Jump to content

john88

Junior
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Bedankt voor je tip Niels. Ik zal het proberen en kijken hoe het uitpakt. Groetjes Farhad
  2. Hallo, Ik heb een probleem met een klant die weigert te betalen. Ik zal het verhaal kort samenvatten: Vorige jaar werd ik benaderd door een iemand die zijn website wou vernieuwen. Ik heb een offerte opgesteld waarmee hij akkoord is gegaan. Hij had mij destijds een zeer beknopte uitleg gegeven over zijn wensen voor de nieuwe website. Nadat hij een deel van de offerte vooruit had betaald, waren wij begonnen met het realiseren van de website. Al snel was het duidelijk dat meneer niet precies wist wat hij wou. Elke keer nadat een bepaalde functie was gerealiseerd wou hij het net iets anders hebben. Hiervoor hebben we voor elke wijziging een meerprijs geoffreerd waarmee hij akkoord is gegaan (per mail). De complexiteit van het project was erg hoog. Er zijn veel functies die afhankelijk zijn van elkaar. Wanneer het systeem voor 95% afgerond was, vroeg hij nog steeds om wijzigingen waardoor we verschillende functies opnieuw moesten programmeren. Het project konden we niet zonder fouten realiseren, dit lag voor grotendeels aan de wijzigingen die doorgevoerd moesten worden. Sinds kort heeft hij ons doorgegeven dat hij het project niet meer door ons wilt laten afronden. Dat vond ik niet heel erg, aangezien ik het helemaal zat was. Voor het realiseren van de functies en de wijzigingen daarvan hebben we veel kosten gemaakt. Met alle meerprijzen is hij akkoord gegaan. Ik stelde voor dat we 85% van de geoffreerde functies zouden factureren terwijl het project voor meer dan 95% voltooid is. Zijn reactie hierop was dat hij het factuur niet zou gaan betalen, omdat we het project niet konden afronden (doordat het project te veel fouten bevatte) en dat ze hierdoor een achterstand hebben op de automatisering. Ik ben van mening dat het probleem meer bij hem ligt dan bij ons. Als hij keer op keer nieuwe functies wilt wanneer het project bijna afgerond is, dan is het logisch dat ze achterstand gaan krijgen op hun automatisering. Ik wil graag weten wat ik hieraan kan doen. Alle communicatie is per mail verlopen. Is het een idee om het alsnog te factureren, mocht hij het niet betalen dan een incasso bureau inschakelen? Heb ik hier wel recht op aangezien hun ervoor kiezen om de samenwerking te beëindigen? Ik verneem het graag. mvg John
  3. Hallo, Ik ben van plan om een elektrische scooter aan te schaffen. Alleen weet ik niet zeker of het aantrekkelijk is om de scooter op de naam van de zaak te nemen. Ik ben website ontwikkelaar (eenmanszaak). Ik weet wel dat je een aftrekpost heb voor milieuvriendelijke investeringen. Alleen weet ik niet of je ook rekening moet houden met een bijtelling. Hoe zit het met de BTW die verrekend wordt, kan ik deze terugvragen van de aankoopwaarden. Wie kan me hierover meer informatie verschaffen ? Alvast ben ik diegene zeer dankbaar ! mvg John
  4. Bedankt voor al jullie tips ik waardeer het enorm ! Had vandaag een mailtje ontvangen van de klant. Wij wilt graag de website door mij laten afronden en begrijpt nu wel dat voor extra werk extra geld moet betaald worden. En idd maar hopen dat de eindfactuur geen probleem gaat worden met hem. Nogmaals bedankt iedereen !
