden als eenmanszaak te blijven functioneren lijkt mij ook het handigst alleen begint mijn bedrijfsnaam al 'bekender' te raken en willen we beiden die naam blijven gebruiken. Facturen 50-50 verdelen lijkt me niet handig omdat a. Ik meer kosten maak vwb huur kantoor, hosting, software, etc. en b. Onze (mijn bedrijf maar we zijn al samen op pad geweest uit naam van mijn bedrijf) klanten kennen ons nu als team... Dank voor jullie reacties :) [Mod edit: dit is een forum, geen usenet. wij lezen van boven naar beneden ;)]
  5. We zijn al jaren goede vrienden en ook vaker samengewerkt maar dan voor een werkgever, we weten dus goed wat we aan elkaar hebben. De situatie die zich nu aandient komt ons beiden goed uit. Het laatste half jaar hebben we hard gewerkt aan de groei van mijn bedrijf maar het voelt (dat was al snel duidelijk toen we gingen samenwerken) als 'ons' bedrijf. We willen beiden alle opties open houden en de komende maanden goed advies inwinnen.. We hebben twee wekelijks een overleg dat gaat over de projecten waarmee we bezig zijn maar bedoelt ook bedoelt om afspraken helder te houden zodat er op vriendschappelijk vlak niets krom trekt... De samenwerking staat sowieso vast, nu nog de juiste vorm en invulling zien te vinden.
  6. Dank voor jullie snelle antwoorden. We maken bij ieder project nieuwe afspraken over de verdeling en verantwoordelijkheden. Omdat we elkaar al goed kennen en nu ook zakelijk iets voor elkaar betekenen willen we alles zo zuiver mogelijk inrichten en vanzelfsprekend afspraken op korte termijn op papier zetten. Moeten we nu een nieuwe VOF opzetten of kan ik mijn éénmanszaak omzetten in een VOF?
  7. Beste mensen, na een tijdje zoeken op het forum toch maar besloten aan te melden.. Vanaf begin 2012 heb ik een eigen internetbedrijf dat goed van start is gegaan en goede toekomstperspectieven heeft. Sinds juni werk ik intensief samen met een designer. Hij werkte in de avonduren naast zijn gewone baan. De eerste paar projecten werden gefactureerd op basis van 'fixed price' maar nu (en vanaf 2013) willen we op basis van 50-50 verdeling gaan werken. Zijn dienstverband houd op te bestaand dus hij komt voor 100% binnen mijn bedrijf (éénmanszaak) te werken. We zijn al een tijd bevriend maar we merken nu dat we zakelijk elkaar perfect aanvullen. Mijn focus kan meer op de sales, marketing en organisatiekant gericht worden en zijn focus gericht op het design en ontwerpen van de sites. Hoe kunnen we nu het beste die verdeling aangaan? De factureren 50% verdelen lijkt me niet handig omdat ik ook investeringen in het bedrijf wil doen. Net een nieuw kantoor, in 2013 één of twee stagiaires, hardware, etc. Is een VOF te overwegen, nog een jaar als twee éénmanszaken of zijn er beter of andere alternatieven te overwegen? Sowieso heb ik binnenkort een afspraak met mijn boekhouder maar wil goed voorbereid toekomstplannen maken, jullie inzichten kunnen daar mee helpen. Dank!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.