thomyanderson

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

thomyanderson's trofeeën

  1. Beste mensen, Ik heb een klant in het buitenland waarmee ik verbinding moet maken via een bepaalde provider. Deze provider biedt pakketten aan via de satelliet. De klant heeft destijds het merendeel van de kosten voor de installatie betaald. Het gaat om bepaalde systemen die onderhouden moeten worden op afstand. Anderhalf jaar geleden ben ik verhuisd en moest ik mijn schotelantenne meenemen. Toen vroeg ik aan de woningbouw of een schotelantenne een probleem was. Er werd gezegd (er staat niks op papier) dat ik het kon plaatsen mits het uit zicht bleef. Toen heb ik een installateur gebeld die het op het dak van ons appartement heeft geplaatst (het is een penthouse met een eigen toegang tot het dak). Nu krijg ik bericht dat er een schotelantenne is geconstateerd en dat ik het moet verwijderen, omdat ik geen schriftelijke toestemming heb gevraagd. Dat ding is buiten zicht en niemand kan het zien. Wat moet ik hiermee? Alvast bedankt voor de reacties. Vriendelijke groet, Thomy
  2. Welkom. :) De vraag is nu een beetje: wat wil jij? Want we kunnen hier heel lang (en interessant) discussieren over eigendom en wat nog meer, maar zoals anderen ook al aangaven: je moet ook verder en leren van je fouten. Je weet nu welke dingen je kan verbeteren in de toekomst. Misschien ben je zelfs wat mensenkennis rijker. Hoeveel energie wil je hier in gaan steken? (oh psst, ik bedoel hiermee niet te zeggen dat jij als een mak lam voor een handje knabbels je bronbestanden moet overdragen. Dat dat even duidelijk is.) Thnx :) Zoals ik al hierboven heb aangegeven is het gelukkig goed afgelopen. Je moet het zo zien. Een klant is heel negatief, dan gaan wij er ook vanuit dat het niet goed zal aflopen. Uiteraard blijven we altijd netjes. Maar in dit geval hebben we veel geleerd en zullen we de toekomstige klant beter informeren.
  3. Beste TwaBla, Ik ben tegenover de klant niet negatief geweest. Ik heb meegewerkt en alles duidelijk uitgelegd. De klant heeft ons een negatief gevoel gegeven waardoor wij ons een beetje belazerd voelden. Maar gelukkig heeft het niet zo uitgepakt. Degene die de webshop heeft overgenomen wilt ook met ons werken. Nogmaals bedankt!! Groet Thomy
  4. Ik ben niet weg en lees nog de reacties :) Heel erg bedankt, ik ben al een vaste lid geworden ;)
  5. Je hebt het over een "bericht", maar wat is de exacte vraag van de klant? Vraagt deze om toestemming? Of om de bronbestanden? Waarom zou je niet gewoon alsnog een afspraak kunnen maken over de voorwaarden voor deze verkoop, zowel qua intellectueel eigendom als qua financiële afwikkeling? Daarnaast vraag ik mij af of er een koper te vinden is voor een webshop die (nog) niets heeft verkocht. Het product is dan wellicht niet interessant genoeg, de verkoopinspanningen zijn onvoldoende, de periode is nog te kort geweest of de webshop is minder perfect dan jij aangeeft. Of heeft zich al een koper aangediend? In dat geval: kun je dan met die partij misschien een afspraak maken voor een onderhoudsabonnement? Er is al een koper.
  6. Verder is het voor mij geen enkel probleem om de database te geven aan de klant. Want dit zijn de gegevens van de klant. Ik wil ook de code geven omdat dit een open source pakket is. Dit kan ik i.c.m. een default design.
  7. @Fvddungen De klant wil het volgende: - design webshop - code webshop - database webshop
  8. Ik ben heel blij met alle reacties. Heel erg bedankt allemaal. Maar zoals Sabra en Nico al aangeven. Mag ze het wel doorverkopen?
  9. Beste Micha, Bedankt voor je reactie. Het is helaas A :( We hadden nooit gedacht dat het zo zou uitpakken. Bij alle andere klanten gaat het op deze manier heel goed en zijn we tevreden. Maar zoals je al aangeeft moet het goed dichtgetimmerd worden. Kan de klant dit maken terwijl er niets zwart op wit is overeengekomen? Vriendelijke groet, Thomy
  10. Beste Joost, Bedankt voor je reactie. Alles is per mail verlopen. Er is niets ondertekend. In de offerte die wij de klant destijds hebben gestuurd geven wij het volgende aan: - ontwerpen en bouwen webshop - bouwen module Verder staat eronder: Deze offerte is als concept aangemaakt, er kunnen geen rechten aan ontleend worden. Druk- en of typefouten voorbehouden. Alle prijzen zijn exclusief BTW. Wij hebben niets ondertekend ontvangen. De klant heeft ons gebeld en akkoord gegeven. In een tweede email gaven wij aan dat wij de klant ondanks de ontevredenheid willen helpen met een nieuw ontwerp. Wij voelen ons belazerd. Waarom? Als de klant eerder had aangegeven dat de klant ermee wilde stoppen i.v.m. financiele problemen. Dan hadden we niet een tweede ontwerp gebouwd. De klant heeft ons tijdens de tweede fase alle puntjes op de i doorgegeven en een perfect product laten bouwen. Wij als beginnend bedrijf willen klanten behouden en zijn ingegaan op alle wensen zonder enige kosten hiervoor door te berekenen. Het ontwerp is eind september afgerond en de klant wist twee weken daarna te vertellen dat het financieel niet goed ging. De klant ging akkoord met zowel het eerste ontwerp als het tweede ontwerp. Vriendelijke groet, Thomy
  11. Beste allemaal, Ik ben helemaal nieuw hier en ben blij dat ik dit forum heb gevonden. Mijn verhaal zal ik niet al te lang houden. In juni hebben wij een webshop gebouwd voor een klant. Deze klant was zeeeer tevreden. We kregen zelfs een taart op ons adres. Twee maanden later in augustus kregen we een bericht dat de klant niet tevreden was, omdat de klant niks had kunnen verkopen. Dit ligt natuurlijk niet aan ons. Maar we hebben de klant geholpen met een nieuw ontwerp, geheel kosteloos. We hebben een geheel nieuwe ontwerp gemaakt en de klant was weer tevreden. Uiteindelijk hebben we de klant geholpen om de klant te behouden en tevreden te stellen. Nu krijgen we een bericht dat de klant de webshop wilt verkopen. Wij hebben zoveel moeite gedaan, en de klant wilt de webshop verkopen. Onze afspraak was als volgt: - ontwerp en bouwen van een webshop - maatwerk module maken - dit allemaal voor eenmalige opstartkosten en een maandelijkse abonnement De klant heeft dus betaald voor het eerste ontwerp en de module. Dit willen we de klant graag geven. Is het mogelijk dat wij de klant de originele producten geven i.p.v. het laatste ontwerp die ons veel tijd heeft gekost? Jullie begrijpen mij hopelijk, anders verneem ik het graag. Met vriendelijke groet, Thomy
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.