  5. Wie zijn we? Is dat john88 en zijn klant of john88 en zijn medewerkers. En hoe is de communicatie geweest over meerwerk, elke klant mag vragen om meer functies, en als elke vraag wordt beantwoordt met een meerwerkprijs, is er niemand fout bezig. Ook al vindt meneer de meerprijs niet leuk. Tot zover mijn bijdrage, ik mis nog wel het eea aan informatie. Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb helaas niets over de algemene voorwaarde vermeld in de offerte (heel dom). De klant heeft aangegeven dat we of stoppen met de samenwerking of dat ik geen mails ga opsturen met meerwerkprijs. Ik vindt dit niet kunnen en wil ook niet meer werk verrichten voor de klant. Ik heb het een beetje gehad met hem. Wat betreft communicatie ik heb hem elke keer duidelijk aangegeven wat de meerwerkprijs gaat bedrag na zijn akkoord gingen we het werk verrichten. Alle communicatie is via email gegaan.
  6. Dan zijn ze zeer waarschijnlijk niet van toepassing en geldt gewoon de wet Bedankt voor uw reactie. Wat zegt de wet hierover ?
  7. Alle communicatie is per mail gegaan. Dit staat in mijn alg voorwaarden over meerwerk : Artikel 8. Wijzigingen en meerwerk 1. Indien Websitebouwer op verzoek of met voorafgaande instemming van opdrachtgever werkzaamheden of andere prestaties heeft verricht die buiten de inhoud of omvang de overeengekomen diensten en producten vallen, zullen deze werkzaamheden of prestaties door Opdrachtgever aan Websitebouwer worden vergoed volgens de gebruikelijke tarieven van Websitebouwer. Websitebouwer is echter niet verplicht aan een dergelijk verzoek te voldoen en kan verlangen dat daar voor een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst wordt gesloten. 2. Voorzover voor de diensten en producten een vaste prijs is afgesproken en partijen voornemens zijn om met betrekking tot extra werkzaamheden of prestaties een afzonderlijke overeenkomst te sluiten, zal Websitebouwer opdrachtgever tevoren schriftelijk informeren over de financiële consequenties van die extra werkzaamheden of prestaties. 3. Na het goedkeuren van de offerte en het goedkeuren van de eerste opzet van de website is het niet mogelijk om kosteloos veranderingen aan het design te laten uitvoeren. 4. Tariefswijziging kan plaats vinden bij wijziging van de inhoud van de opdracht, bij verlenging van de opdracht of bij wijzigingen in voor Websitebouwer van toepassing zijnde wet- en regelgeving. en dit over beëindiging van contract : 1. Contracten met betrekking tot domeinnaamregistratie en hosting kennen een opzegtermijn van 3 maanden. Deze contracten worden elk jaar stilzwijgend verlengd. 2. Onderhoudscontracten kennen een minimale looptijd van 1 jaar en worden ieder jaar stilzwijgend verlengd met 1 jaar. Na het verstrijken van de minimale looptijd kan de overeenkomst op elk moment schriftelijk worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. 3. Websitebouwer kan een overeenkomst met de opdrachtgever direct beëindigen wanneer de opdrachtgever zich niet, onbehoorlijk of onvolledig houdt aan de met Websitebouwer gesloten overeenkomst(en) inclusief de bijbehorende voorwaarden. 4. Websitebouwer heeft het recht geleverde producten en diensten tijdelijk of geheel buiten gebruik te stellen en/of het gebruik ervan te beperken indien opdrachtgever de overeenkomst en verplichting jegens Websitebouwer niet nakomt of in strijd handelt met deze algemene voorwaarden. Websitebouwer zal opdrachtgever hiervan te voren in kennis stellen, tenzij zulks in alle redelijkheid en billijkheid niet van Websitebouwer kan worden verlangd. De verplichting tot betaling van de verschuldigde bedragen blijft ook tijdens de buitengebruikstelling bestaan.
