Eric L.

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Eric
  • Achternaam
    Lambermont

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amsterdam

Eric L.'s trofeeën

  1. Los van het vraagstuk van wat de waarde is van het klantenbestand vraag ik me af wat het doel van jouw en B is om dit zo te doen. Verder lijken er wel heel veel zakelijke en privé belangen van veel partijen door elkaar te gaan lopen, is dit wel wenselijk ? Voornaamste reden is dat A toch al plannen had het administratiekantoor uit te breiden, en B zich graag meer wenst te kunnen focussen op het technische en commerciële beheer van het vastgoed.
  2. Bedankt voor je input! Ik ga daar in ieder geval even mee rekenen. Personeelslid door de nieuwe BV ingehuurd via uitzendbureau A. Controle en rapportage wordt door zowel A als B gedaan. (zo gaat het nu ook al). Uiteraard wordt deze omzet tegen hetzelfde principe gewaardeerd. Maar dit is beduidend lager dan die 60K en houd ik daarom in de berekening voor die factor even buiten beschouwing. 1 personeelslid. Wordt nu ingehuurd door B via uitzendbureau A. Dit lid gaat door de nieuwe BV ingehuurd van A worden. Het eerste plan was vast te leggen dat er jaarlijks een managementfee ter grootte van 1/5e van het totaal gefactureerd mag worden. Dit drukt de winst dus op die manier. Hierbij wordt het portfolio dus geruisloos ingebracht en wordt een vooraf bepaalde vergoeding gefactureerd maar is het gedurende die 5 jaar tevens mogelijk om hier vanaf te zien op het moment dat bepaalde randvoorwaarden niet gehaald/meer van toepassing zijn. Jouw manier van d.m.v. inkoop van portfolio tegen een prijs via DCF en vervolgens via goodwill ga ik eens doorrekenen. Bedankt!
  3. Ik besef me dat mijn eerste berichtgeving wat summier was. Hierbij dus nogmaals een opsomming van het hele verhaal: Wij (A), Uitzendbureau, Payrol bedrijf & Administratiekantoor gaan samen met een vastgoedbeheer maatschappij (B) allebei 50% nemen in een nieuw op te richten BV waar onze administratiekantoor werkzaamheden in onder gebracht gaan worden. Verwachte jaaromzet (ingebracht door B): € 60.000,- Brutowinst: € 35/40.000,- (op basis omzet B) Voorgestelde factor overname portfolio: 2,5. (maal de helft van 60K) (effectief gezien 1,25 van de helft van 60K, omdat het bedrag via de winst van de nieuwe onderneming wordt voldaan voor verdeling v/d winst.) Het bedrag zal gedurende 5 jaar ingehouden worden van de winst van de onderneming waarna het restant 50/50 verdeeld wordt. Hier zijn wat spelregels aan verbonden; omzetbehoud e.d. De klanten blijven enerzijds (technisch & commercieel beheer) klanten van B. En voor het financiële beheer worden het klanten van de nieuwe BV. Dit betreffen voornamelijk vastgoed BV's, welke ook door B bestuurd worden. Onderlinge relatie A & B is zakelijk & privé uitstekend, waarbij A al 2 jaar verbonden is aan het bedrijf van B. De klanten kennen A dus ook, zowel zakelijk als privé & staan volledig achter het plan. Er werd eerder 0,7 tot 1,2 genoemd. Zijn er nog mensen die een andere mening over de kwestie hebben?
  4. Betekend dus dat jullie recht hebben op 50% van de jaaromzet tenzij anders overeengekomen. Als de klanten zeer verbonden zijn met de huidige eigenaar is de kans groot dat de klant wanneer er iemand anders over de vloer komt op zoek gaat naar een andere boekhouder. René, bedankt voor je input! Het betreffen vastgoed administraties die vanuit een vastgoed beheer maatschappij naar ons toe komen (voor 50%). Het technische / commerciële beheer blijft dus bij die partij. Ik ben zelf nu ook al verbonden aan dit bedrijf, en deze opdrachtgevers kennen mijn rol hierin en staan achter dit plan. Deze zullen dus niet zomaar weglopen.
  5. HeRaFin, Ik miste je reactie. Bedankt! Het is absoluut niet mijn doel om raadselachtig te doen. Het is de bedoeling dat de overnameprijs via de winst van de nieuwe B.V. gaat lopen. Verspreid over 5 jaar, met een aantal voorwaarden (omzetbehoud op nummer 1 natuurlijk). De andere partij heeft zelf 2,5 keer de jaaromzet in gedachte. gevoelsmatig vond ik dat erg hoog, en jouw 0,7 - 1,2 bevestigd dat.
  6. Hi Joost, Bedankt voor je reactie. Garantie is er natuurlijk nooit, maar de eigenaren van de administraties zijn grotendeels te herleiden tot 5 natuurlijke personen. Met deze 5 personen heb ik ook persoonlijk contact en weten van (en staan ook achter) dit plan. Plus zoals eerder gezegd is het naast een zakelijke ook een persoonlijke vriend.
  7. Norbert, Bedankt voor je reactie! Er zitten naast wat algemene kosten & een part-time medewerker geen kosten in de nieuwe BV. Brutowinst naar verwachting rond 35/40k. Hier moeten dan nog wat variabele consultancy uren van mij & hem af. Maar dit zal redelijk gelijk gaan liggen. Zie het als een samenwerking tussen twee bedrijven. De andere partij is al een zakelijke (en ondertussen ook privé) relatie. De andere partij denkt aan een factor maal omzet.
  8. Wij zijn in onderhandeling om een portfolio van administraties van een administratiekantoor over te nemen en ik vroeg me af of de huidige vraagprijs een beetje reëel is. Er wordt een nieuwe BV opgericht en het portfolio wordt daarin ondergebracht. Wij nemen daarin een belang van 50%, de andere 50% blijft bij de huidige eigenaar van het portfolio. Jaaromzet: € 60.000 Klanten zijn zeer verbonden met huidige eigenaar. Dus omzetgarantie voor tenminste 10 jaar. Ik hoop dat jullie me hier wat over kunnen vertellen. Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.