hoenselaar

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

hoenselaar's trofeeën

  1. Dank je wel voor jullie reactie allemaal: ik ga nu kijken wat de beste stap is. Het was/is in ieder geval goed om de rekening niet helemaal voor lief te nemen en te kijken waar onze rechten liggen. En voor de volgende boekhouder waarmee we in zee gaan: alle afspraken op papier zetten en duidelijke prijs en uurafspraken maken. Gelukkig leer je van 'fouten'.
  2. Stond dat maar in de mail: dit is mondeling tijdens het gesprek gegaan. Nu achteraf zegt hij dat hij ons gewaarschuwd heeft dat het moeilijk zou zijn. Dus woord tegen woord......blijft achteraf vreemd dat er ook door hem geen prijsafspraken en uurafspraken zijn gemaakt. Voor ons een goede les voor de volgende keer....
  3. Ja, hij heeft er mee ingestemd en gezegd dat dit kon door alles zelf in Snelstart in te boeken. Verder niets.
  4. offerte is er niet zoals ik al aangaf: alles is mondeling gegaan met geen vaste prijsafsrpaken allleen dat het minder moest worden dan de factuur van vorig jaar.
  5. Nee, we zijn naar hem toegegaan met dat we de kosten lager wilden en hebben hem gevraagd hoe we de kosten minder konden laten worden: volgens hem was dit door zelf in te boeken in Snelstart waar we voorheen een excel bestand inleverden. En hij heeft pas nadat hij de factuur had gestuurd en wij om toelichting vroegen gezegd dat het slordig gedaan was.
  6. Doorgaan met deze boekhouder is al lang geen vraag meer maar ik zit nog wel met een boekjaar dat hij moet afleveren (alle spullen liggen nog bij hem). We hebben in het begin heel netjes om een gesprek gevraagd over de factuur om toelichting te geven maar dit wil hij niet aangaan! Hij communiceert alleen via de mail en heeft niet geantwoord op de vraag waarom hij ons tussendoor niet gewaarschuwd heeft dat er toch meer uren/kosten in gingen zitten dan was afgesproken! En dat is wat ik me nog steeds afvraag en waardoor mijn wantrouwen gekomen is: is een boekhouder het niet verplicht om te communiceren met je als de kosten toch hoger gaan uitvallen dan (monderling) afgesproken (in dit geval: de kosten moesten minder worden dan vorig jaar).
  7. Dank je alvast voor jullie antwoorden: een urenregistratie is inderdaad een optie maar is het wel betrouwbaar: ik kan als leek niet inschatten hoeveel tijd je met dit soort zaken kwijt bent. Helaas heb ik geen offerte o.i.d. en is er ook in het verleden nooit iets getekend. Alles is dus mondeling gegaan (nooit meer doen). Hij vraagt voor het samenstellen van de jaarrekening: opstellen jaarcijfers, navragen gegevens 833,00 excl. Weten jullie trouwens wat het verschil is tussen een standaard adm. tarief en het fiscale tarief? Wanneer bereken je wat door? HIj hanteert 2 tariefen maar wanneer wat doorberekend wordt weet ik niet!
  8. Ik ben ZZP'er met een eigen praktijk: omzet 30.000 per jaar. Facturen tussen de 200 en 250. Afgelopen jaar hebben we (ik en mijn partner) een gesprek gehad met onze boekhouder omdat we de rekening voor zijn diensten omlaag wilden hebben: hij doet de aangiften (minus BTW aangifte) en jaarrekeningen e.d. Dit kon volgens hem alleen maar als we het boekhoudprogramma Snelstart zouden aanschaffen en daar alle uitgaven en inkomsten in zouden vewerken. Dit hebben we gedaan en veel werk aan gehad. Nu kregen we in december een nog hogere rekening dan vorig jaar. Dit was ook nog niet de volledige rekening want begin dit jaar moest hij alles nog afmaken en indienen en zou er nog een rekening volgen (kosten alleen van december incl. 1800,00). Reden van de hoge rekening: het zou slordig en onzorgvuldig ingeboekt zijn en hij had veel werk moeten verichten om alles te herstellen!. Op vraag van ons om over de rekening in gesprek te gaan weigert hij: hij reageert via de mail. Wij vinden dat hij ons in had moeten lichten toen naar zijn zeggen bleek dat er onzorgvuldig was ingeboekt, en hij had moeten aangeven dat de kosten toch weer hoger dan vorig jaar zouden worden. Dit alles heeft hij niet gedaan. Op klachten van ons heeft hij nu wel gezegd dat hij geen rekening meer stuurt over de verdere afhandeling. Echter vinden wij het niet juist dat hij ons niet heeft ingelicht en doodgewoon weer een hoge rekening stuurt terwijl we duidelijk hebben aangegeven vorig jaar dat we de kosten wilden verminderen. Achteraf stom dat we toen geen prijsafspraak hebben gemaakt! Wat kunnen we nog doen? Hij weigert de kosten van 1800,00 te verlagen! De boekhouding van 2011 ligt dus nog bij hem. Ik heb al het e.e.a. uitgezocht maar vraag me af of ik gelijk heb: had hij moeten overleggen of kan hij dit als aanvullend werk zien wat bij de opdracht hoort?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.