  8. Bedankt voor je reactie. Wat als ik geen algemene voorwaarden heb opgestuurd bijgaand aan de offerte ?
  9. Goedendag allemaal, Ik ben een webdesigner/programmeur. Ergens eind mei is er een offerte goedgekeurd door een klant van mij. Hij heeft mij laten weten wat hij verwacht van zijn nieuwe website en op basis daarvan heb ik een offerte uitgereikt. Nou is het zo dat hij elke keer een nieuwe functie erbij wilt en hij verwacht flexibiliteit van de websitebouwer. Dus als ik zeg voor deze wijzigingen komt er een x bedrag bij dan vindt meneer het niet leuk. Nou willen we stoppen met deze samenwerking. Mijn vraag is het volgende. Er is 40% van de goedgekeurde offerte betaald door de klant. Nou heb ik ongeveer 80 % van zijn website afgerond. Ik heb aardig wat kosten gemaakt en wil graag de website aan hem verkopen zoals die nu is. Nou heb ik dit nog niet besproken met hem maar wat als hij het weigert ? Kan hij de 40% nog terug krijgen die hij vooruit heeft betaald ? De website staat niet op zijn server, het staat op een testlocatie. Welke opties heb ik nu ? Alvast bedankt.
  10. Het gaat om een carpoolsite. Bij het begin was de communicatie erg goed en de klant reageerde snel. Hij had geen marktonderzoek gedaan en ging ervan uit dat er in Nederland geen andere carpoolsite was. Hierdoor wou hij een betalingsmodule in de site hebben waardoor ze tegen een betaling gebruik konden maken van de website. Ik gaf aan dat het niet slim was aangezien meerder carpoolsites aanwezig zijn die het gratis aanbieden. Daarna ging de communicatie wat minder. Hij reageerde wel maar duurde wat langer. En nu reageert hij helemaal niet. Betreft betaling hadden we afgesproken dat hun een deel vooraf zouden betalen en deel nadat de website gerealiseerd zou zijn. Vervolgens had ik de offerte opgestuurd en hij had deze vervolgens goedgekeurd.
  11. Bedankt voor de tip. Ik ga dan de eerste factuur opsturen en afwachten en afwachten wat er gaat gebeuren..
  12. Hallo, Ik zit met een probleem en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik had een aantal maanden geleden een offerte opgestuurd voor een uitgebreide website voor een klant. De klant had de offerte geaccepteerd (ik heb bewijs) en heeft een deel van de geoffreerde bedrag vooruitbetaald. Nu het project af is reageert hij niet meer op mijn mails en telefoons. Ik heb het vermoeden dat hij het project niet meer wilt. Stel voor dat hij het volledige bedrag niet gaat betalen. Wat kan ik hieraan doen ? Alvast bedankt !
  13. Hallo, Ik ben momenteel bezig met het ontwikkelen van een website waar automobilisten zich kunnen aanmelden en hun reisplannen online zetten. Daar tegenover kunnen passagiers een rit zoeken en in contact komen met de automobilist. Zij kunnen dan met de automobilist meerijden, zo bespaart de automobilist op benzinekosten en de passagier kan goedkoper zijn of haar eindbestemming bereiken. Dit wordt ook carpool genoemd. Ik wil gaan werken met vaste tarieven (een vast bedrag per gereden kilometer). Toch denk ik dat dit niet echt verstandig is, de automobilisten kunnen hierdoor niet een vergoeding vragen die zij willen. Er zit wel een reden hierachter Ik wil namelijk zelf ook iets verdienen. Bijvoorbeeld 20 cent per kilometer waarvan 18 cent naar de automobilist gaat en 2 cent voor hem overblijft. Nou zitten we met het probleem van de betalingsmogelijkheden. Ik dacht aan het volgende : - Passagier die via iDeal vooraf betaalt. En dat het geld gestort wordt op de account van de automobilist nadat de passagier zijn eindbestemming heeft bereikt - Passagier betaalt via sms of telefoon nadat die de eindbestemming heeft bereikt Toch zie ik te veel gaten in dit project als het gaat om betalingen. De passagiers en automobilisten kunnen onderling afspraken maken. Ik heb jullie advies nodig hoe ik dit beter kan aanpakken. Dank bij voorbaat
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept